Inlägg från: angelikkaj |Visa alla inlägg
  • angelikkaj

BF Januari 2017

tuuli skrev 2016-09-09 11:15:15 följande:

Träffade mina föräldrar häromdagen, herregud.. jag visste ju att de inte direkt brinner av intresse för det här barnet men det hade varit schysst att ställa NÅN fråga när jag är i vecka 22. Tidigare kan jag fatta att det kanske var lite känsligare med NIPT osv. De pratade i 20 minuter om sopsorteringen i min stad, att den är sååå dålig, och när jag försökte byta ämne till att vi köpt vagn, att jag varit och lyssnat på hjärtat med doppler, att svärföräldrarna kommer ner med bebikläder osv så var deras ansiktsuttryck ungefär som när någon berättar lite väl mycket i detalj om sin katt. Så snart jag avslutat meningen bytte de ämne till vad grannarna håller på med och hur tvättstugan i mammas nya hyreshus ser ut. 

Jag ger upp. Jag är fascinerad och avundsjuk på tjejer som vill ha med sin mamma under förlossningen, själv hade jag hellre tagit valfri person i väntrummet på BB. När någon har ont eller behöver stöd så blir min mamma arg och otålig och ger upp direkt, kastar upp händerna i luften, går iväg och vill ha en klapp på axeln för att hon är ett jättebra stöd egentligen, bara det att alla är för otacksamma.

Pappa förutsätter att vi ska ge barnet hans mellannamn, för att fyra generationer i hans släkt heter samma. Han är också oproportionerligt glad att det blir en pojke, vilket är irriterande då detta verkligen inte spelar någon roll för oss. Det är som att han tror att det ska bli HANS barn för att det är en pojke "äntligen". Som att mina brorsdöttrar inte riktigt räknas, och med andra ord räknas inte jag heller lika mycket som min bror. Så nej, barnet kommer inte att heta som pappa eller bror eller farfar eller farfarsfar. 

Men vad tråkigt för dig!

Jag hade ingen superbra kontakt med min mamma när jag väntade mitt första barn. Hon var lite skeptiskt till att jag började köpa kläder i v25 och sa att vad som helst kan ju hända ha inte så bråttom. Men jag körde på ändå. Men efter jag födde min första dotter för 10.5år sedan så ändrades allt å vi hörs av per telefon nästintill varje dag och barnvakt är hon mer än gärna.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj

Huh, fattades bara detta. Jag har börjat åka på foglossning

Underlivet är ju typ bortdomnat å det gör ont å strålar ner mot låren.

Hade hoppats på att kunna slippa det iaf när man ändå redan går med kryckor.. men ska höra med min sjukgymnast om jag kan testa med bälte å hoppas det hjälper.

Det flög på mig i helgen å gå i trappor var ju en pärs!

Å angående karpaltunnelsyndrom så har jag det sen innan men inte uppsökte läkare ännu. Tänkt å göra det. Men nu i graviditeten så känner man av den mycket värre, med värk å bortdomningar på kvällar å nätter.

• angelikkaj

Funderar på att kanske boka något privat UL för att få veta könet då de inte kunde se på RUL.

Har ni någon att rekommendera i typ Borås/Varberg/Göteborg?

• angelikkaj
    TrippleM skrev 2016-09-13 16:10:37 följande:

www.barnmorskehuset.se/

Gjorde privat ultraljud där. Underbar personal!

fernandasmamma skrev 2016-09-13 16:14:29 följande:

Jag har gjort två privata ul hos Barnmorskehuset..

Dom är jättebra och fick en bra känsla av dom.

Men jag kunde inte hitta något på deras hemsida om dom gör könsultraljud..

Tack så mycket! Skall kolla upp dom
  • angelikkaj
    trullsa skrev 2016-09-13 18:02:59 följande:

Någon av er som har erfarenhet av sms lån? Är i lite akut behov at en liiiten summa (200 men ingen i min närhet har att låna mig just nu.. vet någon om man kan låna via sms lån?

Försök å sälja något istället eller pantsätta. Ett sms lån blir jäkligt dyrt å med mycket dolt information i finstilt
  • angelikkaj
    miinxs skrev 2016-09-18 20:56:03 följande:

Hej, vad roligt att jag hittade denna gruppen! Är lite sen med att hoppa in, hoppas det är okej att jag hoppar in nu :)

Är 29 år och bor i Göteborg och väntar mitt första barn den 17 januari. Har haft en jobbig graviditet med illamående som kom i vecka 6 ovh håller i sig än, vilket har lett till att jag tyvärr förlorade mitt jobb som timvik. Men jag kämpar på, försöker hålla humöret uppe och inte tänka på det negativa.

Hur går det för er andra? Kram

Grattis å välkommen hit!

Jobbigt med illamående,hade själv det under hela tiden med min första dotter. Men tråkigt att det drabbade ditt timvik!

Men du låter ju grym som försöker vara positiv ändå

Väntar själv mitt 3:e barn, min sambos första, den 24 Januari.

Hade illamående tills för några veckor sedan men det har gett sig nu som tur är. Men har dock fått foglossning så ja har beställt ett bälte från sjukgymnasten så hoppas det skall hjälpa.
  • angelikkaj
    miinxs skrev 2016-09-21 09:56:13 följande:

Vad roligt det är att det är så aktivt i forumet :) tycker det är så roligt att läsa hur ni andra har det i era graviditeter :)

Är det någon av er som har tagit/fått reda på könet? Det har vi, vi gjorde fostervattenprov i slutet av juli och fick då reda på kön när jag ringde vår barnmorska. Det var dock inte därför vi gjorde fostervattenprov, utan för att kolla kromosomerna och ifall babyn har en sjukdom som finns på min gubbes sida. Men tack o lov är våran baby frisk!

Vad det är för kön har vi valt att inte gå ut med förutom till familjen, lite spännande att man får hålla något för sig själv :)

Kramar

Vi ville veta på RUL men bebisen ville inte visa då,så än vet vi inget
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-09-20 07:42:02 följande:

Nu är det jäkla liv där inne det sparkas på och man ser vågor på magen - är lite roligt för min man som kan nu vara lite med.. känns så fantastiskt jag var alltid lite så där Nja men det är väl inget så konstigt att vara gravid och nr jag väl blev det så blev jag mesig tant som bara klappar på sin mage o blir rörd när bebisen hör av sig :):)

men det börjar bli obekvämt att sova---bäst går det I soffan då kan man sitta mer uppe och luta åt sidan bara..ligga platt på ryggen eller sidan är kört...

Har någon här gravidkudde? Nu lägger jag en vanlig under magen en den åker iväg på nätterna...

Va härligt med massa bökande i magen! Här känns en del då å då men inte så det jämt känns på utsidan. Bebis verkar sluta när sambon lägger handen på
  • angelikkaj
    Ivana1988 skrev 2016-09-21 15:56:02 följande:

ja det tog länge tills min man fick känna... kanske 3-4 veckor efter jag började känna...nu vet jag att när jag ska lägga mig då är det dags...:) men det är första gången igår-idag han håller på hela dagar, antar att det börjar bli trångt där inne... men fattar inte hur han ska gå upp kanske 2,5 kg I vikt och få plats om det är trångt nu:))

Ja det är ett under egentligen hur de lyckas få plats.
  • angelikkaj

Har börjat kissa en hel del nu. Å framförallt på nätterna! Hade vart skönt att sova en hel natt utan att kissa flera gånger.

Någon mer som börjat göra det?

Har börjat bli rejält trött på dagarna igen också. Riktigt att ja känner att nä ja somnar här där jag sitter..

Svar på tråden BF Januari 2017