• Nykär15

BF Januari 2017

Kmora skrev 2016-05-31 09:30:26 följande:
    Det är säkert så som du säger. Blir bara så orolig när jag hade en hel vecka med riktigt mycket och starka symptom som helt plötsligt på en dag minskade rejält och sen fortsatt att minska lite i nu tre-fyra dagar. Först försvann den extrema tröttheten (men jag är ju fortfarande trött) och sen försvann det rejäla ömmandet i brösten (men de ömmar fortfarande när man trycker lätt i sidled).

Jaja, jag får helt enkelt invänta KUB-ultraljudet och acceptera att inget går att göra så det är onödigt att oroa sig!

Förstår din oro...ens symptom är ju det enda man kan gå på så här i början så jag är helt med på hur du tänker, men försök slappna av och ring och prata med en BM om du är orolig, kanske erbjuder de VUL?

Jag har ju bokat privat till v 7+3 för att jag vill veta och inte gå och tro att allt är bra om det inte är det. Sen kommer vi med göra KUB så då får jag ju en avstämning till. Att vänta till RUL hade jag aldrig fixat....

• Nykär15
    masken skrev 2016-05-31 15:23:42 följande:

Varit på VUL idag i v 8+1, då vi gjort IVF. Såg ett fint litet hjärta som slår och allt såg bra ut så här långt! BF 9 januari. Andra barnet, dotter född januari 2014.

Åhh vad skönt! Grattis! Ska på mitt första UL 20/6...är då i vecka 7+5...hoppas det går lika bra för oss!
  • Nykär15
    Katten13 skrev 2016-05-31 20:13:52 följande:

Kollade in deras hemsida och det var väldigt dåligt med tider tyvärr! Mannen hade inte ens tid förens i september så där var det ingen idé. Kvinnan som jobbar där också hade väldigt dåligt med tider. Hade önskar en eftermiddagstur för att kunna åka efter jobbet men de fanns det ju inte. Endast 3 dagar i juni hade hon och den enda gången de skulle ev passa är den 30e först då och då är jag i v12.. Känns lite sent då man vill ha ett "tidigt"-UL

Du kan inte ta ledigt några timmar? Det får jag o killen göra...sällan det finns bra tider att få så man får anpassa sig lite efter det tyvärr
  • Nykär15
    Katten13 skrev 2016-05-31 20:51:44 följande:

Jobbar inom fsk och det är inte så uppskattat att ta ledigt mitt på dagen. Då får jag säkerligen ta ut en semesterdag isåfall? Samt att jag inte rikrigt vill avslöja vad jag ska iväg på då jag inte berättat på arbetet ännu. Dock finns det inga tider på kliniken förens i slutet av juni nu och då är jag i v.12. Borde man boka ändå?

Om du vill ha ett UL innan RUL så hade jag bokat bara för att se det är ok. 

Jag ska göra KUB så får ju ändå UL vid v 12 nånting. Men kommer göra privat i v 7+5 för jag vill inte vänta så långt för att se om det utvecklats som det ska. Det är ju ingen garanti ändå vet jag ju, men det lugnar för stunden iaf. 

Man behöver inte berätta vad man ska göra. Säg du ska till tandläkaren eller nåt.

• Nykär15
    angelikkaj skrev 2016-06-02 14:17:21 följande:

Hmm enligt min egna beräkning så är ja typ 7+5 idag. Å känt mig väldigt svullen om magen, det finns en del att ta på sen innan men nu kan jag inte riktigt dra in magen utan den ser ju mer gravid ut än va jag är. Vid dagens hämtning på dagis så frågade en fröken om det är så att jag är gravid. Sa att det är jag men är tidigt än så länge. Men att det syns så nu? Min dotter vet ju själv inget ännu.Detta är 3e barnet..

Jobbigt...väntar med tredje och är svullen, men kan dölja det med rätt kläder än så länge. Men vet att det var skitsvårt dölja det med sonen i v 11-12....så rädd för hur jag kommer se ut då och om jag kan dölja tills dess...men går på semester i v 12 och kommer vara i v 16 när jag är tillbaka så då lär jag inte behöva dölja det mer. Tycker det är väldigt ofint av folk att fråga, jag ljuger isf och säger ifrån. Var och en en berättar när det känns bra och man vill tycker jag. 

Har fått tid för inskrivning nästa vecka på torsdagen. Ska bli skönt vara inne i det, känns lite mer på riktigt då även om jag tror det kommer kännas mer verkligt när vi vart på UL, innan dess går det ju liksom inte riktigt förstå tycker jag...

• Nykär15
    Enlängtan skrev 2016-06-04 16:45:22 följande:

Hoppar in här :)

Gravid i vecka 5+5 och bf den 29 januari 2017.

Har ett barn sen tidigare född våren 2014 så mu var det dags för syskon tyckte vi. Dottern föddes i 38+2 och var en stor tjej, sätesbarn så blev snitt - blir spännande att se hur denna förlossning kommer bli.

Plussa på första försöket, så nu håller jag tummarna för att allt går vägen (av någon anledning känner jag mig mer orolig nu under 2:a graviditeten).

Välkommen! Är på 5+3 idag, BF 31/1.

