Inlägg från: fernandasmamma |Visa alla inlägg
  • fernandasmamma

BF Januari 2017

Semira88 skrev 2017-01-04 11:21:33 följande:
    Hej.. tror inte du behöver vara så orolig. Min bm och läkare har sagt att det viktiga är att bebis rör sig under dagen men att det är mindre plats och det kan vara så att dom sover mycket mer nu. Jag var också orolig men har märkt att bebisen har ändrat rytm nu helt plötsligt. Men är du orolig så ring in till förlossningen. Testa att dricka något kallt och sött för de lär dom be dig om att göra när du ringer in, för att få fart på bebis :)
    Tack för svaret
    Jag har druckit juice..
    Kände några små rörelser efter det..
    Jag är i vecka 38 så det klart det borde ju vara rätt trångt därinne..
    Fortsätter det vara lugnt får jag väl ringa..

• fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2017-01-05 09:47:54 följande:
    Själv börjar känna mindre. Eller mindre å.mindre tror inte jag tänker på det helt å hållet å sen har den ändrat lite rytm. Men är.man osäker så ring hellre en gång för mycket till förlossningen! Men det är väl mer för att det är mindre plats å man känner inte riktigt de där hårda buffarna.
    Det är samma för mig..
    Känns som den ändrat rytm, den höll igång igår på kvällen ordentligt, men är lugnare på natten och under dagen till skillnad från tidigare då kunde den hålla igång under natten och morgonen också.

• fernandasmamma
    Emmask skrev 2017-01-05 15:12:19 följande:

Visst förändras rörelserna men vilka förändringar är normala och inte? Jag är inne och kollar hjärtljuden nu. Jag är glad att jag åkte in och de är så förstående på förlossningen. Rörelserna ska inte minska och de tar gärna emot en på förlossningen. Hellre en gång för mycket än en för lite.

Jag har dålig koll på det..

Jag känner rörelser men mest på kvällarna nu..

Förut var det även på natten o lite på morgonen..

Men jag håller med dig hellre kolla en gång för mycket..

Hur går det för dig?

<3
  • fernandasmamma
    Emmask skrev 2017-01-06 09:09:03 följande:

De såg att bebisens hjärtljud vad höga och jag fick åka in på en extrakoll. De skickade dock hem mig, eftersom läkaren bedömde att det var inom normalspannet. Så nu är jag hemma på 40+3 och väntar. Hade värkar igår men allt avtog. Är peppad på att föda nu men passar också på att njuta av det stora barnet. Gick aldrig över tiden med förra och har svårt att veta hur jag ska fördriva dagarna. Hur gör ni?

Vad skönt att dom gjorde en extra koll och att allt var bra

Men hoppas det sätter igång snart då <3

Jag jobbar fortfarande så inget problem att fördriva tiden men jobbar eventuellt sista veckan nästa vecka så efter det vet jag inte hur jag ska fördriva tiden?

Baka? Städa? Tvätta kanske? Glo på massa serier på tv..
  • fernandasmamma
    Emmask skrev 2017-01-06 11:41:32 följande:

Jag har varit hemma sedan mitten av december och överväger faktiskt att åka in på kontoret och jobba i veckan bara för att få tiden att gå :) Jag tyckte boa-perioden var stark i v 33-36, nu är jag för tung. Kanske kan du passa på att baka inför kommande besök? Det är förvånansvärt skönt att ha en frys fylld med kakor :) Jag ska sätta om blommor idag. I övrigt har jag och maken gjort allt på göra-i-huset-listan jag skrev i typ v 18: städa lådor, tvätta bebiskläder, köpa förbrukningsvaror, städa undan etc.

Det var en jättebra idé att baka o fylla frysen

Vi har hjälp av mina föräldrar att måla om i sovrummet nu i helgen så det är så skönt ha det klart..

Sen har vi röjt ordentligt i lägenheten så det är städat o fint ifall det skulle dra igång för tidigt.

Och bb-väskan är packad o alla bebisens kläder är tvättade och ligger i garderoben..

Skönt att ni har hunnit med det ni vill ha fixat innan det är ju guld värt
  • fernandasmamma
    miinxs skrev 2017-01-07 20:58:17 följande:

Hej, hur går det för er alla? Någon mer som fått sin småtting än?

Vår dotter blir en vecka imorgon. Har svårt med amningen då hon ej vill ta bröstet. Igår tappade hon naveln så nu luktar det inte ruttet kött längre i lägenheten. På måndag ska vi få hembesök av BVC och hoppas det går bra, vet inte vad de ska kolla men hoppas allt går bra.

miinxs skrev 2017-01-07 20:58:17 följande:

Hej, hur går det för er alla? Någon mer som fått sin småtting än?

Vår dotter blir en vecka imorgon. Har svårt med amningen då hon ej vill ta bröstet. Igår tappade hon naveln så nu luktar det inte ruttet kött längre i lägenheten. På måndag ska vi få hembesök av BVC och hoppas det går bra, vet inte vad de ska kolla men hoppas allt går bra.

För mig är det 14 dagar kvar enligt min app..

Tror jag känner lite förvärkar ibland och det börjar bli lite tungt nu..

Får se när bebisen vill födas, gick inte över tiden med dottern hoppas jag inte gör det denna gången heller..

Grattis till dottern

Är det frivilligt med hembesök av bvc??
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-08 11:41:13 följande:

Här händer det inget... känner inget, inga sammandragningar, noll, nada o folk börjar med Har ni fått än...? Jådå förra året bara glömde berätta....

