• Anonym (Hilde)

    Bild- min kropp efter graviditet. Vågar inte träffa någon, allt är bristningar.

    Som i rubriken, jag är singelmamma och jag vet att jag har väldigt mycket bristningar. Har fött ett barn. Det var flera år sedan.

    Vilken ålder tror ni att jag är?

    Hatar allt med min kropp, har tränat mycket, men man kan ju inte träna bort hänget på brösten och inte bristningarna.

    De gånger det närmat sig sex så klarar jag inte av att någon rör vid eller ser min mage. Brösten ser jag som typ förbrukade av amningen. Känns inte sexuella.

    Står jag på alla fyra hänger brösten lååångt ner och även massor av lös hud på magen. Den hänger kanske 15-20 cm i ojämna flikar som gamla tanter på 90 år får.

    Tror ni någon kan ha sex/tända på nån med så förstörd mage?

    Jag vill operera men har inte råd. Har någon opererat och fått bra resultat på magen? Var kan man operera billigt och snyggt? Kostnader?

    Ska tillägga att längst ner finns en hängande flik med hud som inte kanske syns i bild. :(

    Ledsen. Rädd för att visa bild. Men måste börja någonstans. Vill gärna ha tips.visa gärna efterbild om ni har opererat.

  • Svar på tråden Bild- min kropp efter graviditet. Vågar inte träffa någon, allt är bristningar.
  • Anton Chigurh
    Tom Araya skrev 2016-04-28 02:49:49 följande:
    Jag ska ge mitt svar i två delar.

    1. Rent ytligt sett, är detta snyggt eller sexigt?
    - Nej, det är det inte.

    2. Skulle jag ändå kunna älska denna kvinna, tycka hon är vacker ändå med sina skavanker och även tända på henne?
    - Beaktat den erfarehet jag har så svarar jag ja.

    Summa sumarum....
    Fortsatt hopp om att finna kärlek - ja, absolut!
    Du är en klok man, Tom...thumbs_up.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Hilde)

    Är ju ändå så klart sårande, även om jag förstår hur du menar och det är ett ärligt svar. Ingen vill ju höra att man inte ser snygg eller sexig ut, oavsett om man ändå kan bli älskad. Eller få någon attraherad.

    Jag är rädd att mitt ansikte, hår osv ser så pass bra ut att jag drar till mig män som bryr sig väl mycket om utseende, är liksom rädd att riskera att hamna i en situation då min kropp ändå blir för avskräckande. Att kontrasten blir stor.

    Jag tror inte jag hade klarat det ärligt talat.


    Tom Araya skrev 2016-04-28 02:49:49 följande:

    Jag ska ge mitt svar i två delar.

    1. Rent ytligt sett, är detta snyggt eller sexigt?

    - Nej, det är det inte.

    2. Skulle jag ändå kunna älska denna kvinna, tycka hon är vacker ändå med sina skavanker och även tända på henne?

    - Beaktat den erfarehet jag har så svarar jag ja.

    Summa sumarum....

    Fortsatt hopp om att finna kärlek - ja, absolut!


  • Anonym (Hilde)

    Jag har svarat. Vill helst inte skicka pm pga vill vara hemlig här i tråden?

    Finns det inget annat sätt?


    Asirna skrev 2016-04-28 02:12:45 följande:

    TS, har inte sett något svar, men om du vill ha tips på vilken sida det är så skriv på PM så skickar jag länken.


  • Anonym (livet ser ut så)
    Anonym (Hilde) skrev 2016-04-28 08:47:22 följande:

    Är ju ändå så klart sårande, även om jag förstår hur du menar och det är ett ärligt svar. Ingen vill ju höra att man inte ser snygg eller sexig ut, oavsett om man ändå kan bli älskad. Eller få någon attraherad.

    Jag är rädd att mitt ansikte, hår osv ser så pass bra ut att jag drar till mig män som bryr sig väl mycket om utseende, är liksom rädd att riskera att hamna i en situation då min kropp ändå blir för avskräckande. Att kontrasten blir stor.

