sinella skrev 2016-05-12 10:11:12 följande:
I England har man nyligen infört rökförbud i närheten av barn, dvs även i hemmet och bilen där det befinner sig barn. Och frekvensen av astma gick ned med ca 40% tror jag. Tänk detta lidande för barnet med luftvägsbesvär som är direkt orsakade av deras närstående!
Att röka under graviditet, amning och sedan i barnets hem under uppväxten tycker jag är att likställa med barnmisshandel!
Umgicks med en granne förut
Hon rökte under hela graviditeten med sin dotter, hon föddes i v.33 men hade slutat växa i v.23...
Dom bodde på sjukhuset 8 månader sen
Dom hade bott hemma 2 månader när jag lärde känna dom, mamman fortsatte röka hela tiden, en gång var jag hemma hos dom, mamman gick ut på balkongen och rökte 5-6 cigg, gick sen direkt in och kramade och pussade sin dotter, som omedelbart fick ett astmaanfall, mamma gav henne medicin och klagade för mig att det bara hände och hon förstod inte varför..!?
Nästa gång fick dottern inte bara ett astmaanfall utan även en liten hjärnblödning..
Att prata med mamman om hennes rökning var omöjligt, hon vägrade tro att dom var skadliga på något sätt, tvärtom trodde hon röken stärkte hennes dotter om hon utsattes för det lite då och då, hennes kropp skulle vänja sig och bli starkare..
Slutade umgås med henne nästan på en gång för jag klarade inte av att se vad hon gjorde mot sitt eget barn..
Hon påstod även att läkaren sagt att hon borde röka under nästa graviditet också för annars skulle hon få missfall!? Öhm nej! Läkaren hade snarare sagt att hon fuckat upp så mycket att om hon slutade röka rakt av under graviditet så skulle abstinensen göra att hon får missfall, och isf borde hon sluta röka innan hon blir gravid igen! Men nej hon planerade att bli gravid och sen försöka sluta under graviditeten..