Inlägg från: linsalusen |Visa alla inlägg
  • linsalusen

BF Januari 2017

Ballerinan skrev 2016-04-27 22:04:47 följande:

ja men jag vill med berätta men är rädd för missfall, tror dock det är bra att berätta för sin närmsta vän för om man får missfall kan det vara skönt att prata med någon annan än sin partner. Pratar med mamma om allt verkligen annars men detta känns av någon anledning jobbigt att berätta. Hur kände du av missfallet förra gången? Och du skrev att det var fler år sedan, har du inte lyckats bli gravid igen eller tog ni bara avstånd från barn så länge? :)

Jag har kollat flera olika beräkningar/uträkningar. Från den 26e dec till 3 januari. Gravidappen jag har nu säger 31a dec. Av alla tider på året så har man alltid tänkt att man inte vill ha just då och så blir det så. Haha sjukt

jo det är ju alltid skönt att ha någon att vända sig till förutom sambon då, mamma och jag kan verkligen prata om allt så där kändes det bara rätt att berätta. Hade blödningar redan på söndagen, tisdagen var jag på ungdomsmottagningen och testade även där och det var positivt. sen på fredagen fick jag sån mensvärk eller vad man ska säga. alltså en enorm och sen gick jag på toa och så kom det liksom massa blod. Nej det har nog inte blivit av liksom. Har inte försökt heller utan nu gick det på första försöket ;) Okey okey för mig visar det allt ifrån den 3 januari till den 7e men jag är ganska säker på den 3e januari. då jag vet på ett ganska bra ungefär när det hände :) Nu håller vi verkligen tummarna! :)
  • linsalusen
    Amie skrev 2016-04-28 00:52:49 följande:

Halloj! Hoppar också in här! Plussade nu ikväll igen, ÄNTLIGEN! Förhoppningsvis andra barnet, har en fullt frisk och sprallig liten pojke på 10 månader här hemma nu. Men har också 2 missfall och 1 utomkveds bakom mig.

Men positiva tankar <3

Tycker själv familjeliv är lite bökigt. Finns det intresse för en helt sluten/hemlig Facebook grupp. Har det med sonen som vi haft sedan vi alla plussade och det är jättemysigt att följas åt! (någon kanske redan tagit upp det, har inte läst igenom hela tråden :))

Välkommen! och Grattis till plusset! :) Absolut finns iallafall intresset för mig med en hemlig/sluten grupp på Facebook :) Någon som vill starta och vet hur man gör? ;) Ja det är jätte kul och följa andra med :)
  • linsalusen
    Kmora skrev 2016-04-28 08:47:09 följande:

Med första barnet berättade vi i v10 för mannens mamma bodde i London då och vi skulle hälsa på henne och tanken var att vi skulle berätta för henne ansikte mot ansikte. Så innan vi åkte ringde jag min mamma som jag tyckte skulle få vara först med att veta :P och sen fegade mannen ut när vi var i London så jag fick dölja allt illamående och all trötthet i flera dagar. På flygplatsen hem blev jag så förbannad på hans feghet (hehe, hormoner?) så han ringde sin mamma från flygplatsen och berättade haha.

Denna gång berättar jag när det känns bra, kanske väntar till v12-13 (efter KUB ultraljudet) eller så tar jag det tidigare om jag inte kan hålla mig. Fördelen med att berätta tidigt är att man kan få stöd om det är tungt, jobbigt eller man får missfall. Nackdelen är att om man får missfall så kommer man få repetera det till alla man berättat för.

hehe det förstår jag det att du blev irriterad ;) inte lätt att dölja sina symtom när man är hos någon och sover över typ :) Jo det är ju det men sen så jobbigt att behöva berätta om ifall det blir missfall. Bara denna första tiden kan gå enormt fort nu ;)
  • linsalusen
    Ballerinan skrev 2016-04-28 08:21:34 följande:

Ja nu håller vi verkligen tummarna! Måste börja spara pengar nu, ekonomin är knaper här alltså. 

