• mkess

BF Januari 2017

angelikkaj skrev 2016-09-22 06:47:29 följande:

Har börjat kissa en hel del nu. Å framförallt på nätterna! Hade vart skönt att sova en hel natt utan att kissa flera gånger.

Någon mer som börjat göra det?

Har börjat bli rejält trött på dagarna igen också. Riktigt att ja känner att nä ja somnar här där jag sitter..

Det sjukaste har hänt för mig denna graviditet, men min kissblåsa blir typ bedövad på natten! Brukar vakna på morgonen och det spänner som satan, men är inte det minsta kissnödig. Kissar mindre på natten nu än när jag inte var gravid.
  • mkess
    miinxs skrev 2016-09-29 14:19:56 följande:

Jag har en fråga till er som har barn sedan tidigare: är det bäst om babyn sover i samma rum som oss i början. Har börjat inreda barnkammaren lite smått och funderat på vart vi ska ha babyns säng. Känns som att det är säkrast om vi har den inne hos oss i vårt sovrum. Hur gjorde ni?

Absolut i samma rum! Det ska tydligen minska risken för psd. Våran dotter sov i samma rum som oss till hon var ett, sedan väckte vi alla bara varandra hela tiden och det blev urjobbigt så då fick hon flytta in till sitt rum.
  • mkess
    maliiin87 skrev 2016-10-10 15:04:01 följande:

Här har jag inte gått upp något sen inskrivningen. Har bara gått ner. Lider av graviditetsillamående och är en av de få procenten som har det länge. Är i vecka 27, 26+3 nu.

Med sonen mådde jag illa och kräktes tills han kom:/

Sen är jag otroligt frusen denna graviditet, beror troligen på att kroppen går på underskott.

Usch, vad jävligt minst sagt!

Spyr du mycket dagligen eller är det mest illamående denna gång?

Jag mår illa till och från fortfarande men ingenting som påverkar mig längre, spydde i munnen häromdagen för att jag inte orkade gå upp till toaletten. Skål på den liksom. v28+1 nu och trimester tre!
  • mkess
    fernandasmamma skrev 2016-10-18 10:56:57 följande:
    Tack igen
    Okej, ja då kanske det hade varit något..
    Kommer ihåg att jag var helt slut när hon skulle födas, hade ingen ork kvar alls..
    Blir det lättare att klara av krystvärkarna om man har använt epidural?
    Alltså att man sparar sina krafter?
    Kan ju lägga in mina 5 cent här då jag hade epidural med dottern. Jag kunde vila några timmar, men sedan när jag väl öppnat mig 10cm så kände jag inte av krystvärkarna alls, verkligen nada! De fick säga åt mig när jag skulle krysta men det kändes mest konstigt och feltajmat. Sedan var det dottern som inte orkade mer och de fick ta ut henne med klipp och sugklocka. Tänker ibland att om jag inte tagit eda:n kanske förlossningen gått snabbare då jag förmodligen både vankat runt mer samt känt av krystvärkarna själv och fått kraft från det. Men vem vet. Kommer välja bort epidural denna gång i alla fall (säger jag nu, får väl se vad jag brölar efter när jag väl ligger där och föder igen. ).
  • mkess
    fernandasmamma skrev 2016-10-18 15:52:33 följande:
    Tack för svaret
    Uppskattar verkligen att alla härinne är så snälla och skriver sina erfarenheter..
    Jag hade enbart lustgas när dottern föddes och jag hade noll krafter kvar och inte dottern heller så blev klipp och sugklocka..
    22 timmar tog det från att jag kände första värkarna tills hon föddes..
    Så det kanske ha de tagit längre tid med epidural?
    Jaja vem vet
    Haha, ja, vem vet! Däri ligger det jobbiga. Men samtidigt hade du ju en riktigt jobbig förlossning utan epiduralen, så det lär ju inte bli värre än förra gången eftersom du i alla fall kommer vara mer utvilad! Sen visst var det lite obehagligt när slangjäveln ska in i ryggen, men det är mest det psykiska tror jag, det känns ju knappt egentligen.
  • mkess
    fernandasmamma skrev 2016-10-20 10:29:20 följande:
    Haha nä värre hoppas jag att den inte blir..
    Var snart 14 år sedan dottern föddes och jag kan nästan komma ihåg hur jävligt det var!
    Jag ska iallafall överväga epidural..
    Wow, 14 år! Nästan förstföderska igen då!
    Om förlossningen kommer igång av sig själv denna gång skulle jag vilja testa förlossningspoolen, hur mysigt mitt i kallaste januari! Frågan är om man får kombinera den med lustgas eller om det föreligger drunkningsrisk?
    Ivana1988 skrev 2016-10-20 11:39:34 följande:
    skönt att läsa! är lite rädd just för den där slangjäveln haha känns so obehagligt ...

Någon mer som lyssnar på Vattnet går? Tycker det är fantastiskt att höra olika historier, är iaf inte lika rädd!
    Haha, ja, usch! Men har man nog ont så är det sak samma. Droppet i handen tyckte jag faktiskt var långt värre!
  • mkess
    frusvensson skrev 2016-10-27 20:21:38 följande:

Får jag fråga er en sak? Hur många av er har blivit erbjuden influensavaccinet och tänker ni ta det? Varför, varför inte?

Jag vaccinerades mot både kikhosta och influensa för ett par veckor sedan. Dottern går på dagis så vi drar hem en massa skit hela tiden, jag valde att vaccinera dels så jag slipper bli sjuk i flunsan innan förlossning men mest för att bebisen får skydd från vaccinet efter förlossningen.
  • mkess

Ni som är osäkra på om ni vill ta vaccinet, får jag fråga varför? :O Här är det liksom självklart att man tar det när man väntar barn på vintern så jag har inte ens reflekterat över att det kanske inte är bra? Lite för sent för mig nu iofs, haha...

• mkess
    fernandasmamma skrev 2016-10-28 11:40:50 följande:

Jag är osäker för jag vet inte hur kroppen påverkas av det, jag har aldrig tagit vaccin mot influensa..

Och sen är det väl bättre att kroppen får utsättas för de och klara av viruset?

Ah, men man vaccineras väl bara mot säsongens influensa, så att få det ger inget skydd nästa år? så tänkte jag i alla fall, vill inte att mitt spädbarn får influensa pga dåligt immunförsvar men nästa år får hon allt bekämpa det själv då hon byggt upp ett immunförsvar.
  • mkess
    TyckOmMig skrev 2016-10-31 08:53:08 följande:

Vattenavgång igår em ligger inlagd på BB-hatar sjukhus vill hem inte sovit en blund i dessa så osköna sjukhussängar!

Men oj! Visst är du också i v30+? Blir det bebis inom några dagar då eller hur gör man? :O
Svar på tråden BF Januari 2017