• Djurvän03

Jävla tonåring!

Nu är det såhär att jag är bonusmamma till min sambos dotter som är 18 år. Den här månaden har varit väldigt tufft ekonomiskt för oss, och vi har ju fortfarande kvar massa utgifter. Jag och sambon väntar vårat första barn och jag är gravid i 7 månaden. Eftersom vi har det så tufft ekonomiskt just nu och ändå behöver köpa bebisens prylar, barnvagn, spjälsäng, skötbord, kläder mm så tänkte vi ta lite från dotterns sparade pengar till det. Men då hade hon bokat en Londonresa för tre dagar!! Så hon hade inte jättemycket sparade pengar på sitt kort som vi tänkte ta till bebben. Ok att det är hennes sparade pengar att hon får göra vad hon vill med dem, men man tycker ju att bor hon hemma fortfarande så kunde hon köpt något till sitt nya syskon. Och sen frågar man sina föräldrar om det är ok att man bokar resan när man går i skolan. Inte för att jag är hennes "riktiga" mamma, men blir ändå förbannad över att hon bara bokar en resa sådär. Den här dottern har varit väldigt bortskämd som barn fram tills hon började sommarjobba när hon var 14. Så en del av de sparade pengarna är faktiskt hennes föräldrar som har sparat, och lite har hon sommarjobbat för själv. Jag tycker hon ska få inblick i vad saker faktiskt kostar innan man hux flux bokar en resa till London på tre dagar. Hon ska få följa med och kolla på vad en barnvagn kostar till exempel, men känner jag henne rätt kommer hon att sura och säga att vi ska köpa en begagnad. Det vägrar jag. Hur hade ni reagerat om eran tonåring hade bokat en resa hux flux?

• Svar på tråden Jävla tonåring!
  • ikna

Hade min MYNDIGA tonåring bokat en resa hux flux som du kallar det hade jag bara tyckt det var roligt att h*n vill komma ut och se världen.

Sen vill jag säga det här, GE FAN I ATT TA ANDRAS PENGAR. Skaffa inte barn om ni inte har råd med det!

• EnAnonumius

Tycker TS har valt fel nick.

Hon borde kalla sig för det rätta i stället som för exempel detta som nick; _"Girig bedragare som älskar att stjäla andras pengar".  Det hade varit mer passande.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Furienna
    Djurvän03 skrev 2016-05-09 18:26:00 följande:
    FÖR SISTA GÅNGEN...TONÅRINGEN HAR PROBLEM I SKOLAN OCH KOMMER INTE ATT FÅ GODKÄNT I ENGELSKA 6 OCH SVENSKA 2. RIKTIGT ILLA ÄR VAD DET ÄR. GE ER NU. DÅ ÅKER MAN INTE IVÄG.
    Saken är dock att om tjejen är arton år gammal, så är hon också myndig. Och hon gör därför vad hon vill utan tillåtelse från sina föräldrar. Och ja, det innebär också att hon har rätt att missköta skolan och ändå åka på semester.
  • Furienna
    Bibbielou skrev 2016-05-09 19:40:24 följande:

Varför ska en 18-åring som går i gymnasiet betala hemma? Föräldrarna är då fortfarande försörjningspliktiga enligt lag.
    Just det. Gymnasister ska inte behöva betala för sig, för de har ännu inte resurserna till det. Och ja, föräldrar har också försörjningsplikt.
  • Egon den stora
    Lisa0607 skrev 2016-05-09 18:40:37 följande:

Okej!

Istället för att tänka tanken att plocka pengar från hennes konto vore det bättre att ställa krav på henne att betala för sig hemma.

Hon går ju i skolan! Kraven som skall ställa ska handla om skolarbete och inte om pengar!
  • yodi
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 11:48:51 följande:

Nu är det såhär att jag är bonusmamma till min sambos dotter som är 18 år. Den här månaden har varit väldigt tufft ekonomiskt för oss, och vi har ju fortfarande kvar massa utgifter. Jag och sambon väntar vårat första barn och jag är gravid i 7 månaden. Eftersom vi har det så tufft ekonomiskt just nu och ändå behöver köpa bebisens prylar, barnvagn, spjälsäng, skötbord, kläder mm så tänkte vi ta lite från dotterns sparade pengar till det. Men då hade hon bokat en Londonresa för tre dagar!! Så hon hade inte jättemycket sparade pengar på sitt kort som vi tänkte ta till bebben. Ok att det är hennes sparade pengar att hon får göra vad hon vill med dem, men man tycker ju att bor hon hemma fortfarande så kunde hon köpt något till sitt nya syskon. Och sen frågar man sina föräldrar om det är ok att man bokar resan när man går i skolan. Inte för att jag är hennes "riktiga" mamma, men blir ändå förbannad över att hon bara bokar en resa sådär. Den här dottern har varit väldigt bortskämd som barn fram tills hon började sommarjobba när hon var 14. Så en del av de sparade pengarna är faktiskt hennes föräldrar som har sparat, och lite har hon sommarjobbat för själv. Jag tycker hon ska få inblick i vad saker faktiskt kostar innan man hux flux bokar en resa till London på tre dagar. Hon ska få följa med och kolla på vad en barnvagn kostar till exempel, men känner jag henne rätt kommer hon att sura och säga att vi ska köpa en begagnad. Det vägrar jag. Hur hade ni reagerat om eran tonåring hade bokat en resa hux flux?

ursäkta men vem av er är det som bortskämd egentligen?

