Inlägg från: hojsta |Visa alla inlägg
  • hojsta

50 kvm - för litet ???

Behöver er hjälp. Jag har sökt nyproducerade lägenheter på 50 kvm med antingen uteplats eller balkong. Öppen planlösning mellan kök och vardagsrum. Frågan är då, blir 50 kvm för litet att bo två på??? Tyvärr blir det ingen visning utan man skriver på kontrakt utefter lägenhetsritning. Så det är svårt att föreställa sig. I nuläget bor vi på 63kvm, med en onödigt lång hall och ingen balkong. 

Vad tror ni ärligt talat??

• Svar på tråden 50 kvm - för litet ???
  • hojsta

Tack för alla svar! 

Öppen planlösning kommer förmodligen bidra till att lägenheten inte känns allt för liten och jag har alltid velat ha öppen planlösning så det är inget problem ! 

Blir ändå osäker om man kommer få plats med allt.. till ex har min sambo ett skrivbord där han sitter och spelar på, frågan är ju då om det kommer få plats i vardagsrummet :/ 

Kan bifoga bilder och exempel på planlösning. Framgår ej heller om uteplatsen är inglasad eller ej. Vilket man tycker den borde vara men om den vore det borde inte den synas på planritning? Står det ska finnas garderober i sovrum och hall men på planritningen finns inte garderober med i sovrummet, konstigt?

• hojsta

Okej.. är nog inte ens värt att chansa på... HELT IDIOTISKT att inte ens kunna uppvisa en visningslägenhet åsminstone... och ännu mer IDIOTISKT att bygga tvår som är så små som 50 kvm... Hade hellre lagt mer i hyra för att få en normal tvåa på 60 kvm... Blir så irriterad och besviken!!!! Får leta vidare helt enkelt :)

• hojsta
    hojsta skrev 2016-05-02 15:38:04 följande:

Okej.. är nog inte ens värt att chansa på... HELT IDIOTISKT att inte ens kunna uppvisa en visningslägenhet åsminstone... och ännu mer IDIOTISKT att bygga tvår som är så små som 50 kvm... Hade hellre lagt mer i hyra för att få en normal tvåa på 60 kvm... Blir så irriterad och besviken!!!! Får leta vidare helt enkelt :)

tvåor*
Svar på tråden 50 kvm - för litet ???