Inlägg från: Anonym (Erfaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfaren)

Min man avskyr mitt barn

Min son hade en problemperiod under onåren, med cannabis och skolk... hade min sambo tagit avstånd från honom då så hade jag flyttat på direkten. Utan tvekan. 100% säkert.

Min sambo stöttade istället och efter  läser han upp sina betyg för att börja gymnasiet ett år senare än sina gamla klasskamrater.

Ts, om jag vore du skulle jag lämnat mannen. Blod är tjockare än vatten och din tonåring behöver allt stöd som finns att uppbringa.

• Anonym (Erfaren)
    Anonym (Lämna honom) skrev 2016-05-06 19:14:29 följande:
    All respekt till dig och din man!
    Tack!
    Min sambo och min son är de bästa vännerna idag och jag är så lycklig att det ordnade sig efter en mycket turbulent tid.
  • Anonym (Erfaren)
    Pappa41 skrev 2016-05-06 19:37:11 följande:

Lämna din man

Både du och din son behöver stöd
    Och som han beter sig kan det ge motsatt effekt på din son

Du är tillsammans med en man som hatar din son vad ger det för signal till din son om dina egna prioriteringar

Samt så hatet från din man kan ytterligare spä på din son känsla att inte passa in vara ivägen

Mitt råd ge ultimatum till din man eller lämna honom

Håller med om allt.
    Att välja en partner framför sitt barn är oförlåtligt.
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (ledsen) skrev 2016-05-08 10:37:24 följande:

Tack för svar.

Min man tyckte inte illa om barnet initialt, utan engagerade sig i hen. Men de hade inte samma åsikter, kom ordentligt på kant med varandra.

Det var efter det som barnet flyttade.

Var bor barnet nu?
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (ledsen) skrev 2016-05-08 11:17:57 följande:
    Barnet bor nu på ett hvb-hem. Men när det skar skar sig mellan dem, så flyttade hen till sin pappa.
    Stackars ditt barn. Mitt hjärta blöder när jag läser här.

Att inte få stöd av sin partner i detta är det ultimata sveket... när ditt barn (förhoppningsvis) rett ut sitt liv kommer detta vara kvar som en tagg i hjärtat. Både hos barnet och dig. Jag tycker på fullt allvar att din man kan dra åt h***vete. För*****ade skithög.

Förlåt för svordomarna men jag är så upprörd över detta!
Svar på tråden Min man avskyr mitt barn