du är med andra ord sur för att du inte kan låna pengar du bara tagit för givet att du kunde få låna.

varför ska en 18 åring ha en inblick i hur mycket en barnvagn kostar?
    och hon har faktiskt helt rätt i att behöver man låna pengar för att kunna köpa barnvagnen är det en bra ide att köpa en begagnad.
  • yodi
    Djurvän03 skrev 2016-05-08 15:35:54 följande:
    Vadå egoistisk och bortskämd? Det var inte jag som bokade en Londonresa?jag vill ha nytt allting till bebisen. Kläder kan jag dock köpa begagnat men allt annat ska vara nytt. Punkt.
    18 åringen har bokat en resa för egna pengar
    du vill låna pengar för att köpa nytt till bebisen för pengar ni inte har och vägrar köpa begagnat

så du framstår som betydligt mer bortskämd än tonåringen.
  • viseversa
    yodi skrev 2016-05-09 21:11:23 följande:
    18 åringen har bokat en resa för egna pengar
    du vill låna pengar för att köpa nytt till bebisen för pengar ni inte har och vägrar köpa begagnat

så du framstår som betydligt mer bortskämd än tonåringen.
    Rättar. Ts vill inte låna. Ta skulle TA pengar av flickan för att köpa en vagn och annat till sin unge. Mao tyckte hon att 18åringen ska betala dyra prylar för SINA pengar och ts tänkte inte se det som ett lån. Nej ts tyckte flickan skulle stå för detta med glädje. Man kan ju bli förbannad för mindre.
  • nernu

Haha! Den här var lite kul faktiskt.

• Tuss 1

Men om du inte har pengar kan du ju inte förvänta dig dyra saker till babyn. Är väl grunden i ekonomi.

• höstsolen

Du skojar va? Ska 18-åringen betala för ER unge?! Nä, jag tror med säkerhet du är ett troll. Hehe.

• Gunilla1957
    EnAnonumius skrev 2016-05-09 20:06:30 följande:
    Du kan skrika och gapa bäst fan du vill. Det ändrar ändå inte på sanningen att du aldrig kommer att ha rätten att hävda att hon skall bidra med ekonomiska medel till barnet du har knullat till dig.

Du skall bara knäppa igen ditt snackhål, och lära dig läxan själv om penningvärde i stället för att hoppa på fel person om detta.

Du har heller ingen rätt att hävda att 18-åringen skall lära sig en läxa om penningvärde samtidigt som du handlar på _ hennes sparpengar som hon har jobbat ihop själv på olika sommar jobb och som hennes biopappa och hennes biomamma också har bidragit till, det är hennes sparpengar.

Ärligt det är DU som SKALL LÄRA DIG av henne hur man hantera pengar.

Alltså du kan ju ta och stoppa upp din girighet och avsaknad av respekt och moraliska tankebanor om vem som skall betala för din bulle ugnen, och stoppa den upp i ditt bakhål mellan dina egna skinkhalvor, för det du kör med är just bara rent skitsnack. 

För du har ju svårt att förstå att folk i detta fall inte vänder sig mot annorlunda tänkande utan de vänder sig emot din direkta idiotiska tänkande. Den enda som inte begriper detta är du.
    Ett sådant vulgärt och aggresivt språk har jag aldrig sett på detta forum. Det är mycket otrevligt att läsa. Kanske du skulle kunna hålla dig borta ett tag och komma tillbaka när du lugnat dig? Lära dig att diskutera utan att blanda in så starka känslor.
  • nevermind
    Djurvän03 skrev 2016-05-09 18:37:51 följande:
    Nej det gör hon inte!
    Går man gymnasiet så behöver man inte det.
  • Anonym (J)
    Gunilla1957 skrev 2016-05-10 11:42:34 följande:

Ett sådant vulgärt och aggresivt språk har jag aldrig sett på detta forum. Det är mycket otrevligt att läsa. Kanske du skulle kunna hålla dig borta ett tag och komma tillbaka när du lugnat dig? Lära dig att diskutera utan att blanda in så starka känslor.

Haha tumme upp för detta. Börjar bli jävligt tröttsamt.
  • Ascendere

Alternativ 1: Du är ett s.k. "troll"
    Alternativ 2: Du är helt jävla dum i huvudet

Oavsett vilket så är det bortkastad tid att försöka förklara hur mycket du är ute och cyklar med det här inlägget

• The one in Blue

TS, en generell fingervisning kan vara att om ingen tycker att du beter dig ok så gör du inte det. Fundera över det en stund.

• Kirenaj68
    Djurvän03 skrev 2016-05-09 18:26:00 följande:
    FÖR SISTA GÅNGEN...TONÅRINGEN HAR PROBLEM I SKOLAN OCH KOMMER INTE ATT FÅ GODKÄNT I ENGELSKA 6 OCH SVENSKA 2. RIKTIGT ILLA ÄR VAD DET ÄR. GE ER NU. DÅ ÅKER MAN INTE IVÄG.
    Önska henne en trevlig resa från mig. Hon mår nog bra av att komma ifrån dig och sambon ett tag. Jag hopppas att den här tråden beror på galopperande hormoner.
  • PGA

Pinsamt att höra om föräldrar som ligger på gränsen för att klara sig ekonomiskt. Det är du och din man som ska skämmas. Dottern har haft otur och fötts in i en destruktiv familj och förtjänar all sympati.

Svar på tråden Jävla tonåring!