• Djurvän03

Jävla tonåring!

Nu är det såhär att jag är bonusmamma till min sambos dotter som är 18 år. Den här månaden har varit väldigt tufft ekonomiskt för oss, och vi har ju fortfarande kvar massa utgifter. Jag och sambon väntar vårat första barn och jag är gravid i 7 månaden. Eftersom vi har det så tufft ekonomiskt just nu och ändå behöver köpa bebisens prylar, barnvagn, spjälsäng, skötbord, kläder mm så tänkte vi ta lite från dotterns sparade pengar till det. Men då hade hon bokat en Londonresa för tre dagar!! Så hon hade inte jättemycket sparade pengar på sitt kort som vi tänkte ta till bebben. Ok att det är hennes sparade pengar att hon får göra vad hon vill med dem, men man tycker ju att bor hon hemma fortfarande så kunde hon köpt något till sitt nya syskon. Och sen frågar man sina föräldrar om det är ok att man bokar resan när man går i skolan. Inte för att jag är hennes "riktiga" mamma, men blir ändå förbannad över att hon bara bokar en resa sådär. Den här dottern har varit väldigt bortskämd som barn fram tills hon började sommarjobba när hon var 14. Så en del av de sparade pengarna är faktiskt hennes föräldrar som har sparat, och lite har hon sommarjobbat för själv. Jag tycker hon ska få inblick i vad saker faktiskt kostar innan man hux flux bokar en resa till London på tre dagar. Hon ska få följa med och kolla på vad en barnvagn kostar till exempel, men känner jag henne rätt kommer hon att sura och säga att vi ska köpa en begagnad. Det vägrar jag. Hur hade ni reagerat om eran tonåring hade bokat en resa hux flux?

• Svar på tråden Jävla tonåring!
  • Djurvän03
    Anonym (Vera) skrev 2016-05-08 15:23:53 följande:

Jag hoppas verkligen detta inte är på riktigt. Så bortskämd, egoistisk och självcentrerad som ts låter kan inte vara sant.

Vadå egoistisk och bortskämd? Det var inte jag som bokade en Londonresa?jag vill ha nytt allting till bebisen. Kläder kan jag dock köpa begagnat men allt annat ska vara nytt. Punkt.
  • Lossedonken
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 15:35:54 följande:

Vadå egoistisk och bortskämd? Det var inte jag som bokade en Londonresa?jag vill ha nytt allting till bebisen. Kläder kan jag dock köpa begagnat men allt annat ska vara nytt. Punkt.

Går det inte så går det inte. Ska du bli mamma behöver du bli vuxen först. Du har ett par månader på dig. Skärp dig!
  • Bibbidi

Då betalar du för dina egna pengar. Du rör inte 18 åringens. 
    Skäms på dig om du är på riktig. 

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • viseversa

Eh du skämtar?! Inte fan kan ni ta hennes pengar till er unge. Dom sakerna får ni fan betala själva. Och nej hon är 18år och behöver inte be om råd för att åka till London. Jösses vilken pinsam ts men jag tror detta är ett skämt. Har ni inte råd SJÄLVA med en ny vagn får ni köpa en beg helt enkelt.

• viseversa
    Ja men då få DU fixa det med dina egna jävla pengar, och inte ta av hennes. Pinsamt.
  • Bibbielou

Förstår dig ts! Jag ville ha en sådan där elektrisk babysitter till bebis, en sådan där som gungar du vet? Men de är ju väldigt dyra så jag frågade grannen om inte han kunde bidra med halva summan. Glöm det sa han men nu förut så märkte jag att han satt och rökte och drack whisky på balkongen?! Hur f*n har han råd med cigg och sprit om han inte ens kan hjälpa ett litet oskyldigt barn att få det bästa här i världen? Typiskt egosvin!

• viseversa
    Bibbielou skrev 2016-05-08 16:18:54 följande:

Förstår dig ts! Jag ville ha en sådan där elektrisk babysitter till bebis, en sådan där som gungar du vet? Men de är ju väldigt dyra så jag frågade grannen om inte han kunde bidra med halva summan. Glöm det sa han men nu förut så märkte jag att han satt och rökte och drack whisky på balkongen?! Hur f*n har han råd med cigg och sprit om han inte ens kan hjälpa ett litet oskyldigt barn att få det bästa här i världen? Typiskt egosvin!

Hahaha exakt. Jag frågade våra grannar som har väldigt mycket sparat om dom inte kunde bidra till en ny bil till oss. Jag menar vi har 4 barn liksom. Vi behöver en buss för att alla ska få plats. Men den snåla jäveln bara skrattade och stängde dörren.
  • nevermind
    Lossedonken skrev 2016-05-08 14:36:42 följande:

Och hur hade ni tänkt komma åt en vuxen persons bankkonto?

Haha! Sant!
  • nevermind
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 15:17:03 följande:
    Du vet inte vem jag är och hur jag skriver är inte relevant. Dessutom är tråden flyttad av någon eftersom den låg i "Ekonomi" förut. Lämna tråden nu tack annars svara på frågan jag ställde i TS!
    Det är bara moderatorerna som kan flytta tråden, och till och med de ansåg att det här antingen inte är på riktigt, eller ska vara på riktigt.
  • Anonym (Håller inte med TS)

Hoppas det är troll men om inte

Det är ju hennes pengar så jag tycker hon får göra vad hon vill med dom. Det var ju antagligen inte hennes beslut att ni skulle skaffa ett till barn. Hon är myndig och har rätt att åka utomlands när helst hon önskar. Ja visst bor hon fortfarande hemma men som förälder är man skyldig att ge sina barn tak lver huvudet tills dom gått ut gymnasiet. Det är ju inte heller jättelätt att få tag på boende för unga idag.

Vad är det för fel på begagnat? Mycket som knappt är använt och är som nytt men som man kan få för halva priset

Svar på tråden Jävla tonåring!