• camillanilsson371

    Vilka kalsonger och pyjamas använder dina barn (8-15 år)

    Jag har precis postat en forumtråd om mitt stora problem att hitta kalsonger till mina pojkar 9, 12 och 14 år gamla, då de alla föredrar den klassiska briefsmodellen och verkligen avskyr boxerkallingar som butikerna har överflöd av. Är det verkligen så få som föredrar vanliga kalsongmodellen? Sådana går ju lätt att hitta både för yngre barn och vuxna så varför ska det vara så såvrt mellan 10 och 15 år. Samma sak även med pyjamaser i många butiker.

    Tråden där jag berättar mer om det stora problemet kan du läsa här: http://www.familjeliv.se/forum/thread/76602398-stora-kalsongproblemet

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-07 04:47
    Gick visst inte att rösta på flera alternativ så svara det just dina pojkar föredrar mest ifall man använder flera sorters kalsonger, och skippa frågan om pyjamas och skriv i så fall det som en kommentar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka kalsonger och pyjamas använder dina barn (8-15 år)
  • Anonym (Vilken skillnad..)

    ..,mellan 10 ovh 15 år, de kan man ju inte ens jämföra.

  • Frontline

    Boxer har grabben..
    Pyjamas finns inte på världskartan att han vill ha...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Ragnar

    När min son var 8 år hade vi samma problem. Han ville bara ha den klassiska modellen av kalsonger men det gick helt enkelt inte att få tag i. Så då blev han tvungen att övergå till boxer. Det tog minst ett halvår innan han vande sig. Så nu har han boxer med tajta ben. Men han har så smala lår att han har en till två storlekar mindre än han har i kläder. För han vill absolut inte att de sitter löst runt låren. Då klagar han på att de kasar upp under byxorna.
    Pyjamas har han inte sovit i sedan han var riktigt liten. Han är så varm på natten att han sover antingen bara i kalsonger eller i linne och kalsonger.

  • camillanilsson371
    Ragnar skrev 2016-05-07 13:13:36 följande:

    När min son var 8 år hade vi samma problem. Han ville bara ha den klassiska modellen av kalsonger men det gick helt enkelt inte att få tag i. Så då blev han tvungen att övergå till boxer. Det tog minst ett halvår innan han vande sig. Så nu har han boxer med tajta ben. Men han har så smala lår att han har en till två storlekar mindre än han har i kläder. För han vill absolut inte att de sitter löst runt låren. Då klagar han på att de kasar upp under byxorna.
    Pyjamas har han inte sovit i sedan han var riktigt liten. Han är så varm på natten att han sover antingen bara i kalsonger eller i linne och kalsonger.


    Kul att höra att vi inte är ensamma om problemet även om vi redan vet det bara i vår bekantskapskrets.  Dock bland de yngsta grabbarna är problemet som sagt inte lika stort att hitta till, även om det definitivt finns mindre urval. Vi har också försökt få killarna att gå över till boxers men dom kort och gott vägrar. Så oerhört tråkigt att det ska vara sånt äventyr varje gång vi ska handla kalsonger och måste i princip alltid beställa kalsonger separat, ofta från utländska sajter, vilket bara det många gånger kan vara ett äventyr att förstå storlekar osv.
  • Anonym (utan resår)

    Min elvaåring går med på vilken modell som helst, MEN det får absolut inte finnas tillstymmelsen till utstickande resårband. Gud vad jag har letat släta resårer på kalsonger. 

  • No Logo

    Nu har Zalando 4 olika märken av briefs för pojkar, som går upp till storlek 170/176 (Skiny, Sanetta, Calvin Klein, GAP)

Svar på tråden Vilka kalsonger och pyjamas använder dina barn (8-15 år)