• Nykär15

BF Januari 2017

maliiin87 skrev 2016-06-20 08:00:04 följande:

Nej precis. Ja det gjorde jag med. Fram tills han föddes.

Min bm pratade om lergigan så får be om det nästa gång. För må såhär blir bara jobbigt. Dessutom börjar jag jobba i augusti och jobbar på förskola. Så hoppas det kan hjälpa.

Du kan nog ringa och få det via telefon? Det sa min BM jag kunde få om det blev värre, så behöver inte invänta att jag ska dit. 
    Jag mår illa till och från, mest när jag börjar bli hungrig, känner inte hunger just nu utan blir illamående istället, det är rätt obehagligt för man är ju inte sugen på att äta nåt då...
    Vill heller inte ha nån lagad mat utom potatismos med grillkrydda. Så mest sallad och mackor som funkar här. 

maliiin87 skrev 2016-06-20 08:03:21 följande:

Spännande med ul :)

Hoppas allt ser bra ut:)

Ja jag hoppas det så innerligt....

• Nykär15

Allt gick jättebra, liten är 1,37 cm lång och perfekt längd för 7+5, hjärtat slog så fint! Hjärta Total lycka!

• Nykär15
    Oviss01 skrev 2016-06-20 12:01:57 följande:

Hej!

Jag är ny i den här tråden. Jag har BF den 5 januari. Dock var jag på VUL i tisdags och fick veta att det är tvillingar vi väntar, så det är ganska troligt att de vill titta ut tidigare och att det kan bli i december.

Jag är nu i vecka 11+3 och har mått toppen hela tiden, inget syns ännu heller, det var därför jag ville ha tidigt UL för att se att det fanns något där inne över huvud taget. Snacka om chock när det då var TVÅ!

Vi får väl se när magen sätter fart o växer

Välkommen! Vilken överraskning med två! 

Jag var lite nojjig idag på vårt första VUL att det skulle vara två...har ju två barn sen innan och hoppades att det skulle vara ett nu, vill ha tid och fokus på denna lilla som förmodligen är min sista...två hade gjort det lite mer kaotiskt men såklart hade vi vart lyckliga ändå. Men hade ju medfört större förändringar, större bilar, större hus än vi tänkt köpa osv...

angelikkaj skrev 2016-06-20 11:52:34 följande:
    Ååå va roligt att höra!! <3

Tack, känns fantastiskt skönt!!!

• Nykär15
    Jenny,36 skrev 2016-06-27 13:30:47 följande:

Hej alla!

Någon mer än jag som symtomen typ försvunnit för??? Tröttheten är till och med bättre. Det ända med brösten är att det är större för det gör inte ont längre.

Man blir ju så orolig. Har kub på tisdag och känner mig så nervös. Är v.12, 11+5 idag.

Någon mer?? Hur mår ni?

Du har nog kommit in i spökveckorna, för mig har de varit runt v 12-14 så du ska inte oroa dig. Man känner sig väldigt ogravid, mindre svullen, mår lite bättre, mindre trött osv. Googla så hittar du massor :)
  • Nykär15
    Bäbiiiis skrev 2016-06-27 14:34:49 följande:

Hej! Det bli inte januaribebis för mig. Vid ultraljudet för kub idag fick vi se ett foster som endast var stort som i v 9 trots att det borde vara v 12. Dessutom hittades inga hjärtslag. Lycka till alla ni andra!

Nej fy...beklagar det djupaste. Hade du varit på något VUL innan eller var detta första gången ni skulle se er bäbis? Det är ju verkligen det värsta man föreställer sig att mötas av på KUB Gråter många tröstkramar
  • Nykär15
    Jenny,36 skrev 2016-06-27 14:50:22 följande:

Hoppas det är spökveckorna bara. Är så rädd :(

Det gick inte bra i julas och det har satt sitt spår.

Skrev just till läktaren jag går till så hoppas få komma in en snabbis och se att allt är bra. Innan kuben.

Vilken vecka är du i?

Jo sånt sätter spår...gjorde ett tidigt VUL denna gången därför efter missfallet i mars...men betyder ju inte att det går vägen för det, men kändes lättande för stunden iaf. 

Är idag på v 8+5...gör KUB först i 12+5 så känns som en evighet till dess...hoppas så innerligt att hjärtat fortfarande slår då Hjärta

• Nykär15

Usch så hemskt...kan bara föreställa mig. Skickar över massor med tröstkramar <3

Bäbiiiis skrev 2016-06-27 19:38:43 följande:

Tack alla

Vi hade inte gjort Vul så detta var första titten.Nej det var inget som jag anade. Hade en positiv känsla inför ul:et.

• Nykär15
    Jenny,36 skrev 2016-06-28 11:33:15 följande:

En fråga!

Är v.13 imorgon

Tyckte precis jag kände som ett litet pick pick.pick sen inget mer. Kan det var den lille??? Har ni känt något?

Med andra barnet kände jag som en liten fisk från v 14. Nu är jag bara i v 10 i morgon så för tidigt att känna nåt här. 

Är det ditt första barn?

• Nykär15

Grattis!

Men hur kan du redan gissa könet?

TyckOmMig skrev 2016-06-29 18:05:58 följande:

YES-nu har jag också gjort KUB och fick bästa siffror så utgångsläget är på topp.

Så lättad och glad och BF blev den 2/1 det är KUB datumet som gäller inte RUL vad jag fick reda på.Troligen en liten lillasyster.

• Nykär15

Ok, vad jag vet är de så lika så tidigt att man inte kan säga eftersom allt är så svullet så tidigt. Men på RUL lär ni kanske se om det stämmer. Jag hoppas inte det syns på vårt RUL, vill ha en överraskning denna gången :)

TyckOmMig skrev 2016-06-29 20:00:32 följande:

Angående kön så fick jag reda på det i v 14 förra gången med då väntade jag tvillingar fullt möjligt gissar inte själv men de utbildade barnmorskorna som gör dessa UL garderar sig alltid inte heller min första graviditet ganska van att själv kunna se numera!

Svar på tråden BF Januari 2017