Inlägg från: Anonym (Varit med) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varit med)

Min man avskyr mitt barn

mamaleona skrev 2016-05-07 08:49:50 följande:

Har du barn med denna man? Ursäkta frågan men hurvtänkte du då du skaffade barn med nån som ogillade ditt barn? Kan sonene illamående bottna i er snabba resa i ert förhållande? Om han från början kännt sig oomtyckt av din nya karl men du ändå valt fortsätta med denna karl, barn kan må jättedåligt av sådant. Vi är nyfamilj (17 år redan) med mina o dina barn, tog läääänge innan alla hittade sin plats i den nya konstallationen, flera år. Vårt gemensamma barn föddes 5,5 år efter vi träffats o tror att om det skett tidigare hade vi haft problem med minst ett av dessa tidigare barn. O då gällde det inte att nån ogillade den andra utan helt enkelt det tog tid att hitta sin plats i nyfamiljen o en vardag som kändes bra.

Japp, det finns INGET som skadat mig så djupt som att min far valde att leva med sin fru trots att hon ogillat mig. Till en början låtsades hon gilla mig men jag kände alltid av hennes brist på kärlek.

Kan detta vara en orsak till varför ditt barn börjat strula?

En förälder ska ALLTID välja sitt barn först, speciellt före kärleken. Ett sånt svek sitter hårt och idag släpper jag inte hem barnen till sin morfar så tänk på hur du vill ha det i framtiden.
  • Anonym (Varit med)
    Anonym (ledsen) skrev 2016-05-08 10:37:24 följande:

Tack för svar.

Min man tyckte inte illa om barnet initialt, utan engagerade sig i hen. Men de hade inte samma åsikter, kom ordentligt på kant med varandra.

Det var efter det som barnet flyttade.

Kan ni inte söka hjälp allihopa? Barnet behöver såklart hjälp men även er relation kan behöva hjälp. Inget barn ska behöva flytta pga dålig relation med en "styvfar".
  • Anonym (Varit med)
    Tecum skrev 2016-05-08 10:59:36 följande:

Hur gammal var du då? En tonåring som kräver att mamma eller pappa ska avstå sin kärlek för att partnern "inte gillar dig" är svårt bortskämd och superegoistisk! Alla kan inte gilla alla här i världen, så är det bara och det behöver även barn lära sig. Om man inte kommer överens i en nyfamilj ska man behandla varann med respekt och distans och undvika sådant som triggar. Du har ingen rätt att bestämma över dina föräldrars kärleksliv.

Om det handlar om direkt fysiskt eller psykiskt våld är det en annan sak.

Jag var 11 år och slutade snabbt bo hos pappa och hans fru för att jag kände mig varken välkomnad eller avslappnad där. Min pappa visste om det men valde ändå att bo med henne och därmed missa min uppväxt. Jag orkar inte gå in på allt tokigt som hänt men kan bara säga att ingen av dom tycker dom har gjort fel och ingen kommer ens ihåg alla elaka saker som hänt och det gör att jag idag tagit avstånd från henne och träffar pappa sporadiskt.
  • Anonym (Varit med)
    Tecum skrev 2016-05-08 10:59:36 följande:

Hur gammal var du då? En tonåring som kräver att mamma eller pappa ska avstå sin kärlek för att partnern "inte gillar dig" är svårt bortskämd och superegoistisk! Alla kan inte gilla alla här i världen, så är det bara och det behöver även barn lära sig. Om man inte kommer överens i en nyfamilj ska man behandla varann med respekt och distans och undvika sådant som triggar. Du har ingen rätt att bestämma över dina föräldrars kärleksliv.

Om det handlar om direkt fysiskt eller psykiskt våld är det en annan sak.

Jag var 11 år och slutade snabbt bo hos pappa och hans fru för att jag kände mig varken välkomnad eller avslappnad där. Min pappa visste om det men valde ändå att bo med henne och därmed missa min uppväxt. Jag orkar inte gå in på allt tokigt som hänt men kan bara säga att ingen av dom tycker dom har gjort fel och ingen kommer ens ihåg alla elaka saker som hänt och det gör att jag idag tagit avstånd från henne och träffar pappa sporadiskt.
Svar på tråden Min man avskyr mitt barn