• Stenxx

    Vardagssex

    Hej alla. Jag är en man på 40 år. Jag har en fru som jag älskar, men jag tycker det börjar bli lite tråkigt i sängen. I allt övrigt har vi det bra. Vi har båda bra jobb, vi bor i Växjö och har sommarstuga vid havet på västkusten.

    Nu funderar jag på att antingen hitta en kvinna som kan bli min älskarinna eller att jag helt enkelt bryter våra sexvanor och hitta på en ny stil. Kanske lite överrasknings sex kan pigga upp vårt sexliv. För närvarande har vi alltid sex på måndagkväll, torsdagkväll och söndagmorgon. Alltid smmma rutin. Jag börjar med att smeka hennes vagina och sedan brösten. Därefter får hon en kyss och sedan är det dags och då blir det alltid en omgång bakifån till jag är färdig sedan är det klart.

    Så här har vi hållit på i 15 åt och det är fortfarande skönt, men det känns lite enformigt. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Vardagssex
  • Anonym (Yngre)

    Skaffa en yngre förmåga som är sugen och nyfiken

  • Anonym (.)

    Om ni gör allt på exakt samma sätt, på samma tider o.s.v., så borde det väl vara en miljard gånger enklare att ändra på er rutin (nytt förspel, sexleksaker, andra dagar och tider, nya ställningar) än att skaffa en älskarinna?
    Det är ju bara att variera det lite. Vad hindrar er?

  • Anonym (.)
    vargveum skrev 2016-04-30 11:12:59 följande:

    Det sex ni har låter om möjligt ännu tristare för din kvinna


    Verkligen. Fick flyktkänslor av att läsa inlägget. Varför ställer man upp på en sån livsstil?
  • Anonym (1)

    du överväger som alternativ ett att skaffa en älskarinna? Hur tänker du? Borde inte första alternativet givetvis vara att prata med din fru och se om ni kan hetta upp sexlivet lite, innan man går till så drastiska val som att skaffa en älskarinna? 

    Att du skrev det som första grej får mig att tro att du egentligen tröttnat på frugan men försöker linda i det i nåt slags "jag vill försöka". vad menar du egentligen? 

  • Stenxx

    Du undrar visst hur jag tänker. Låt mig förklara. Om jag skaffar en älskarinna, så behöver jag inte ändra de rutiner som jag har med min fru. Det faktiskt en väldigt praktisk och bra rutin med bestämda sexdagar och hur själva sexakten ska gå till. Problemet är att det är så förbannat tråkigt efter 15 år. Men jag är nöjd med själva rutinen.

    Om jag finner mig en älskarinna kan jag ta ut svängarna någon gång i månaden och ha lite kul också. Vi skulle t.ex. kunna ta in på ett mysigt hotell och prova olika sexlekar. Hoppas du förstår att det skulle betyda mycket för mig.

  • Anonym (.)
    Stenxx skrev 2016-04-30 11:53:44 följande:

    Du undrar visst hur jag tänker. Låt mig förklara. Om jag skaffar en älskarinna, så behöver jag inte ändra de rutiner som jag har med min fru. Det faktiskt en väldigt praktisk och bra rutin med bestämda sexdagar och hur själva sexakten ska gå till. Problemet är att det är så förbannat tråkigt efter 15 år. Men jag är nöjd med själva rutinen.

    Om jag finner mig en älskarinna kan jag ta ut svängarna någon gång i månaden och ha lite kul också. Vi skulle t.ex. kunna ta in på ett mysigt hotell och prova olika sexlekar. Hoppas du förstår att det skulle betyda mycket för mig.


    Om det är förbaskat tråkigt och får dig att vilja skaffa en älskarinna är det ju en urdålig rutin.

    Ta ut svängarna med frun. Prova sexlekar och ta in på mysiga hotell med henne, istället för att öka på dig själviska knölbeteende.
  • fae

    Jag tycker du ska föreslå att hon skaffar en älskare, låter fullständigt värdelöst den "rutin" hon får av dig vilken du är så nöjd med, men ändå inte. Själv kan du väl börja läsa lite böcker eller något? Självhjälpshyllan på biblioteket kanske. Lite kvinnlig anatomi därefter, såvida du inte tror att älskarinnan också ska vara nöjd med en klapp på fittan och en målinriktad påsättning.

  • Stenxx

    Nu är du väl lite väl hård i tonläget. Jag har faktiskt varit min fru trogen i alla år. Det jag sitter och tänker nu är än så länge bara en tanke. Om du inte vad begreppet YOLO betyder så ska jag förklara för dig. You Only Live Once. Visst skulle man en gång i livet kunna vara med en annan kvinna. I vart fall en liten period och sedan avsluta förhållandet med älskarinnan.

    Fast du har en poäng som är bra. Kanske ska jag försöka mig på att ändra rutinerna med frugan, även om jag är lite orolig att det blir för stora förändringar. Om du hade testa att ha fasta rutiner - skulle du kanske förstå mer hur praktiskt det är.  

  • Anonym (1)

    1. du vill ha rutiner
    2. du vill variera vad ni gör när ni har era rutiner. Det går väl utmärkt. Ni kan ändå ha kvar de tider ni har sex eftersom det nu är så praktiskt.

    De här sakerna går inte emot varann, testa får du se!

    Sen är du väldigt egofixerad vad jag kan utläsa. Man är två när man har sex. På din text låter det mer som att DU har sex med din frus kropp på dina villkor. Du skriver inte ett ord om hur ni upplever sexet tillsammans, vilket ju är det ultimata. 

    Älskarinna är verkligen något helt annat än att försöka göra det bättre hemma, men visst, du kan ha en älskarinna och din fru kan ha en älskare. Jag är tämligen övertygad om att hon kommer lämna dig sekunden hon inser hon kan blir så mycket bättre behandlad av någon annan. Någon som är lyhörd för att sexet ska vara skönt även för henne. 

Svar på tråden Vardagssex