• Anonym (ledsen)

Min man avskyr mitt barn

Min man är enormt arg på och vägrar träffa mitt barn.

Barnet, som är i tonåren, bor inte hos mig.

Jag skriver här för att få råd om hur jag ska förhålla mig och få det att funka ändå, på bästa sätt.

Min man tycker inte att mitt barn lever på ett bra sätt, utan destruktivt med både inblandning av droger och en havererade skolgång m.m.

Att barnet ifråga inte gör något för att förbättra sin situation eller tar emot hjälp.

Min man vägrar bokstavligen att vara i samma rum som mitt barn. Och ska jag träffa barnet får jag göra det, men planera så att maken slipper vara med.

Jag pratar inte om mitt barn med min man, för så fort namnet förs på tal, blir han upprörd.

Jag kände sist vi pratade att jag är genuint ledsen för att han tycker så illa om mitt barn och det känns riktigt dåligt.

Men det känns som vi har kommit till en återvändsgränd vad gäller detta. Min man vägrar att träffa mitt barn, vilket också försvårar familjehögtider o.s.v. samt mina andra barns umgänge med sitt storasyskon.

Tips?

• Svar på tråden Min man avskyr mitt barn
  • Anonym (Erfaren)
    Anonym (Lämna honom) skrev 2016-05-06 19:14:29 följande:
    All respekt till dig och din man!
    Tack!
    Min sambo och min son är de bästa vännerna idag och jag är så lycklig att det ordnade sig efter en mycket turbulent tid.
  • Pappa41

Lämna din man

Både du och din son behöver stöd
    Och som han beter sig kan det ge motsatt effekt på din son

Du är tillsammans med en man som hatar din son vad ger det för signal till din son om dina egna prioriteringar

Samt så hatet från din man kan ytterligare spä på din son känsla att inte passa in vara ivägen

Mitt råd ge ultimatum till din man eller lämna honom

• Anonym (Erfaren)
    Pappa41 skrev 2016-05-06 19:37:11 följande:

Lämna din man

Både du och din son behöver stöd
    Och som han beter sig kan det ge motsatt effekt på din son

Du är tillsammans med en man som hatar din son vad ger det för signal till din son om dina egna prioriteringar

Samt så hatet från din man kan ytterligare spä på din son känsla att inte passa in vara ivägen

Mitt råd ge ultimatum till din man eller lämna honom

Håller med om allt.
    Att välja en partner framför sitt barn är oförlåtligt.
  • Anonym (Men!)

Barnet OCH du behöver stöd.... Inte nån som hatar å tar avstånd. Jag hade blivit tokig om min man hade haft den inställningen ifall nåt av mina barn nånsin får problem. Jag hade nog lämnat.

• Queenisback

Hur kan kärleken till en man som uttrycker avsky för ens barn överleva en enda sekund.....obegripligt

• Kim Possible

Vad ser man hos någon som hatar ett barn? Du borde väl lägga krutet på att hjälpa barnet till ett bättre liv istället för att stå ich skrapa med foten dör din man. Detta oavsett vad barnet i fråga gjort och gör.

• Anonym (Kim)

Jag hade definitivt lämnat en kärring som hade en halvkriminell ungjävel som hon bara daltar med! Han har väl en pappa någonstans och tillsammans har ni ett ansvar för att ta itu med sonen, sätta gränser, kontakta myndigheter för hjälp med drogavvänjning och se till att han klara skolan hjälpligt. Ditt barn är ditt och pappans ansvar, lägg inte det på sambon!

• mamaleona

Har du barn med denna man? Ursäkta frågan men hurvtänkte du då du skaffade barn med nån som ogillade ditt barn? Kan sonene illamående bottna i er snabba resa i ert förhållande? Om han från början kännt sig oomtyckt av din nya karl men du ändå valt fortsätta med denna karl, barn kan må jättedåligt av sådant. Vi är nyfamilj (17 år redan) med mina o dina barn, tog läääänge innan alla hittade sin plats i den nya konstallationen, flera år. Vårt gemensamma barn föddes 5,5 år efter vi träffats o tror att om det skett tidigare hade vi haft problem med minst ett av dessa tidigare barn. O då gällde det inte att nån ogillade den andra utan helt enkelt det tog tid att hitta sin plats i nyfamiljen o en vardag som kändes bra.

Svar på tråden Min man avskyr mitt barn