Ivana1988 skrev 2016-09-27 08:04:37 följande:
ingen av mina vänner har barn så dom frågar inte särskilt mycket...våra närmaste vänner vill inte ens själva ha barn så för dom är det nog inte alls intressant haha man får helt enkelt hoppas på att man träffar några mammor senare på kurser/OF osv..
men jag känner mig mest gravid när jag är själv .. då är det jag och bebis .. annar känner jag bara att folk glömmer bort att jag faktist börjar bli större och orkar inte precis allt, vill inte gå på middag kl 9 eller springa på stan hela dagen eller fika varje dag...
fernandasmamma skrev 2016-09-26 17:45:45 följande:
Jag tänker köpa en tjockare overall och så har vi åkpåse i vagnen också.

Jag tycker det är skönt att vara ute och promenera, tråkigt att sitta inne..
Det kan ju vara riktigt kallt i Januari så en tjock overall är nog bra tänker jag..
antar att man har bra med plats I åkpåsen? Vill inte att bebisen ska svettas haha jag har bara sådana overalls som är lite som björn/får men får skaffa något snart... tycker alla sådana kläder tar slut så fort I små storlekar...
Jag håller med dig, man tänker mest på att man är gravid när man är själv..
På jobbet är det ingen som säger något alls..
Bara min pappa som tjatar på mig att jag måste äta haha
Jag är inte så mycket för att gå ut och göra saker just nu, blir mest promenad med bästa vännen och bio med killen eller middag någon gång på helgen hos hans föräldrar..
Jobbigt att folk inte förstår att du inte orkar lika mycket, det blir ju rätt tungt att bära runt på en bebis..
Jo det är nog rätt bra plats i åkpåsen..
Men en tunnare overall kanske är ett bra inköp?
Jag har glömt av mycket haha för mig var det tretton år sedan sist jag var gravid..