• Anonym (!!!)

    Varför tar man andras tvätttid?!!

    Går ner till tvättstugan för att slänga in fler maskiner och vad möts man av? Jo ngn jävla idiot har tagit ut min tvätt och slängt in sin egen!!! Varför gör man så?

  • Svar på tråden Varför tar man andras tvätttid?!!
  • Anonym (otur)
    Anonym (puckon) skrev 2016-04-28 12:52:20 följande:
    JA men den gäller inte här. Vad är det du inte förstår? Och ståe ingenstans i vårt avtal. Däremot står det en stor lapp att man ska respektera varandras tider. Jag ska inte skriva någon lapp. Har jag boka 23/4 16-20 så ska du ge fan i min tvättid. Du ska skita i om jag tvättar en maskin men vill ha hela tvättsugan ändå till 20.00. Åter igen.. gå du in släng in din tvätt så kommer du hitta den blöt utanför tvättstufan som jag låst. Sen kommer jag också anmäla till hyresvärden att du snor min tvättid.
    Jag fattar inte varför man skulle vara så konfliktsökande. Visst skulle jag ta ur tvätt ur maskiner på min tvättid (här får man inte heller ta tider; lyckligtvis står det i klartext så att även tanterna som bodde här när man fick göra det efter 1 h också vet det). Men varför göra åverkan på obalanserat sätt för den skull? Går du och sparkar in bucklor på felparkerade bilar och häller ut maten på golvet om du får in fel beställning på krogen också?
  • Anonym (De får skylla sig själva)
    Namnlös2015 skrev 2016-04-28 11:55:56 följande:

    Hoppas du tar det lika bra den dag du av misstag tar fel tid och får dina kläder förstörda :)

    Du vet ju inte om det är en person som gjort ett misstag ell en som satt det i system?


    Det händer inte hos oss. Vi har den typen av bokning att man måste låsa upp tvättstugan med sin tag och sen är jag den enda som kan komma in. Så det var helt och hållet teoretiskt.
    Men hade jag bott så att man kan stjäla någon annans tvättid och jag hade märkt att någon sätter det i system att inte boka själv utan bara komma när det passar och sno någon annans... Ja, då hade jag inte tvekat med klorinet. 
  • Anonym (puckon)
    Anonym (otur) skrev 2016-04-28 13:04:42 följande:

    Jag fattar inte varför man skulle vara så konfliktsökande. Visst skulle jag ta ur tvätt ur maskiner på min tvättid (här får man inte heller ta tider; lyckligtvis står det i klartext så att även tanterna som bodde här när man fick göra det efter 1 h också vet det). Men varför göra åverkan på obalanserat sätt för den skull? Går du och sparkar in bucklor på felparkerade bilar och häller ut maten på golvet om du får in fel beställning på krogen också?


    Det är vuxna människor som bor här, jag tänker inte dalta med dom. Alla vet vad som gäller. Alla vet att tvättar man på min tid kommer man hitta sin tvätt utanför dörren på golvet. Det blir ingen konflikt eftersom jag inte ens diskuterar det. Frågar dom svarar jag du tvättar på min tid därför har jag slängt ut din tvätt sen stänger jag dörren, låser och går upp till min lägenhet. Jag är inte intresserad utav några förklaringar eller ursäkter. Nej felparkerade bilar stör ju knappast mig men däremot har jag beställt mat, fått vänta och sen får in fel mat kan du nog räkna med att jag inte kommer betala.
  • Anonym (otur)
    Anonym (puckon) skrev 2016-04-28 13:55:17 följande:
    Det är vuxna människor som bor här, jag tänker inte dalta med dom. Alla vet vad som gäller. Alla vet att tvättar man på min tid kommer man hitta sin tvätt utanför dörren på golvet. Det blir ingen konflikt eftersom jag inte ens diskuterar det. Frågar dom svarar jag du tvättar på min tid därför har jag slängt ut din tvätt sen stänger jag dörren, låser och går upp till min lägenhet. Jag är inte intresserad utav några förklaringar eller ursäkter. Nej felparkerade bilar stör ju knappast mig men däremot har jag beställt mat, fått vänta och sen får in fel mat kan du nog räkna med att jag inte kommer betala.
    Jag talar inte om något konstigt i att ta ut tvätten, det skulle jag också göra. Jag talar om "slänga på golvet"-sättet. Att neka att betala maten (tveksamt om man valt att äta upp den iofs men att begära avdrag eller kompensation i form av fri efterrätt etc är helt rimligt) tycker jag är på nivå med att ta ut tvätt och lägga på bänk/i korg/i ägarens IKEA-påse. Att slänga tvätten på golvet är likvärdigt med att vända sopptallriken upp och ned på restauranggolvet.
  • Anonym (ledsen)
    annananonym skrev 2016-04-28 12:11:08 följande:
    Har bott i många hyreshus med gemensam tvättstuga. Den regeln har funnits i samtliga!

