• Oviss01

BF Januari 2017

Ivana1988 skrev 2016-08-25 07:47:41 följande:

Förresten hur funkar det efter RUL? Får man lapp från sin barmorska och har ett besök där? När fick ni moderskapsintyg osv.?

Någon som har redan skickat in grejer till försäkringskassan om föräldrapenning?  

Hej!

Samma vecka som jag var på RUL hade jag ett besök inbokat hos min BM, då fick jag moderskapsintyget som jag skickat in till Försäkringskassan. Sedan har det inte hänt något mer, inte ens fått respons från Försäkringskassan, så ingen aning om vad som "händer sen" hehe.
  • Oviss01
    Ivana1988 skrev 2016-08-25 08:52:04 följande:
    tack!
    fick du tid av din barnmorska eller ringed du själv? Jag har RUL på onsdag men har inte alls hört något om att jag skulle träffa min BM:)
    Fick tiden av barnmorskan vid besöket innan :)
  • Oviss01

Blir en Bugaboo Donkey Twin här. Väldigt smidig att köra. enda problemet egentligen är att den tar en jäkla plats i bilen med liggdelarna...

Inte så jättemånga alternativ när man behöver en vagn för två.. vet inte riktigt när vi vågar köpa den bara. Helst vill man ju köpa allt nu nu nu Har ett UL till den 17 oktober, tror vi kanske väntar till dess..

• Oviss01
    Ivana1988 skrev 2016-08-31 10:17:39 följande:
    hade den med kompisen på stranden och det är så jäkla smidigt att köra verkligen!! älskar! Men dom är inte beställningsvara eller hur? Alltså att man har rätt mycket tid:) Men helst skulle jag vilja ha den hemma redan nu:))
    Man kan nog hitta den utan att beställa, men den är 4000 kr billigare om man köper den från Holland (inklusive frakt). Så lite marginal behöver vi ha  
  • Oviss01
    Ivana1988 skrev 2016-08-31 13:04:16 följande:

Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut!! Bebisen visade precis allt så alla kom in och tittade haha.. Och jag såg själv könet! Det blir en pojke här

wow, vilken bra bild!! HAN visar verkligen upp sig ordentligt grattis!!
  • Oviss01
    Snusann skrev 2016-09-05 11:25:38 följande:

RUL idag och det såg fint ut, så himla skönt! Nu hoppas jag att kunna slappna av lite mera. BM var säker på att ena var en tjej men den andra var lite mer otydlig men hon trodde även det var en tjej.

Jag kollar också efter vagn och det lutar väl åt en Emmaljunga Double Viking, finns inte jättemycket dubbelvagnar att välja på med de funktioner jag önskar.

Någon som har erfarenhet av dubbelvagnar som har tips?

Kul! Jag väntar två tjejer, så himla roligt när vi var 100 på att det skulle vara två pojkar hehe. 

För mig lutar det åt en Bugaboo Donkey Twin. Den verkar många gilla och så tycker jag det är bra att den är rätt hög och att man KAN fälla ihop den om man av nån anledning bara ska iväg med ett barn + att den då tar mindre plats i bilen.

Har knappt kollat åt andra vagnar ens om jag ska vara ärlig.. klämde och kände lite i en affär, men som du säger, inte så mycket att välja på...
  • Oviss01
    Snusann skrev 2016-09-06 08:01:53 följande:
    Jag har också hört mycket bra om Bugaboo Donkey Twin men finns ingen återförsäljare där jag bor så jag kan klämma och känna vilket jag gärna vill. Sen blir den ju rätt dyr också... det blir ju iofs Emmaljungas också men det skiljer några tusenlappar i alla fall.

När har du BF? Dina första barn?
    Ah, ja klämma och känna vill man ju. Och ja, den är svindyr, men tänkte beställa från Holland så kostar den 13' inklusive frakt istället för 17' som den kostar i affär här...

