Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF Januari 2017

Klubben94 skrev 2016-09-02 12:33:33 följande:

Åh himla kul att se ultraljudsbilder, kan inte fler dela med sig? :) Här är min lilla kille i magen iaf som planerar att titta ut 12 januari.

Vilken tydlig bild!!

Här är våran som inte ville visa vad den är för något men färdigbakad 24 Januari

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-09-03 21:54:09 följande:

Längtar så jag blir knäpp.. nästa vecka är det min tur att gå på RUL.. sjukt spännande.. så tjejer tänk på mig den 7 de kl 13 ????

Dock har jag haft det jobbigt nu med min panikångest ett par dagar.. tar ingen medecin för det . Men tänker att det måste finnas nått bra medecin fritt sett att handskas med skiten.. någon som har nån erfarenhet o dela med sig av?

Klart vi tänker på dig då!

Angående panikångest så vet jag inget annat mer än att jag själv medicinera för det. Men tycker du ska ta kontakt med din bm eller en psykolog.
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-09-05 07:49:13 följande:

lycka till det kommer gå hur bra som helst! Jag var på medicin innan graviditeten och den kunde man inte ta men det var någon här som tog medicin tror jag som var helt okej att ta!! så fråga BM du ska inte må dåligt!

Får jag fråga vilken medicin du gick på?
  • angelikkaj
    Bobidoap skrev 2016-09-05 18:31:36 följande:

Hej! Lite osäker på om jag skrivit här innan för följer några trådar med bf januari haha :) den 2 januari är vårt första barn beräknat i alla fall!

Tänkte kolla med er om ni äter järntabletter? Jag har ätit niferex sedan i juni, inte varje dag men så ofta jag kommit ihåg. På sistone har jag märkt att jag mår mer och mer illa av dom och häromnatten mådde jag så illa och fick superont i magen så pass att jag inte kunde sova nånting. Vågade inte ta dom efter det och ringde mvc idag och fick prata med en himla otrevlig tant som muttrade nåt om att jag skulle "fortsätta äta och att det säkert bara var nåt skevt med tarmen just den natten", men känns ändå inte helt bra. Nån mer som reagerat efter så lång tid?

Och en sak till! :) vi har fått erbjudande om att köpa en bugaboo cameleon väldigt billigt av en bekant, är det någon som har nåt bra eller dåligt att säga om den?

Niferex är ju kända att man får problem med magen mm.

Testa Hemofer istället. Mycket skonsammare för magen!
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-09-06 20:53:02 följande:

Det är olika saker som triggar.. mest kontrollbehovet.. kan helt plötsligt få panik å tänka att jag vill inte ha mage.. vill vara som vanligt TA BORT DEN!! kan även gälla om jag färgar håret.. då kan paniken komma och jag tänker att jag ångrar mig.. vill inte ha det så .. eller om tandkrämssmaken sitter kvar så hinner jag tänka att den aldrig någonsin kommer försvinna.

Nu är det mat får panik av mättnadskänslan.. och tänker att den mätta känslan aldrig kommer försvinna.

Fasen.. låter ju helt psyk.. men detta håller inte i sig så länge.. bara någon minut. .. tror det handlar om att inte kunna göra saken ogjord.... typ...

Det är det som gör det så tråkigt just att man känner sig psykiskt sjuk! Men det är man absolut inte! Tycker det är skönt ändå att det uppdagas mer i dagens läge att man inte är ensam med panikångest. Men försök å se det positivt när det bara är 1min ca. Du har klarat det förut å klarar det nu med!

