• Nykär15

BF Januari 2017

Jenny,36 skrev 2016-05-27 11:59:11 följande:

Hej alla! 36 år och väntar mitt andra barn 15 januari. Min första är 15 år nu. Var på ultraljud i tisdags och den lille är nu 11 mm lång ???? Ska på inskrivning 2 juni och då ett nytt ultraljud spännande och lite obehagligt fick missfall i december. Kul att läsa era inlägg!

Välkommen!

Vilken vecka var du i när du gjorde UL? Var det utanpå eller vaginalt? 

Funderar på att boka privat...men de gör bara från v 8+0 och framåt, jag vill göra i vecka 7+ redan...

• Nykär15
    Jenny,36 skrev 2016-05-27 13:11:23 följande:

[quote=76663425][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-05-27 12:11:13 följande:[/quote-nick]

Välkommen!

Vilken vecka var du i när du gjorde UL? Var det utanpå eller vaginalt? 

Funderar på att boka privat...men de gör bara från v 8+0 och framåt, jag vill göra i vecka 7+ redan...

[/Hej vet inte om jag skriver på rätt ställe nu ;) jag gjorde mitt första vaginalt för två veckor sedan endast för att bekräfta graviditeten för att jag skulle få fragminsprutor utskrivna. (Blodförtunnande) sen blev jag orolig pga tidigare missfall så gjorde ett nytt på magen förra veckan.

OK, men menar alltså hur långt gången du var när du gjorde dem? Vilken vecka var du i när du gjorde VUL resp UL?
  • Nykär15
    Jenny,36 skrev 2016-05-27 15:28:20 följande:

[quote=76663610][quote-nick]Nykär15 skrev 2016-05-27 13:28:51 följande:[/quote-nick]

OK, men menar alltså hur långt gången du var när du gjorde dem? Vilken vecka var du i när du gjorde VUL resp UL?

[/jag var vecka 6 första gången och andra gången v7 :)

ok! Tack! Gick det att se hjärtat slå så tidigt? 
  • Nykär15
    Katten13 skrev 2016-05-27 19:24:25 följande:

Är i v7 nu om de stämmer (inte varit till MVC ännu som sagt) och jag är så trött! Somnar så fort jag kommer hem från jobbet och orkar ingenting.. På jobbet är det svårt att hitta orken då tempot är högt. Jobbar på fsk.. Hoppas tröttheten släpper, saknar koffeinet

Jag dricker fortfarande mitt morgonkaffe, man behöver inte sluta helt. Jag började trappa ner till en kopp redan när vi startade verkstaden precis efter nyår så har hunnit vänja mig...sen har inte värsta tröttheten slagit till än, gjort det i v 7-8 i de tidigare...är ju bara i v 5 nu.
  • Nykär15
    Femman79 skrev 2016-05-27 20:18:47 följande:

Hur kommer man med i BF gruppen?

Är mer aktiv där än här :)

Jag e också väldigt trött.

Illamående dygnet runt och fruktansvärd magkatarr.

Är 6+5 idag enl sista mens.

Har vul på måndag och hoppas hoppas dom ser nåt.

Har inskrivning på mvc nästa fredag!

Undrar med, om det är fb ni menar.

Spännande på måndag, planerar boka ett UL till v 8(7+0 nånting innan midsommar) så hade vart intressant se hur mycket du får se.
  • Nykär15
    Alinnea77 skrev 2016-05-28 17:12:58 följande:

Hej!

Hoppas få hoppa in här!

Plussade idag och herre jösses hade nästan gett upp hoppet!

Jag är 37 år, har två barn sen innan födda 05 och 09. Har varit sugen på en 3a men efter drygt 2 år utan skydd trodde vi nog att det inte skulle bli fler! Beräknad till 30/1 enligt appen! Bara att hålla tummarna att det går vägen!

Välkommen! Väntar med tredje med BF 31/1, barn födda 08 och 11 sen innan (ej samma pappa), är 39 år :)
  • Nykär15

Fått tid för UL den 20/6, ska bli skönt få kolla in om allt ser bra ut så långt. Då kommer jag vara i v 7+5. Så tre långa veckor, men känns skönt ha ett delmål att vänta på. Kommer vara så sjukt nervös bara...Obestämd

• Nykär15
    angelikkaj skrev 2016-05-30 10:52:15 följande:
    Har du ringt och bokat själv eller via din bm? Om det är själv vart har du hört av dig till då?

Skönt med delmål! Men förstår din känsla. Men detta skall gå vägen!!

Jag har bokat privat så får betala för det. De gör inga tidiga här hos BM tyvärr. Men tycker det är värt pengarna faktiskt. 

Jag har inte ringt för inskrivning ännu, ska göra det mot slutet av denna vecka tänkte jag. Men ville boka tid för UL nu då jag inte visste hur lätt det var att få en...

• Nykär15
    Katten13 skrev 2016-05-30 13:48:00 följande:

Vart bokar man ett privat UL? Och vad kostar det? Vilken vecka är du i? :)

Det är ju lite olika beroende på vart man bor. Jag bor ju i Göteborg och här finns flera kliniker att välja på privat. De flesta tar från v 8+0 och då kostar det runt 5-600 kr. Men hittade en som gör tidigare UL, så kommer vara i v 7+5 när det görs. 

Just nu är jag i v 4+5, så exakt tre veckor kvar till UL. 

• Nykär15
    Kmora skrev 2016-05-31 07:27:59 följande:

Har nästan tappat alla symptom sen i lördags. Från att vara full utav symptom i fredags så har det kraftigt avtagit sen i lördags. Ömheten i brösten är nästan borta och jag är mycket piggare.

Är rädd för MA, aldrig haft det tidigare...

Symptom kommer och går hela tiden och det är helt normalt och behöver inte betyda nånting alls. 

Jag har nästan inga på morgonen, de kommer under dagen. VIssa dagar mår jag bättre, andra sämre. 

Svar på tråden BF Januari 2017