Var med mer nojjig med andra, med tankar som vad är oddsen att vi går ett friskt barn till? Födde första med snitt i 38+3 pga säte och vattnet gick då, så lite samma story. Andra födde jag vaginalt på 39+5 och det gick jättebra!
    Hoppas på vaginalt igen.
  • Nykär15
    fnissel skrev 2016-06-07 21:27:56 följande:

Hej hej

Jag är i vecka 7 (6+3) och har med hjälp av en app räknat ut att bäbis kommer runt den 27 januari.

Vi försökte 8 månader innan jag nu blev gravid fötär första gången, det kan ju tyckas kort tid men när man längtar så är den en evighet.

Har två systrar som mått riktigt pyton under sina graviditeter så jag antar att jag me får det värsta. Men änn så länge är jag bara så otroligt trött, spelar ingen roll hur länge jag sover efter 1 timme vaken skulle jag kunna sova igen. Kaffe klara jag knappt av att dricka längre, och så som juice, kräm, jordbubbar, yoghurt får mig lycklig just nu! Spyr nästan när jag tänker på grönsaker.

Bröstvårtorna är väldigt ömma.

Jag är gbp opererad sen 3 år tillbaka så jag äter ju 6-7 gånger per dag fortfarande det kanske kan underlätta mitt icke illamående.

Varor lite knas i magen några dagar från och till med typ magknip och varit tvungen att springa på toa direkt. Tycker det svider ibland när jag kissar med.

Men dessa små saker är ju ingenting egentligen.man har ju varit med om värre! (Fast tröttheten suger)

Hoppas ni andra ha det fint!

8 månader kan absolut kännas som en evighet! Jag och min kille lyckades nu på försök nr 5, hade ett missfall på försök nr 2...så har väl rätt lätt bli gravid. Tog sig på första försöket med mina tidigare två barn. Så när vi fick missfall och sen tog ett par cykler till så kändes det förstås som en evighet...även om jag vet det är rätt kort tid ändå, vilket jag är otroligt tacksam för.

Ang dina symptom så skulle jag kolla upp det där med att det svider när du kissar, så du inte har råkat får en UVI, det är inte bra när man är gravid och måste behandlas direkt. Det är ju inget symptom som är vanligt annars så jag hade kollat upp det direkt. 

Jag är med i v 7, fast v 6+0 idag. Mår småilla, vill inte ha lagad mat alls, tokömma bröst och molvärk...börjat bli rätt trött nu med...sover dåligt, kissar nästan en gång i timmen på natten..helt galet.

• Nykär15
    Katten13 skrev 2016-06-08 12:04:56 följande:

Gick in i v9 idag (8+0) känns som varje ny vecka är en milstolpe! Imorgon ska jag på hälsosamtalet hos MVC eftersom de är första gången för mig. Blir lite verkligare då.

Så känner jag med, en milstolpe för varje ny vecka! Påbörjar med ny på onsdagar, så 6+0 för mig idag. Ska på inskrivning i morgon, min kille ska med han oxå. Känns mer på riktigt när man väl är inne i den snurran Glad 

Hoppas de bokar in blodprov och UL för KUB redan i morgon, kanske även RUL (det har de gjort med de andra två redan på inskrivningen)

TyckOmMig skrev 2016-06-08 12:18:45 följande:

Varit på UL på MVC idag och allt såg bra ut.
    Jag är i v 10+4 och fostret stämde då de mätte.Fick tid till KUB och valde första tiden på morgonen för att slippa oroa mig i onödan.

Skönt att allt såg bra ut! Och att KUB närmar sig, längtar så tills man är förbi den delen....

• Nykär15
    Katten13 skrev 2016-06-08 12:37:14 följande:

Ja exakt onsdagar ser vi framemot! :) ska bara på hälsosamtalet imorgon om jag förstått de rätt och senare blir inskrivningen och resten tror jag? Får se vad hon säger imorgon. Skulle också bli glad om man fär tid för UL på en gång så man vet när de blir av :) sambon följer med han också imorgon!

Härligt! Vi har nog allt i ett här, får fylla i nåt papper hemma och ha med. Så man pratar lite och planerar in tror jag. Har iofs bytt kommun men vart på denna mottagningen innan då de gjorde RUL sist jag var gravid och min gamla bm jobbar där nu i stället, ska däremot ha en ny för hon hade inga tider nu. 
  • Nykär15
    Katten13 skrev 2016-06-08 13:02:23 följande:

Har ni här i gruppen berättat för era närmaste ännu om graviditeten? Vilken vecka berättade ni i? Vi tänkte eventuellt berätta på midsommarafton för då är våra familjer samlade, jag är då i v 11 (10+3)

Nej vi kommer vänta med att berätta för någon till efter KUB, känns bäst så. Så det blir först i slutet på juli....evig väntan känns det som....
    angelikkaj skrev 2016-06-08 13:45:32 följande:

En undran just om KUB. De flesta verkar skriva om det här så ja undrar om det är något som görs på de flesta numer?

Jag gör det för att jag närmar mig 40 år, alla över 35 erbjuds det kostnadsfritt här. Jag gjorde med andra barnet privat, var då 34 år och det kostade runt 2000 kr.
Svar på tråden BF Januari 2017