    Däremot kan den som bokat tiden skriva en lapp att denne inte kommer börja tvätta före kl 17.
    Har en granne som skriver en lapp bredvid sin bokade tid (med cylinder) att personen kommer börja tvätta en timme senare, t.ex kl 18.00 istället för kl 17.00 då tvättiden börjar. Ett jättebra sätt att informera andra i huset om att tiden fortfarande är bokad så iatt ngen tar den.

    Jag gjorde samma sak en dag när jag visste att jag inte skulle hinna till kl 17.00. Tyvärr blev jag en kvart försenad och kom ner med tvätten kl 18.15. Då står en granne där som har maskinerna och torkrum fulla med tvätt och skäller ut mig för att jag är en kvart sen och att han därför tyckte att han kunde ta min tvättid.

    Här "bjuder" jag den tidigare tvättgrannen på 60 minuters extra tvätttid men bli ändå snuvad på min tvättid.
  • Regnmadamen

    Då är det bra med egen tvättmaskin. Eller att alla trapphus har egen tvättstuga. Lite svårare att få för sig att stjäla någons tid när man regelbundet möter dem i trapphuset.

  • Anonym (puckon)
    Anonym (otur) skrev 2016-04-28 15:02:32 följande:

    Jag talar inte om något konstigt i att ta ut tvätten, det skulle jag också göra. Jag talar om "slänga på golvet"-sättet. Att neka att betala maten (tveksamt om man valt att äta upp den iofs men att begära avdrag eller kompensation i form av fri efterrätt etc är helt rimligt) tycker jag är på nivå med att ta ut tvätt och lägga på bänk/i korg/i ägarens IKEA-påse. Att slänga tvätten på golvet är likvärdigt med att vända sopptallriken upp och ned på restauranggolvet.


    Japp men jag betalar för att bo här jag bor inte här för att bli kompis med mina grannar. Är dom inte efterblivna så fattar dom att man tvättar inte på andras tider. Den hamnar på golvet en gång sen tvättar dom aldrig på min tid igen. Man ska lära sig den hårda vägen.
  • Anonym (!!!)
    Ankan03 skrev 2016-04-27 23:57:14 följande:
    Anonym (!!!) skrev 2016-04-27 22:02:57 följande:
    Nej. Jag dubbelkollade det första jag gjorde. Och om den andra tagit fel så borde väl idioten också dubbelkollat när maskinerna var upptagna.. Det är inte första gången heller. Samma person har tagit flera grannars tid upprepade gånger..
    Vad är det för person? Kan du inte sätta dig och vänta på att hen kommer för att hämta sin tvätt, och fråga vad FAN det är frågan om? 

    Jag ringde på dörren men idioten öppnade inte och kom inte heller ner för att hämta sin tvätt så jag la en arg lapp på blöt tvätthög.

    Att man tror att ingen ska tvätta när det gått ett tag är ju en sak men när man tar ut andras tvätt på en påbörjad tvätttid för att stoppa in sin egen.. Nyfiken på vilka ursäkter ni fått för det här fenomenet verkar de flesta varit med om.
  • Anonym (Z)

    Om jag bor i lägenhet då självklart skaffar jag en egen tvättmaskin. Slipper bära, passa tider eller bli involverad i vilka som städar och inte städar efter sig.

    Hade jag av en konstig anledning inte en tvättmaskin och har bokat tid och någon tvättar på min tid. Då slänger jag ut deras tvätt på golvet och stoppar in min.

  • Rocket Mania

    Alltså, ni som blir så jäkla arga att ni slänger ut folks blöta tvätt på golvet, vad är det för fel i huvudet på er?

    Ok, grannen har gjort fel men det är väl inte värre än att man lägger ut tvätten på en bänk eller i en korg eller något, varför söla ner den helt genom att lägga den på golvet? 

    Måste man bli så vansinnigt arg över en sådan skitsak? Inte konstigt att det är krig överallt i världen med folk så överreagerar så grovt.

Svar på tråden Varför tar man andras tvätttid?!!