Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

BF Januari 2017

tuuli skrev 2016-06-07 12:16:45 följande:

Ja, det var väldigt tungt. Vi var deprimerade länge, både min sambo och jag, fastnade i soffan och orkade inte träffa folk på hela sommaren och hösten. Vi gör NIPT samma vecka som jag skriver in mig, vecka 12, för att vara över den värsta missfallsrisken. Sen dröjer det väl tio dar innan svaret kommer, och det ska vara tillräckligt säkert för att vi ska kunna räkna det som ett absolut ja eller nej. Så jag slipper vänta till vecka 17 för ett fostervattensprov denna gång. 

Jag kan väl säga så här, att jag tänker inte så mycket på att det ska bli ett barn än, jag tänker bara på att jag är gravid, som ett kroppsligt tillstånd. Men det gjorde jag med första också, jag försökte skydda mig. Problemet är bara att när man sett det röra sig på ultraljud så är det omöjligt att inte knyta an på en gång, oavsett hur mycket man försöker distansera sig. Jag överväger faktiskt att bara blunda på NIPT-ultraljudet, de får kolla själva. Så får jag hålla mig till RUL om det blir så. 

Jag är inte så stressad som jag var då, men det är mest för att jag vet att det gör ingen skillnad om man stressar och "läser på" (nojar) eller om man bara tar sin folsyra och tänker på nåt annat. Jag kan ju inte hindra ett missfall genom att vara påläst eller dricka spenatsmoothies varje dag, liksom. Men det är klart att jag tänker på att det kan gå likadant igen, det tänker jag jämt. Men så tänker jag också att det är större chans att det går bra, och att förra gången bara var otur.

Vi ska i alla fall åka på semester den veckan som vi väntar på NIPT-svar, man måste försöka leva lite också. Annars försvinner hela den här sommaren i oro också. Man kan vänta på stranden lika gärna. 

Förstår att ni måste varit otroligt ledsna, och Helt rätt förra gången var bara otur. Klart de går bra denna gång.

Tycker ni tänker helt rätt, man måste fortsätta leva även när man är gravid. Och semesten är ju den tid man verkligen vill kunna leva :)

Moderkaksprov har aldrig varit aktuellt, de kan du väl göra rätt tidigt!?
  • Sagan12345
    ivf februari skrev 2016-06-09 22:22:59 följande:

Har börjat få mer molvärk nu i dagarna. Som kommer emellanåt. Känner mig svullen och kan inte dra in magen. Ömma bröst (och hårdare) annars inget mer. As gött än sålänge

Låter som mig :) vilken dag är du på?
  • Sagan12345
    Bäbiiiis skrev 2016-06-11 14:13:45 följande:

Nej jag har hört tvärt om. Att man har mer hormoner i kroppen som kan göra att man mår illa om det är en tjej. Men jag tror inte att det är någon skillnad annat än att varje graviditet är unik. Det finns så många skrönor.

Min syster har två tjejer och när jag frågade henne om hennes gravidsymtomer sa hon att hon i princip inte hade några så de där verkar väldigt individuellt :)
  • Sagan12345
    Bella_123 skrev 2016-06-11 15:55:03 följande:

Hejsan väntar mitt första barn! Är i V.9 nu och mår oförskämt bra! Lite illamående men inte så att jag behöver spy. Öm i brösten men gör inte jätte ont. Annars är det som vanligt! Min skräck eftersom jag mår så bra är att den ska dö och sedan stanna kvar där och så får man veta på rul att det har dött.. Är så rädd för detta.. Är inte rädd för att börja blöda eller så utan bara att det ska dö utan att man märker nånting.. Någon mer som känns denna rädsla?

Du får försöka tänka att det är rätt ovanligt med MA (missed abortion) och är du väldigt orolig så kan du ju boka in ett privat ultraljud..