Jag har BF den 3 januari, så blir väl decemberbarn skulle jag tro.. Mina första barn, men sambon har en son sedan tidigare som är 8 år. Så himla kul med två tjejer, då blir vi i majoritet här hemma. Ensam med fyra killar hade blivit lite många killar  

Hur är det för dig? första?
  • Oviss01
    fernandasmamma skrev 2016-09-29 15:50:09 följande:
    Okej tack för svar
    Är bara osäker med kemikalier och sånt, och det är ett rätt litet rum så får väl ha fönster på vid gavel isåfall annars blir det rätt instängt
    Jag kanske ska fråga bm om vad hon rekommenderar..
    Annars får jag väl betala en målare som kommer och fixar det..
    Jag har precis både målat och tapetserat tre rum i huset tillsammans med min sambo. Tänkte att gör vi det nu så blir det inte av på mååååånga år  

Igår vid midnatt blev vi klara med det sista, äntligen!
  • Oviss01
    TyckOmMig skrev 2016-09-29 21:19:35 följande:

Jag har ju flest barn av er i denna tråd lite överkurs är det med tre tvillingpar och har alltid delar rum med bebis/bebisarna så länge jag ammat dock samsover jag inte hela tiden utan mest som spädbarn är lättstörd och jag behöver min sömn vänj bebis/bebisarna vid att sova/somna själv det har man igen framöver-ammat ca 9 mån med alla utom första barnet och runt året brukar mat och sovklockan sitta där och barnet/barnen har kunnat dela rum med något syskon!

Jag är ju gravid med tvillingar (bf 3 jan). Har du tips ang sova/rutiner?
  • Oviss01
    TyckOmMig skrev 2016-10-06 20:20:34 följande:
    Du menar när bebisarna fötts?
    Ja, precis :) har hört lite skräckhistorier hehe. 
  • Oviss01

Bf lista:

FruSvensson, 28 år, planerat snitt 2 januari (bf 9/1), tredje barnet. Vet ej kön ????

Oviss01, 30 år, bf 3 januari, första barnen (tvillingar), flickor

Maliiin87, 29 år, bf 12 januari, andra barnet, pojke.

Miinxs, 29 år, bf 17 januari.

Thecoc, 26 år, bf 27 januari, första barnet, flicka.

• Oviss01
    Ivana1988 skrev 2016-11-29 07:52:59 följande:

Herregud.. tiden går fort nu!!! Lite panik haha. VI har ÄNTLIGEN flyttat in i vårat hus (kartonger fortfarande överallt) men idag städar vi lägenheten och kan äntligen fokusera på barnet? Barnrummet är färdig och min man överraskade mig med en liten mysig babyshower ? men ändå har jag ibland svårt att fatta att vi ska ha barn fast det rör sig så mycket! Under december nu ska vi inskaffa det viktigaste och hämta vagnen så kanske blir man lugnare då--

Har fått ischias så varje kväll kan jag knappt gå och har blivit riktigt trött nu, orkar knappt hålla mig vaken på jobbet kl 7 på morgonen? men eftersom min ersättare inte har ens börjat och jag har tagit över en helt ny tjänst typ så är det jobba tills ungen kommer ut? så omotiverad är jag haha. Någon som snart ska gå hem och ta FP redan nu?

När tänker ni packa väskan och skriva brevet? Det känns sjukt att bara tänka att man ska göra detJJ

Hej!

Jag tänkte sjukskriva mig from måndag. Så får jag sjukpenning och behöver inte ta av FP.  

Det bör inte vara några problem, läkaren på spec. mvc blev chockad när hon hörde att jag jobbar heltid + ett deltidsjobb fortfarande. Hon sa att de flesta som väntar tvillingar blir sjukskrivna i vecka 20-25 på rutin i princip. Jag är nu i vecka 35, och skulle nog kunna jobba ännu längre (jobbar nu hemifrån), men känner också att man kanske borde lyssna på råden och se till att koppla bort jobb o bara vila fram till förlossning nu. Den kan ju faktiskt dra igång när som nu egentligen.