Mina bröst blir bara större och större, någon som vet om de växer ända fram till förlossningen? :O

Verkligen! :) Ekonomin är inte den bästa här heller så det gäller att spara men ska jobba lite framöver så då blir det bara bättre :) Ja du mina är med något större, mer hårda på något vid. Har 75C nu så får väll se om jag får gå upp i storlek under tiden ;)
  • linsalusen
    Kmora skrev 2016-04-28 09:37:13 följande:

Vi bodde som tur var på hotell! ;) men åt alla måltider ihop och hängde hela dagarna. Var så svårt att dölja tröttheten på kvällarna och så blev jag ju utmattad av alla långa promenader mm :/

Det är ju det som är jobbigt, den första tiden går extremt långsamt haha. Därför det är nice att få berätta ;) första 12-13v går långsamt och sista 3-4v...

Okey då förstår jag att du ville att han skulle berätta ;) Ja jag kan tänka mig det, tiden innan man kunde ta ett gravtest gick ju i slowmotion så varför ska inte detta med göra det ;) Hihi.

En fråga, har nu i tre dagar i rad vaknat innan klockan sju och känt att jag behövde äta innan illamående drar igång. någon mer som vaknar tidigt? :) Äter någon av er folsyra och när började ni med det isf? :) Jag köpte folsyra igår och tog min andra tablett idag :)
  • linsalusen
    Kmora skrev 2016-04-28 09:38:12 följande:

Vi åt till och med frukost hos dem och med morgonillamående är det inte så skoj...

Nä det förstår jag det :)
  • linsalusen
    Majanathalie skrev 2016-04-28 10:47:59 följande:

Jag har gjort en hemlig grupp på fb som heter "BF januari 2017" vet inte om ni kommer se den om ni söker?

går det inte att länka den här? :)
  • linsalusen
    maartiiina skrev 2016-04-28 10:59:33 följande:

Hej, hoppar gärna in här, och ännu mer gärna i FB grupp om de fanns?

Plussde imorse och hade senaste mensen den 30mars så bf borde bli 3jan om allt går vägen :)

Är 28 år och har en dotter på nyfyllda 1år

Grattis och välkommen till oss! :) Hade också min mens den 30 mars och bf runt den 3 januari :)
  • linsalusen
    Majanathalie skrev 2016-04-28 10:39:58 följande:

Håller med! Jag har köpt gravid tabletter för dom på Apoteket tyckte jag skulle köpa den burken istället för folsyra bara då gravid burken innehöll massa vitaminer + folsyra och så med. Har ätit mina i tre dagar nu! :)

Ringde till barnmorskan idag, så på måndag ska jag på hälsosamtal! Det ska bli spännande. Håller tummarna att allt kommer gå bra nu!! :)

Okey jag köpte folsyra igår :) jag fick min första tid den 29 Maj, känns som evigheter tills dess ;)
  • linsalusen
    Trollmamma_2016 skrev 2016-04-28 18:16:49 följande:

Hej får man vara med här och på fb.

Har precis plusat och har troligtvis BF runt 5/1-17

Hej och välkommen! absolut får du det! :) Grattis ja det blir tätt ;)
  • linsalusen
    Azz skrev 2016-04-28 16:59:34 följande:

Hej alla :) ny här! Plussade i helgen, räknat ut att bf är 3 januari :) fortfarande i chock då vi bara försökt i 1 månad, trodde inte det skulle hända så fort. Så när ska man boka tid hos barnmorskan? Grattis alla ;)

Jag plussade i förrgår och ringde till mvc igår och fick tid i slutet på Maj :)
  • linsalusen
    Majanathalie skrev 2016-04-28 11:51:45 följande:

Hej! Gud vad roligt :) grattis!!

Skicka meddelande till mig med namn och förklara hur din profilbild och omslagsbild ser ut Så ska jag försöka leta upp på fb och sedan bjuda in i gruppen!

Skickat medelande till dig :)
  • linsalusen
    Trollmamma_2016 skrev 2016-04-28 18:31:50 följande:

Tack. Känns ff himla overkligt och ja visst vi har inte skyddat oss och tänkt att vi gärna ville ha en till och troligtvis sista bebis. Men att plusa nu hade jag inte riktigt räknat med ????

