• Stenxx

Vardagssex

Hej alla. Jag är en man på 40 år. Jag har en fru som jag älskar, men jag tycker det börjar bli lite tråkigt i sängen. I allt övrigt har vi det bra. Vi har båda bra jobb, vi bor i Växjö och har sommarstuga vid havet på västkusten.

Nu funderar jag på att antingen hitta en kvinna som kan bli min älskarinna eller att jag helt enkelt bryter våra sexvanor och hitta på en ny stil. Kanske lite överrasknings sex kan pigga upp vårt sexliv. För närvarande har vi alltid sex på måndagkväll, torsdagkväll och söndagmorgon. Alltid smmma rutin. Jag börjar med att smeka hennes vagina och sedan brösten. Därefter får hon en kyss och sedan är det dags och då blir det alltid en omgång bakifån till jag är färdig sedan är det klart.

Så här har vi hållit på i 15 åt och det är fortfarande skönt, men det känns lite enformigt. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Vardagssex
  • Stenxx

Du undrar visst hur jag tänker. Låt mig förklara. Om jag skaffar en älskarinna, så behöver jag inte ändra de rutiner som jag har med min fru. Det faktiskt en väldigt praktisk och bra rutin med bestämda sexdagar och hur själva sexakten ska gå till. Problemet är att det är så förbannat tråkigt efter 15 år. Men jag är nöjd med själva rutinen.

Om jag finner mig en älskarinna kan jag ta ut svängarna någon gång i månaden och ha lite kul också. Vi skulle t.ex. kunna ta in på ett mysigt hotell och prova olika sexlekar. Hoppas du förstår att det skulle betyda mycket för mig.

• Stenxx

Nu är du väl lite väl hård i tonläget. Jag har faktiskt varit min fru trogen i alla år. Det jag sitter och tänker nu är än så länge bara en tanke. Om du inte vad begreppet YOLO betyder så ska jag förklara för dig. You Only Live Once. Visst skulle man en gång i livet kunna vara med en annan kvinna. I vart fall en liten period och sedan avsluta förhållandet med älskarinnan.

Fast du har en poäng som är bra. Kanske ska jag försöka mig på att ändra rutinerna med frugan, även om jag är lite orolig att det blir för stora förändringar. Om du hade testa att ha fasta rutiner - skulle du kanske förstå mer hur praktiskt det är.  

• Stenxx

Tack för intressanta svar på ämnet vardagssex. Det jag tar till mig mest är de råd som handlar om att öka variationen med min fru. Och det tänker jag i termer av att byta sexställning.

Problemet är bra att när jag började med regelbunden sex 25 års åldern som kom jag fram till att bakifrån var den absolut bästa ställningen. Efter 15 år är det väl dags att testa en ny och troligen kanske jag ska låter frugan få jobba lite. Så det får nog bli henne ovanpå mig.

Men jag vill verkligen inte byta våra veckodagar när vi ska ha sex. Det blir för omständigt och det måste funka med mina jobb- och träningstider. Så möjligen att vi kan köra bakifrån på måndag och torsdag, så får frugan sitta ovanpå på söndag.

Jag kommer att ta upp denna idé med min fru ikväll när vi ska äta middag. Så får vi se vad hon säger om det. Hon får väl en jäkla chock, att jag vill byta ställning efter alla dessa år. Men nu är det dags att förnya sexlivet. Och jag fick mig en tankeställare - det där med äskarinna tror jag att jag släpper.

• Stenxx

Till Barbara: Hur menar du nu? Jag har ett jobb som måste skötas - jag är egen företagare och då måste man sätta företaget främst. Mina träningstider tänker jag absolut inte ändra på. Så ska vi ha sex så är det de veckodagar som gäller.

Menar du verkligen att när jag kommer hem och vi ska ha sex så ska jag hitta på olika rutiner varenda gång. På vardagarna är man ofta lite trött när man närmar sig kvällen och då funkar det inta att hitta på olika varianter bara för att jag behöver en utlösning. Det måste fixas snabbt och effektivt. På söndagen har jag lite mer tid så då kör vi grejen med frun ovanpå. Om hon nu vill det - men hon brukar alltid vara positiv till mina idéer När jag väl har sådana.

Tack ändå, men det verkar som du tror att sex är någon jäkla sandlåda som alltid ska vara rolig och kreativ. Ibland måste man också se det som ett jobb som ska utföras.

• Stenxx

Mitt liv är möjligen inrutat, men det innebär sannolikt att jag hinner med mycket mer, än vad ni andra gör.

Mitt sexliv är välplanerat och det funkar bra. Min fru är nöjd och jag får det jag behöver. 

När det gäller maten, så brukar jag göra ett matschema som gäller 3 månader i taget. Mycket praktiskt, så att man vet vad man ska inhandla och förbereda. Sedan fixar min fru maten och när vi närmar oss ny 3 månadersperiod , så gör jag nytt schema. Funkar perfekt!

Jag tror många har mycket att lära när det gäller planering och struktur i livet.

• Stenxx

Som jag inledningsvis sa så är jag här för att liva upp mitt sexliv. Och det kommer jag att göra genom att jag och min fru byter ställning på södagarna. Min fru har egentligen inte så stort sexintresse, utan hon tycker det bra om jag är nöjd och belåten. Jag tror faktiskt att detta blir bra med bakifrån två dagar per vecka och söndagen så ha jag frun ovanpå mig. Jag tänker utvärdera detta efter ett par veckor. 

Att ha sex utanför sängkammaren ar väl att ta i och det heller inte särskilt praktiskt. De förslagen skickar jag till papperskorgen. Men tack ändå.

Svar på tråden Vardagssex