Barnet är helt vilt i magen i rör sig konstant att det gör ont när rumpan o fötter går åt alla håll, jag blev äntligen av med min förkylning men nu fick min svärfar vinterkräksjuka inatt o han var här igår så jag är livrädd nu vad skulle man göra då? Om man börjar kräkas? Får typ ont när jag försöker göra nr 2 på toan för allt spänner sig ju o bebisen är inte glad då så kan inte ens tänka mig vad som skulle hända om jag skulle spy dygnet runt...

16 dagar kvar iaf, jobbar min sista vecka npgra timmar som jag orkar, började med hallondbladste och det verkar komma lite mer råmjölk (förut kunde jag inte klämma ut något riktigt nu droppar det), får ibland känslan som att nån sticker mig med nålar i underlivet/livmoder...

Åh jobbigt med den frågan..
    Ni berättar nog när ni fått bebisen liksom

Min killes mamma ringde igår och blev orolig när han inte svarade..
    Hon trodde vi var på bb..
    Så ja man får väl vänja sig vid den frågan antar jag..
    13 dagar kvar til bf för mig..
    Sov riktigt dåligt inatt, sov 3 timmar sen vaknade jag av killens alarm på mobilen tjugo i sex..
    Men lyckades somna om några timmar iallafall..

Usch för kräksjuka, hoppas du klarar dig <3
    Jag får också riktigt ont av en del sparkar, speciellt när bebisen sparkar neråt, det är ju nästan så man tappar andan..

Vi har två intervjuer idag för vem som ska bli min vikarie, men det är nog rätt spikat vem det blir, så får väl lära upp henne denna veckan, så jag vet inte om jag är ledig nästa vecka eller om jag behöver jobba då med...
    Jag har känt mig väldigt pigg innan, men nu börjar jag känna mig rätt trött och det hade ju varit skönt att kunna vila upp mig lite innan bf så jag har lite energi när det sätter igång..
  • fernandasmamma
    miinxs skrev 2017-01-08 04:21:40 följande:
    Jag vet faktiskt inte, jag ringde BVC när dotters fötts och då sa de bara att de har den och den tiden för hembesök. Ingen fråga om besöket var något vi önskade. Men jag vet inte om det är samma i alla kommuner.
    Okej..
    Jag har ju inget att dölja
    Men känns lite konstigt o ha bvcsköterskan hemma..
    Jaja det får jag ta då när det är aktuellt..
  • fernandasmamma
    Ivana1988 skrev 2017-01-09 11:05:06 följande:
    jo min favorit städerska på jobbet kör nu Jaha har du inte fått än?!:)) nä det synns ju att jag inte har gjort det haha

vi hade det likadant lyckades somna kanske vid halv 3 och vi går up kl 6 så är riktigt sliten nu på kontoret... men känner ändå lite så där nöjd för jag har sat från början att jag jobbar typ tills jag ska föda o går hem på fredag I vecka 39! Alla har sagt hela tiden Nä I 6-7:e månaden ligger du säkert I soffan! Ta det haha!

fast min mamma sager nu mer Jo där ser du du orkar inte jobba hela graviditet! som att gå hem 10 dagar innan BF är långt:))

förstår helt! för mig är det inte skönt att sitta längre och om då vill jag inte ha gravid jeans då vill jag sitta I pyjamas eller så, åka bil är inte bekvämt heller inte ens med gravid bälte så jag känner att det räcker nu... men det känns jättekonstigt nu när folk mailer Ha det så bra på mammaledigheten osv... tror inte jag fattar:))
    Men åh haha
    Som att du skulle vara på jobbet då om du fött liksom?

Oj det var tidigt..
    Jag börjar jobba kl tio på förmiddagen och har typ tio minuter med bil till jobbet så behöver inte gå upp så tidigt men är trött ändå
    Det är strongt av dig att orka gå upp så tidigt <3

Rolig kommentar av din mamma, gå hem tio dagar innan bf det är ju i princip som att jobba hela graviditeten ju

Jag har haft leggings hela graviditeten, sätter dom under magen bara, hade nog inte kunnat ha gravidjeans speciellt länge då min mage är rätt stor
    Det är mjukt och skönt med leggings, bästa plagget som finns tycker jag

Jag tycker det känns jättekonstigt att jag snart inte ska jobba?!
    Jag har jobbat här Måndag-Fredag i 8 år och så ska jag snart gå hem och inte vara tillbaka på typ ett år :-O
    Känns helt overkligt att man snart har en bebis och ta hand om..
    Även om vi har förberett och tvättat och vikt in kläder och handdukar, och packat bb-väskan så känns det helkonstigt..

• fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2017-01-10 19:34:47 följande:

Idag har ja känt mig allmänt nere. Har börjat få förvärkar som inte alltid är allt för sköna precis. Å trött som bara den idag. Har somnat i.fm å em sittandes upp i soffan i en timme bägge gångerna.

10 långa dagar kvar nu om inte bebis vill ut tidigare. Men just idag har jag känt mig trött på att vara en gravid val :-S

Jobbigt med tröttheten..
    Jag är också ganska trött på att känna mig osmidig och som en sköldpadda som hamnat på rygg typ

Jag kände som svag mensvärk igår på sen kväll/natt..
    Men jag vet inte hur starka förvärkar ska vara, kommer inte ihåg hur det kändes förra gången..
Svar på tråden BF Januari 2017