Jag fattar inte att man inte gör ultraljud på alla vid ett tidigare tillfälle än rul.
  • Sagan12345
    Bella_123 skrev 2016-06-11 21:14:43 följande:

Huvva så hemskt! Jag har inte en stark känsla att det skulle vara så men oron är ändå där.. Mår illa bara ibland å har inte så mycket växtvärk som dagarna före Bim tex, Har det fortfarande dagligen men inte lika starkt.. Ska på inskrivning nästa vecka ska då prata med bm ang detta..

Jag har också mindre molvärk än runt bmi, men känner fortfarande av de av och till. Jag är rätt trött men mår annars väldigt bra och jag var på vul i veckan och allt såg bra ut. Jag frågade ang. Att jag mår så bra och läkarn sa att det är så himla individuellt och att man inte ska oroa sig för de. Frågade min syrra om hennes gravidsymtomer och hon hade i princip inga sa hon.

Jag tror nog allt står väldigt bra till hos dig. Varför skulle de mola om det inte är ett liv som växer där inne?! :)
  • Sagan12345
    Mojjjen skrev 2016-06-12 09:14:22 följande:

Hej!

Hoppar in här med, är i vecka 10+6 och tillhör dem som aldrig känt av graviditeten. Möjligtvis v.5-6 då mina bröst ömmade men annars inget alls och kissar en gång på natten typ. Har 4 Mf bakom mig och givetvis gör detta mig supernojig! Har en kontakt med en läkare på Kk och vi fick se fostret i v. 7+4 då jag hade haft en blödning, allt såg bra ut och gulesäck, hjärta och 13mm fanns. Sedan fick vi återbesök v.9+4 och då fanns navelsträng, hjärta som slog och 27mm foster. Nu är jag superorolig att något är fel då det inte händer något, kissar fortfarande på natten och har vita flytningar så får se de lilla jag har som positivt. På fredag (v.11+4) ska vi göra KUB och då får vi se den lille igen ???? hoppas du finns kvar och mår fint där inne! Först efter fredag kommer jag våga tro och släppa min oro! Så vill bara till er som inte har massa taken, allt kan vara superbra ändå! Så har det än så länge varit för mig!

Åhh fy, man blir ju skadad av mf. Vilka veckor har du haft dessa i? Skönt att allt ser bra ut nu och stort lycka till på ditt KUB
  • Sagan12345
    Katten13 skrev 2016-06-17 19:47:53 följande:

Längtar till midsommar, sambon och jag har beslutat att berätta för våra familjer då :) är i v.11 då ( 10+2 ) kommer vänta lite med att berätta för jobb och allmänheten.

Vad roligt :) när berättar du för jobb?

Jag längtar tills vi kommer berätta, tror de får bli efter KUB
  • Sagan12345

Här har man sluppit illamående, förutom enstaka tillfällen, småömma bröst, molande av och till och TRÖTT!

Hur mår du själv Malin?

• Sagan12345
    E l s a skrev 2016-06-21 00:15:35 följande:

Hej alla!

Jag hoppar med och har bf kring 7-9 januari. Andra barnet.

Kanske är jag ensam, men jag är dåligt på FL men bättre på FB. Någon som är intresserad att starta en grupp tillsammans att hänga i och dela graviditeten och sedan barnen?

Gärna en dold och med ett begränsat antal (typ 35?) för att hålla intim och mysig. Säg till om ni vill så drar jag igång en

Det startades nyss en till fb grupp av någon. Kommer dock inte ihåg av vem :)
  • Sagan12345
    Bäbiiiis skrev 2016-06-27 14:34:49 följande:

Hej! Det bli inte januaribebis för mig. Vid ultraljudet för kub idag fick vi se ett foster som endast var stort som i v 9 trots att det borde vara v 12. Dessutom hittades inga hjärtslag. Lycka till alla ni andra!

Men usch vad jag lider med er, mardröm att få sånna besked och veta så sent. Man får försöka fokusera att fostret var sjukt, låta sig själv sörja och sen ta nya tag :(
Svar på tråden BF Januari 2017