Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF Januari 2017

tuuli skrev 2016-06-13 10:54:44 följande:

Men har du varit gravid förr? Frågan var ställd till er som har något att jämföra med sen innan, vad skillnaden var mellan era graviditeter. 

Aha sorry.

Barn nr1 konstant illamående å spydde under 9månader. Trött i början. Levde mest på knäckebröd eller rostat bröd för att lindra illamående. Postafen hjälpte inte.

Barn nr 2. Illamående i början men inte så farligt. Så mådde rätt bra vad jag kom ihåg.

Detta blir nr 3 som är nu
  • angelikkaj
    Nykär15 skrev 2016-06-20 07:57:54 följande:

Ska på mitt första UL/VUL idag...får se vad dom gör, de gör UL utanpå från 8+0 här nämligen men jag är 7+5 idag så får se vad han väljer. 

Så om 3 timmar vet jag hur det står till därinne...väldigt nervöst måste jag säga...missfallet i mars har satt sina spår. Det känns bra i kroppen, men det är ju faktiskt ingen garanti för att det ÄR bra...

Förstår att det är nervöst med det kommer säkerligen gå bra!

Uppdatera gärna sedan
  • angelikkaj
    maliiin87 skrev 2016-06-19 14:46:59 följande:

Hej! Jag ansluter här med. Är gravid med andra barnet. Är beräknad till 11/1:).

Hur mår alla?

Välkommen

Väntar mitt 3,min sambos första. Beräknad till 13/1

Mår illa till å från,olika från dag till dag. Inte spytt ännu men vart nära med hulkningar.

Känner mig hungrig konstant! Å äts det inte i tid heller så kommer illamåendet. Sover sämre på nätterna,å kissar mycket. Ömma bröst å större,behöver nog köpa ny storlek där. Uppsvälld mage.

Jösses,låter som jag bara klagat här ju när man läser mina symptom haha. Ja det är ju inte alltid en dans på rosor å vara gravid.

Hur mår du själv
  • angelikkaj
    Nykär15 skrev 2016-06-20 11:46:08 följande:

Allt gick jättebra, liten är 1,37 cm lång och perfekt längd för 7+5, hjärtat slog så fint!  Total lycka!

Ååå va roligt att höra!! <3
  • angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-06-20 12:01:57 följande:

Hej!

Jag är ny i den här tråden. Jag har BF den 5 januari. Dock var jag på VUL i tisdags och fick veta att det är tvillingar vi väntar, så det är ganska troligt att de vill titta ut tidigare och att det kan bli i december.

Jag är nu i vecka 11+3 och har mått toppen hela tiden, inget syns ännu heller, det var därför jag ville ha tidigt UL för att se att det fanns något där inne över huvud taget. Snacka om chock när det då var TVÅ!

Vi får väl se när magen sätter fart o växer

Oj! Ni hade inga aningar alls innan att det kunde vara tvillingar?

Spännande iaf!
  • angelikkaj

Nu ringde min bm och sa att jag också behövde börja med levaxin. Hade ja inte läst om det här hade ja blivit ännu oroligare

• angelikkaj

Med mitt första barn så mådde jag illa å spydde ofta i 9månader. Det var en pärs. Andra mådde ja nog bara illa de första vanliga veckorna. Å denna mår ja illa lite till å från 12+3 idag. Men hjälpt rätt bra med postafen. Lite jobbigt när man också har fobi för att spy.

Ja hoppas ja slipper foglossning.denna graviditet. Ja snedbelastar redan då ja var med om en olycka för 9månader sedan å bröt benet å fick ett komplicerat benbrott så är det först nu det börjar läka. Men muskler å allt är ju borta i benet. Så ja hoppas jag slipper det tills jag iaf kan gå riktigt å utan kryckor.

• angelikkaj
    flikkerikkan skrev 2016-07-05 12:26:32 följande:

Jag hoppar in här jag med om det är okej !:) väntar mitt första barn och är i vecka 12+0 idag !:) är 21 år och är väldigt nervös då jag fick ett ma förra sommaren i vecka 11 fast fostret hade slutat växa i vecka 8 . Men var på tidigt vul i vecka 9+2 och fick se det lilla pyret och hjärtslag och så! :) några tips på hur man berättar för folk? Min familj vet redan om det men min sambos familj vet inget alls än då vi tror att dom kommer vara mer negativ till det hela (han är 27)

Grattis å välkommen. Väntade mitt första barn i den åldern också.

27år är väl ändå inte så ungt om det är så de ser det? Ja tror säkert det kommer bli mer positivt med tiden om inte annat.
  • angelikkaj
    TyckOmMig skrev 2016-07-05 21:37:47 följande:

Vet inte om det är olika beroende på län men sen 2009 då jag gjorde mitt första KUB har det varit så och kan tillägga att det är barn nr 19 jag väntar så har lite erfarenhet även angående kön!Tre tvillingpar...

Är det ditt 19:e barn du väntar? Woaw! Häftigt å starkt gjort!
  • angelikkaj
    skaleq skrev 2016-07-10 00:55:49 följande:

Imorse när jag vaknade och låg ner i sängen så syntes det tydligt att det är någonting som växer i min mage (verkar föredra att ligga på min högersida..) :) Väldigt skönt att se då jag knappt har haft några symptom bortsett från trötthet. Är på 13+5 idag.

Hur går det för er? Har det börjat synas för er?

V13+2 här å ja det syns! Har ju inte den smalaste magen sen innan heller men nu kan jag inte dra in den. Så ja det syns att jag är gravid.
Svar på tråden BF Januari 2017