Ja ibland blir inte allt som man tänkt men det ska nog gå bra :)
  • linsalusen
    Trollmamma_2016 skrev 2016-04-28 21:50:18 följande:

Nej verkligen inte och går detta vågen så blir detta vår nr 6

Helt sinnes funderar då på vad alla runt om ska säga om allt

Åh vad härligt med många barn! Skulle jag med vilja ha :) Äsch så länge ni är glada och lyckliga så skit i vad andra säger :)
  • linsalusen
    November83 skrev 2016-04-28 19:26:11 följande:

Hej, jag läser och betraktar på avstånd. Var med i gruppen BF December 2016 men fick tyvärr missfall. Nu försöker vi igen och om 2 veckor får jag svar om jag får joina den här gruppen. Jag läste problem med Facebook gruppen och när man skapar en hemlig grupp måste man först bli vän med den som äger gruppen och sen kan ägaren lägga till personen i gruppen.

Grattis till alla som plussat, förhoppningsvis får jag vara med snart. . .

Välkommen till oss! :) Håller tummarna för dig! :)
  • linsalusen
    Trollmamma_2016 skrev 2016-04-29 10:39:00 följande:

Gud jag drömmer så jäkla märkliga drömmar och mycket nu om tidiga MF el MF över huvudtaget. Även om att det är två knoddar där inne snacka om att hjärnan spelar ut alla konstiga kort

Drömde också en konstig dröm igår natt, lustigt :)
  • linsalusen
    Kmora skrev 2016-04-29 14:37:23 följande:

Jag kommer kanske vilja gå med i en facebookgrupp efter KUB-ultraljudet, så jag hoppas ni alla inte helt lämnar Familjeliv :)

Absolut stannar jag kvar här :) Tror inte Facebook gruppen kommit igång med att lägga till medlemmar ännu :) KUB ultraljudet vilket va de nu igen? ;)
  • linsalusen
    Kmora skrev 2016-04-29 20:41:30 följande:

KUB-ultraljudet är en del av KUB-testet. Testet består av ett blodprov och sen ett ultraljud. Det går ut på att ta reda på sannolikheten för allvarliga kromosomförändringar. Alla landsting erbjuder inte detta test och vissa erbjuder det endast för gravida över en viss ålder, men i Stockholm får alla som vill göra testet.

Ultraljudet görs kring v13 :) anledningen till att jag har det ultraljudet som gräns är att den kritiska missfallsperioden är passerad plus att man har fått se att bebisen lever (MA brukar som senast upptäckas på KUB-testet, vilket hände en vän till mig).

Så KUB är min magiska gräns och allra helst RUL (rutinultraljudet) som alla gör i ca v18 ;)

Okey tack! :) Vi har sagt att vi nog väntar att berätta om ingen skulle märka det tidigare förstås tills efter Vad. 13 :) men känns ju ssom evigheter tills dess :) Går in i v 13 vid midsommar så hade varit kul och berättat det på självaste midsommarafton men vi får väll se :) Just nu ser jag kortsiktigt framåt och just nu är det till mvc besöket i slutet på Maj ;)
  • linsalusen
    Majanathalie skrev 2016-04-30 13:09:22 följande:

Skriv i meddelande till mig så berättar jag där :)

Har skickat medelande till dig men inte fått ngt svar :)
  • linsalusen

[quote=76583037][quote-nick]Iidith skrev 2016-04-30 12:23:55 följande:[/quote-nick]

Jag är i v 4+4 och är beräknad till 2-3 januari Hade mf i v 7 den 5/3 men ta i trä så är vi gravida igen supersnabbt. Symptomen jag har just nu är att jag är med kissnödig samt att jag har ont i tjejmagen i perioder. Det gör inte ont hela tiden. Även lite molande värk i ryggslutet. Hoppas hoppas det går vägen denna gång!

[/quot

va också 4+4 igår,4+5 idag :)

Svar på tråden BF Januari 2017