BB-väskan är i princip färdigpackad, står redo i hallen just in case. Förlossningsbrev tänkte jag inte skriva, förstår inte riktigt vad man ska skriva där? Mer än hur man ser på smärtlindring?
  • Oviss01
    Kmora skrev 2016-12-05 19:29:03 följande:
    Haha, här är det tvärtom, alla säger att det mycket väl kan bli 2016, medan jag säger "nej nej, det SKA bli 2017". Bara jag som sätter pressen :P
    Har också BF 3 januari

Men i torsdags när jag var på UL så såg de att ena tjejen (som också är mindre än sin syster) började tycka att det är lite jobbigt där inne. Så nu på torsdag är det UL igen, då bestäms om de ska sätta igång förlossningen nästa vecka, eller veckan därpå.. Så det blir barn före jul i alla fall hur som helst!

Känner igen det där med att all säger att man ska knipa till 1 jan, men det kändes omöjligt så fort de sa att det var två där inne, så det gav jag upp. Men nu står hoppet till att det inte blir julafton bara hehe. 
  • Oviss01

Är det någon mer än jag som snarkar som tusan? Stackars sambon får inte sova och jag har tom lyckats väcka mig själv några gånger..

Imorgon är det dags för UL för att få ett datum för igångsättning. Det börjar kännas verkligare och läskigare nu...

• Oviss01
    mkess skrev 2016-12-09 20:39:34 följande:
    Fränt att du hade rätt! Har också kollat på belly mapping men förstod 0 här med.. testat igen nu?
    Oviss01 skrev 2016-12-07 19:18:37 följande:

Är det någon mer än jag som snarkar som tusan? Stackars sambon får inte sova och jag har tom lyckats väcka mig själv några gånger..

Imorgon är det dags för UL för att få ett datum för igångsättning. Det börjar kännas verkligare och läskigare nu...

Haha, jaaag! Snarkar också så jag väcker mig själv. Sover numera med öronproppar. Dreglar en massa med helt plötsligt! Stackars sambo.
    Hur gick det på ditt UL?

hehe, jag är döv på mitt ena öra så jag klarar mig oftast bra från att väcka mig själv ändå. Försöker sova på rätt öra haha dregel känner jag också igen...trevligt med blöt kudde!

Måste väl säga att UL gick bra.. även om vi blev lite besvikna. Vi var inställda på att det skulle bli igångsättning nästa vecka, då de sist såg att minsta tjejen började tycka det var jobbigt. Men nu mådde båda finfint, så istället bokades tillväxtultraljud in på fredag... och då bestämmer vi också datum för igångsättning. De ska ut senast i vecka 38 när man bär tvillingar, dvs julveckan..

Självklart är vi jätteglada att båda mår bra, men vi hade liksom ställt in oss på att nästa vecka är det dags. Och julveckan, ja inte så jättekul kanske... men självklart vill vi göra det som är bäst för tjejerna.

Men lite hoppas vi på att det drar igång av sig självt innan. Har en del sammandragningar nu i alla fall!
  • Oviss01

Idag var jag på TUL för sista gången, har fått datum för igångsättning nu. Blir nu på tisdag, börjar kännas verkligt... bara FYRA dagar kvar!!

• Oviss01
    mkess skrev 2016-12-16 20:54:19 följande:
    Aah, spännande! Hur känns det?!?
    Hej!

Just nu känns det skitjobbigt för jag blev sjuk i lördags och hade på natten 39,9 graders feber. Ringde in till förlossningen o blev ordinerad alvedon och att försöka sova. Har inte sovit i princip på två dagar och har fortfarande feber, även om den är lägre. Vetetusan hur det blir imorgon med igångsättning, ringde dem idag igen och då sa de att jag ska ringa in imorgon bitti som planerat, så får vi se. Som det är nu så orkar jag inte med förlossning, känner mig helt slut. Hoppas på att febern går över och att jag får sova inatt...
Svar på tråden BF Januari 2017