    Jag tror inte jag hade klarat det ärligt talat.


    Att du ser bra ut, betyder det att du tror att du BARA attraherar ytliga män? Att döma av vad jag ser på bilden, tror jag INTE att din rynkiga mage är en tillräckligt stor defekt, eller imperfektion, för att vara avskräckande. Är du orolig får du väl lufta din oro med killarna innan du visar magen. Men jag tror att du kan ha tillförsikt.
  • Mobility

    Nu är jag inte den som tror att man ska ta till kniven det första man gör men tekniken finns ju om du verkligen, verkligen vill. Jag tror att du skulle må bra av lite terapi och öka på din självkänsla för det tror jag du behöver. Gör inget överilat vad gäller operationer och tänk dig noga för. 

    Personligen tycker jag att du ser fin ut, men allt är ju hur man själv känner för sig själv. Stor kram!

  • MammAmma
    Anonym (Hilde) skrev 2016-04-28 08:47:22 följande:

    Är ju ändå så klart sårande, även om jag förstår hur du menar och det är ett ärligt svar. Ingen vill ju höra att man inte ser snygg eller sexig ut, oavsett om man ändå kan bli älskad. Eller få någon attraherad.

    Jag är rädd att mitt ansikte, hår osv ser så pass bra ut att jag drar till mig män som bryr sig väl mycket om utseende, är liksom rädd att riskera att hamna i en situation då min kropp ändå blir för avskräckande. Att kontrasten blir stor.

    Jag tror inte jag hade klarat det ärligt talat.


    Jag var rädd för samma sak. Vill inte verka dryg och förmäten, men jag anses väl vara hyfsat snygg av de flesta och ser betydligt yngre ut än vad jag är. Av ganska naturliga skäl dras ju killar/män till ett sött ansikte och snygg figur (vad som döljer sig under kläderna vet de ju inte) och iom att jag ser ut att vara typ max 25 år så är de flesta dessutom ganska unga (för mig). Yngre killar är ju som bekant ofta mer ytliga än de som varit med ett tag och kanske sett sina egna kvinnors kroppar förändras av barnafödande etc. Men vet du, "utsidan ger insidan en chans," det ligger något i det. Är du en kul och trevlig tjej som dessutom kan erbjuda intellektuell stimulans, så kommer ingen vettig kille rata dig för dina 'krigsärr'
  • Asirna
    Anonym (Hilde) skrev 2016-04-28 08:48:48 följande:

    Jag har svarat. Vill helst inte skicka pm pga vill vara hemlig här i tråden?

    Finns det inget annat sätt?


    På det formet vill man  inte få in äckel osv, så är därför bra att jag inte lägger ut det såhär då fel folk kan dyka upp.
  • Anonym (Samma är 37 år.)
    Tom Araya skrev 2016-04-28 02:49:49 följande:

    Jag ska ge mitt svar i två delar.

    1. Rent ytligt sett, är detta snyggt eller sexigt?

    - Nej, det är det inte.

    2. Skulle jag ändå kunna älska denna kvinna, tycka hon är vacker ändå med sina skavanker och även tända på henne?

    - Beaktat den erfarehet jag har så svarar jag ja.

    Summa sumarum....

    Fortsatt hopp om att finna kärlek - ja, absolut!


    Är du då en av de där männen som skulle kolla på tjejer på internet med perfekta kroppar för att din tjej såg lite "hängig" ut? Eller skulle du respektera hennes känslor om sin kropp och låta bli att söka upp "perfekta" sexiga tjejer att titta på?
  • Tom Araya
    Anonym (Hilde) skrev 2016-04-28 08:47:22 följande:

    Är ju ändå så klart sårande, även om jag förstår hur du menar och det är ett ärligt svar. Ingen vill ju höra att man inte ser snygg eller sexig ut, oavsett om man ändå kan bli älskad. Eller få någon attraherad.

