Inlägg från: Noname00 |Visa alla inlägg
  • Noname00

50 kvm - för litet ???

Andrento skrev 2016-04-29 19:37:00 följande:

Jag har länge undrat hur de som köper lägenheter osedda resonerar? Hur resonerar du? Jag skulle aldrig i livet...

Så är det när man köper nyproducerade lägenheter.
  • Noname00

Inga problem med öppen planlösning.
    Det funkar utmärkt när man har en modern ventilation disken är inte ett problem eftersom den sköljs av och ställs i diskmaskin.

Fördelen med öppen planlösning är att det släpper in ljus och ger känslan av större yta.

• Noname00
    hojsta skrev 2016-05-02 15:38:04 följande:

Okej.. är nog inte ens värt att chansa på... HELT IDIOTISKT att inte ens kunna uppvisa en visningslägenhet åsminstone... och ännu mer IDIOTISKT att bygga tvår som är så små som 50 kvm... Hade hellre lagt mer i hyra för att få en normal tvåa på 60 kvm... Blir så irriterad och besviken!!!! Får leta vidare helt enkelt :)

Nu tycker jag du är lite för negativ.
    50 kvm tvåa är perfekt för en person och även 2 i brist på annat.
    kan ni inte köpa en lägenhet, räntorna är låga och kommer vara det ytterligare några år.

Det är med största säkerhet inte inglasat högst upp då det saknar tak, så är det högst upp räkna bort det.

Vad är hyran på lägenheten?
  • Noname00
    Carambolan skrev 2016-05-09 07:09:15 följande:

Jag var nyligen och kollade på en fyra i ett område där lägenheterna hade exakt samma planlösningar och visningsbilder som de du postade (med undantag för utomhusbilderna) så jag gissar att det är samma byggherre. De husen byggdes för 2 år sedan så vi kunde se lägenheten först.

Vi tackade nej direkt efter visning för att de kändes yttepyttetrånga. Barnsovrummen var ungefär lika stora som klädkammaren i lägenheten vi bor i nu och möjligheterna till "grovförvaring" var kassa (jag vill inte behöva ha dammsugaren och mopparna i klädkammaren). För två personer funkar de säkert mycket bättre, det stora sovrummet och badrummet var superfräscht, men förvaringsproblemen verkar kvarstå.

Hur stor var den och vad låg hyran på?
  • Noname00
    Carambolan skrev 2016-05-11 16:25:03 följande:
    Fyran var på 78 kvm och hyran var typ 14 500.
    Oj, hur kommer det sig att den är så mycket?
Svar på tråden 50 kvm - för litet ???