Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF Januari 2017

Snusann skrev 2016-07-19 14:02:59 följande:

Hej!

Hoppar in här. Väntar barn nummer 2 och 3 nu, har gjort KUB idag och är i vecka 12+1. Har 10 missfall bakom mig samt då en son på 6 år. Har bara kommit såhär långt i graviditeten två gånger innan så jag hoppas verkligen att detta kan funka. Blir som en bonus att få två på samma gång. Har BF 29/1 men kommer nog sättas igång efter nyår någon gång om allting går som det ska.

Läst lite snabbt bara i tråden och jag förstår att det är en del som har annat att oroa sig för. Jag önskar alla lycka till och hoppas vi får följas åt på färden. '

VÄLKOMMEN!

Spännande med 2 stycken efter vad du gått igenom. Detta kommer gå vägen för dig.
  • angelikkaj

Usch. Tror jag kommit in i de där spökveckorna nu. 14+5 å det känns som magen inte är riktigt uppblåst längre som innan. Brösten ömmar inte längre. Kan ibland bara vissa dagar känna mig lite illamående. Men annars ingenting mer än att magen inte är så liten längre

Tillhör ju dom som inte gjort KUB å har RUL 25aug. Så visst man blir nojig men ändå medveten om att de här veckorna finns å att man mer oroar sig i onödan.

Kanske ska höra med BM på måndag om hon kan försöka sig på att lyssna på hjärtljud om det skulle kunna gå nu. Ska ju dit för ny provtagning av sköldkörteln.

• angelikkaj
    Nykär15 skrev 2016-07-30 15:51:31 följande:

Inte orkat uppdatera...men på kub i måndags visade det sig att vår lilla hade somnat bara ett par dagar innan, mättes till 12+1. På tisdagen lades jag in för att övervakat sätta igång det. Vattnet gick rätt omgående och den lilla föddes ca 40 min senare. Vi valde att titta på det, säga farväl osv...så fin på alla sätt, till synes helt välskapt och bm kunde inte heller se något som såg konstigt ut...bara otur säger de.

Vart en hemsk vecka...vill bara att tiden ska gå, så jag slutar blöda och kan börja om.

Ta hand om er och jag önskar er alla stor lycka till!

Tuuli - så glad ni fick bra besked till slut! Njut nu!

Adorii - håller tummar och tår att allt står väl till med er lilla.

Men nej. Jag beklagar verkligen!! Fy va jobbigt för er. Styrkekramar till er <3
  • angelikkaj
    Kmora skrev 2016-08-15 11:06:48 följande:

Hur går det för er? Fler som gjort RUL eller snart ska göra RUL? :)

Väntar så enormt till den 25 då vi skall få göra RUL. Har ju inte gjort KUB eller fått se bebisen något alls. Så nervöst men kände för ett litet tag sedan att bevis rörde sig något grymt mycket i magen men sen har det avtagit ganska mycket å man bara känt något litet så ja man är bra nervös! Men efter man läst lite kan det ju vara så att bebis lagt sig så man inte riktigt känner.
  • angelikkaj

Får man alltså nuförtiden veta på RUL va det är för kön? Mina andra barn födda 06, 10 var det typ nästan strängt förbjudet att få veta det då utan att man fick boka privat senare.

• angelikkaj
    Oviss01 skrev 2016-08-16 13:04:13 följande:

Hej på er!

Igår var vi på RUL, vilken upplevelse, är ju första gången för mig.

Riktigt häftigt att se dem snurra runt där inne, en sög på tummen osv.

Vi var HELT totalt inställda på två pojkar och har funderat på massor av pojknamn. Så visade det sig vara två små flickor där inne, och de mådde toppen!

Nu är förvirringen total här gällande namn

Jag var så himla nervös innan så jag visste inte vart jag skulle ta vägen, har ju inte känt dem över huvud taget, trots att jag är i vecka 20. Men nu känner jag mig äntligen lugn. Och så fick jag i förra veckan veta att min lillasyster ska få barn tio veckor efter mig! Fantastiskt!

Kram på er alla från en mycket glad blivande tvåbarnsmamma!

Häftigt å kul med 2 stycken. Vilken upplevelse
  • angelikkaj
    Kmora skrev 2016-08-17 09:58:14 följande:

Jag känner knappt min bebis och då är jag i v21 (v20+0) idag. Du kanske också har moderkakan i framkant :)

Det där med att få veta kön tror jag är sjukt beroende av län samt vilken barnmorska man har. Jag vet inte var du bor med i Stockholm är de väldigt frikostiga med att berätta kön, åtminstone där jag har gått båda gångerna. Däremot så har man inte rätt att veta kön och de kommer (oftast) inte att lägga någon tid på att ta reda på könet. Så det är något de bara berättar om de ser. Jag brukar säga till dem: "Jag vill jättegärna veta kön om du kan se det", och då har jag fått veta båda gångerna (-13 och -16) :)

Ok då ska jag vara snabb med att säga det att de gärna får berätta om de ser något. RUL blir i Borås.

Har funderat på det också med moderkakan. Men att jag känt för några veckor sedan hur det riktigt rörde sig där inne men nu bara någon enstaka buff. Men kan det ändra sig så då med moderkakan. Mitt 3e barn så aldrig riktigt vart med om det så men samtidigt tror ja inte jag gick så mycket inför det med att vara gravid utan tog dagarna som vanligt utan att tänka så. Men nu känns det som man är äldre å klokare å mer oroligare med saker å ting
  • angelikkaj
    Emmask skrev 2016-08-17 10:15:05 följande:

Kan du inte snälla lägga upp en bild på en sån människa (anonymiserad) i höggravid-tillstånd? Jag har aldrig mött nån och kan i min fantasi inte föreställa mig hur de ser ut som höggravida. En kompis kompis, som jag aldrig träffat, hade så hårda magmuskler att magen knappt blev någon mage, och barnets huvud var så ihoptryckt att det tog länge utanför magen innan det antog "normal" form. Fascinerande!

Haft flera i min omgivning som kunnat ha deras vanliga kläder när de är hög gravida.

Det är dom där ja kallar mer snygg- gravida

En annan blir mer som en elefant. Klumpig å känner sig bara fet. Har själv en tendens att få stoooor mage vid mina graviditeter. Detta är 3e å de 2 första var jag väldigt stor.

Men folk chockas hela tiden när ja säger att ja ska inte ha förrens i januari.
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-08-17 14:26:08 följande:

Jag såg att många med BF efter mig har börjat med att köpa grejer - vagnar, babyskydd osv... när planerar ni skaffa sådana grejer? :)

Vagn å babyskydd beställde vi rätt tidigt då det var ett bra pris tyckte vi å man hade "lite pengar över". Vi skulle bara titta å se vad det fanns för något. Sedan köpte vi spjälsäng förra veckan då vi kom över den väldigt billigt för att kartongen var skadad men dock inte sängen då.

Sen har vi kollat lite på andra saker å skrivit upp vad vi kan tänkas å behövas så man kan köpa pö om pö. Bla kollat på ullared. Kläder börjar köpas efter RUL nu den 25.
Svar på tråden BF Januari 2017