    Jag är rädd att mitt ansikte, hår osv ser så pass bra ut att jag drar till mig män som bryr sig väl mycket om utseende, är liksom rädd att riskera att hamna i en situation då min kropp ändå blir för avskräckande. Att kontrasten blir stor.

    Jag tror inte jag hade klarat det ärligt talat.


    Jag förstår din tanke, men jag håller inte med dig. Ingen är perfekt, alla eller i alla fall de flesta har sina skavanker och brister, så jag tycker inte alls du ska känna att din yttre synliga skönhet "luras". Sett till hur ytligt ett första möte ändå är så har du ju såklart nytta av att se bra ut och är du dessutom en fin person så har du en positiv och attraktiv helhet där magen egentligen bara utgör ett undantag som jag finner stor möjlighet att bortse ifrån om känslor uppstår. Att ha överseende med brister och skavanker är för mig en del av äkta kärlek och attraktion.
    I ett inledande möte kan du såklart möta väldigt olika personligheter, men visa att du inte är en ytlig person så kommer de ytliga att tappa intresset och sållas bort.

    Ditt omdöme om dina bröst är något överdrivet negativt i mina ögon, jag tycker de är fina.
  • Tom Araya
    Anonym (Samma är 37 år.) skrev 2016-04-28 15:47:10 följande:
    Är du då en av de där männen som skulle kolla på tjejer på internet med perfekta kroppar för att din tjej såg lite "hängig" ut? Eller skulle du respektera hennes känslor om sin kropp och låta bli att söka upp "perfekta" sexiga tjejer att titta på?
    Oavsett om jag bara vill se eller ha ett förhållande eller bara ha sex så attraheras jag av naturliga tjejer, främst runt min egen ålder. Så jag tror inte din teori stämmer in på mig.
  • Vital

    Jag är kille och har själv bristningar på mage, armar och under armhålorna, lik förbannat har jag inte fött barn! Inget som har avskräckt kvinnorna, så du behöver inte oroa dig ett dugg.


    På bilden ser jag en stolt mamma med fina kvinnliga former! Att du har bristningar är helt naturligt och en av bördorna att sätta ett barn och det är inte något du ska haka upp dig på. Din mage är inte förstörd, det är bara din självbild som är det och det finns gott om killar som tänder på din kropp!

    Jag fick bristningar efter att jag åt många olika mediciner som gav hormonrubbningar, samt att  gick upp mycket i vikt på kort tid. Jag var också nojig över mina bristningar och kände mig ful. Det satt dock enbart i skallen och det är en del av mig, oavsett om jag vill eller inte. Mina bristningar är ett kvitto på det jag har genomlidit och jag accepterar det och därmed så accepterar jag mina ärr. Har känt mig både älskad och sexig utan kläder på kroppen, oavsett vad jag tycker så ligger skönhet i betraktarens ögon.

  • Tom Araya
    Anonym (Hilde) skrev 2016-04-28 08:47:22 följande:

    Är ju ändå så klart sårande, även om jag förstår hur du menar och det är ett ärligt svar. Ingen vill ju höra att man inte ser snygg eller sexig ut, oavsett om man ändå kan bli älskad. Eller få någon attraherad.

    Jag är rädd att mitt ansikte, hår osv ser så pass bra ut att jag drar till mig män som bryr sig väl mycket om utseende, är liksom rädd att riskera att hamna i en situation då min kropp ändå blir för avskräckande. Att kontrasten blir stor.

    Jag tror inte jag hade klarat det ärligt talat.


    Fast nu har jag bara fått se din mage och jag tycker inte en kvinnas skönhet behöver fokuseras på just magen.

    Jag är övertygad om att många kan finna skönhet hos dig, men nu var det bara magen vi fick se och du frågade om.

    Ditt utseende kanske drar till sig många ytliga killar, men det är ju du som väljer vilka du vill umgås med och lära känna.
Svar på tråden Bild- min kropp efter graviditet. Vågar inte träffa någon, allt är bristningar.