Tror det är viktigt också att du tar upp detta med din bm. För detta kan sätta spår sen vid förlossningen just med förlossningsdepression mm. Å det är inget vidare. Fick det med första barnet å har skuldkänslor för det fortfarande. Jag gjorde inget dumt men tog ett halvår till jag kunde ta mig an henne å se som min dotter. Men mycket blev väl också att förlossningen blev inte alls som jag trodde. Påbörjade vanlig i 18timmar men slutade med akitsnitt där läkaren fick mig å tro att barnet var döttdå hjärtljud gått ner å läkaren började med att säga att tyvärr gick det inte denna gången,men det kommer det säkert göra nästa g0ng. Jag är ledsen. Å då skrek jag ut är barnet dött? Nej nej vi skall bara göra snitt.. Ja å kroppen var omtumlad efter det å kunde inte röra mig på ett dygn å där tror ja det sket sig att ja bara kunde ligga å titta på min dotter i baljan men inte röra henne. Så det har jag fortfarande skuldkänslor över idag när hon snart är 11år.
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-09-07 10:52:07 följande:

Men fy vilken klumpig läkare ????... jag hade en upplevelse med en sköterska.. va som så att min son som nu är 10 år inte ville ta bröstet. . Sköterskan sa att ALLA barn vill ha bröstet om bara modern visade lite vilja. Jag kämpade på i 3 dagar.. vi låg inne för han fick gulsot och låg i sån där sol balja. Han skrek å skrek ville inte ha bröstmjölk även om det pumpades ut. Sköterskan sa till mig att det var mitt fel som inte kunde amma och att det är typiskt kvinnor dom är egoistiska. Blev vansinnig och gick ner till apoteket o köpte ersättning. . Då mumsade han i sig ordentligt .

Det måste nog vart något med dom då,för de var på mig något enormt mycket också med att amma,men det funkade ju inte! Då skulle det pumpas å pumpas å pumpas. Men det gick ju inte alls. Det tog ju också på psyke ju! Så ersättning funkade bra tyckte jag :)
  • angelikkaj
    Gungis1 skrev 2016-09-07 12:52:14 följande:

Hej! Jag är med v 20+0 idag! Fin mage!

Är ju jag med
  • angelikkaj

Var hos bm idag å kollade blodtrycket å fick moderskapsintyget. Pratade en del också å jag fick sagt att jag vill ha snitt. Så hon skulle skicka remiss mm så får ja se hur det blir.

Sen blev man lite ledsen när det blev prat om vikten. Ja jag var inte smal innan jag blev gravid utan mer mullig så att säga men inte fet fet eller vad man skall säga.. men på henne lät det som ja bara äter onyttigt då ja redan gått upp en del. Jag blev riktigt stor med de andra 2 också. Men visst nu är det ju lite annan situation då ja inte kan ut å gå å röra på mig på det sättet men jag går ju hos sjukgymnasten 2ggr/veckan där även motionscykel ingår.

Men det är ju inget jag kan göra att magen växer, ja det är mestadels där jag lagt på mig å lite i ansiktet.

Hon ville ja skulle prata med dietist mm men jag sa att jag vet vad man behöver äta å inte mm.

Inte nog med att man redan tycker att magen tar emot vid vissa saker man gör utan få höra från bm att vore bra om ja inte gick upp mer..

• angelikkaj
    Bobidoap skrev 2016-09-07 17:36:11 följande:

Fy vad tråkigt att bli bemött så! Jag ska till min bm på första kontrollen sen RUL den 21, då kommer jag vara i v25. Väger inte mig så har ingen aning om hur mycket jag har gått upp men är inte heller "smal" men inte "jättetjock" heller från början.. Tycker du att du har gått upp mycket förutom på magen?

Ja men inte nog mer att man är gravid å känslig, men å Höra det också.

Å nej jag har bara fått mage en rejäl sådan å lite i ansiktet bara men inget som man känner att jösses va tjock du blivit.
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-09-07 16:38:47 följande:

Nu har även jag varit på RUL ???? allt såg jätte bra ut.. livlig liten så hon fick jaga den för att få rätt mått haha... blev framflyttad till 30 januari ???? vilken lättnad att få se och höra att bebis mår bra

Ååå va kul! Ja det är en rejäl lättnad nät man får se den lill*
Svar på tråden BF Januari 2017