• Ankissen

Skulle du rekommendera ditt jobb till ditt barn?

Som i rubriken: skulle du rekommendera ditt barn att i framtiden jobba med det du gör? Varför/varför inte?

• Svar på tråden Skulle du rekommendera ditt jobb till ditt barn?
  • Lena

Yrket och utbildningen skulle jag rekommendera men inte arbetsgivaren.

• lövet2

Jag har rekommenderat alla mina jobb till mina barn. Allt jag jobbat med har varit kul, och inget av jobben har varit onödigt riskfyllt eller hälsovådligt på något vis.
    Inte för att ungarna direkt har brytt sig om mina rekommendationer, men en av dem har faktiskt halkat in i biblioteksvärlden ändå tack vare mig ...

• Muse

Nej, faktiskt inte, skulle gärna byta yrke själv, men har redan pluggat för många år med CSN. De intressanta arbetena inom mitt område innebär ofta arbetsvillkor som är svårförenliga med familjeliv. Utbudet är även mycket begränsat utanför storstäderna.

• Aniiee

Yes, allihop.

You are the creators and the curators of your own lives
  • Vickan I

Nej det skulle jag inte. Har ett typiskt jobb som små ofta säger att de vill bli när de blir stora, vilket mina barn säger med, men hoppas innerligt att de ändrar sig till den dagen.

• volvo142
    Vickan I skrev 2016-05-04 22:11:11 följande:
    Nej det skulle jag inte. Har ett typiskt jobb som små ofta säger att de vill bli när de blir stora, vilket mina barn säger med, men hoppas innerligt att de ändrar sig till den dagen.
    polis brandman ?
  • Rainbow gg

Nej, eftersom jag hellre vill att de kommer fram till vad de vill själva utan att mamma säger "åh men mitt jobb är så toppen, det skulle du kunna arbeta med!". Så jag skulle inte avstå från att rekommendera det för att det är dåligt, utan för att jag inte vill påverka ;) 

• Drottningen70

Ja varför inte. Som man i ett kvinnodominerat yrke där de få män som dyker upp lyfts fram i kungastol och blir chefer inom ett par år skulle han dessutom ha stora fördelar.

Svar på tråden Skulle du rekommendera ditt jobb till ditt barn?