• Anonym (Ts)

Hon har haft mycket sex

Hej! Jag kom in på diskussionen om sexpartners igår med min flickvän som jag varit tillsammans med i ett halvår nu och jag har haft 8 st i mitt trettio åriga liv och jag vet ingen exakt siffra för henne men vet att det är mellan 40 och 100 snubbar hon har haft sex med och det stör mig oerhört mycket. Vi hade ett väldigt bra förhållande fram tills nu men efter jag fick reda på detta sjönk hon i mina ögon och jag känner inte samma för henne. Jag vet att detta egentligen är mitt problem och jag undrar om någon annan känner igen sig och har några tips. Känner mig ledsen, deprimerad och har ingen matlust. Sovit dåligt. Jag var nära att tillomed göra slut med henne igår och jag vet själv att det är fel sätt att tänka på.

• Svar på tråden Hon har haft mycket sex
  • Påven Johanna

Jag har haft och har extremt mycket sex. Visserligen med ett mycket blygsamt antal partners, men gud så mycket sex jag haft! 

• Anonym (hmmm)

Blir nästan rörd över svaren du får ts! Förväntade mig sjukt nog massa skitsnack om att 40-100 är för mycket för en tjej.

Att ha sex med någon man älskar är ju så mycket bättre än massa one-night stands. Och hon har förmodligen inte älskat alla dessa, däremot har hon valt dig. Uppskatta det för annars lämnar hon dig och bevisligen kommer hon få ligga vidare men kanske inte du lika mycket.  

• Anonym (S)

Jag har legat med mellan 35-40st. Är 32 och har haft förhållande i totalt 11 år sedan jag var 17.

• Anonym (=))

Jag har haft väldigt många sexpartners i mitt 30ish åriga liv. Mest av slentrian faktiskt. Och det har aldrig betytt något djupt, vilket jag varit öppen med. Jag hoppades alltid att det skulle bli något djupare engagemang från min sida men började till slut misströsta och tro att jag var helt inkapabel till att känna samhörighet med någon.

Men så mötte jag mannen jag lever med idag. Det krävdes ett ögonkast i en hundradels sekund för att vi båda visste helt säkert att vi kommer gifta oss och bilda familj tillsammans. Något jag ALDRIG känt förut med någon. Jag älskar honom med hela min själ, han är hela min värld och den jag inte kunde låta gå förbi i mitt liv. För honom skulle jag gå igenom eld och ännu mer.

Så bara för att man haft många sexpartners betyder inte det att personen man valt att leva med är någon i mängden. Tvärtom, den personen var så speciell att man helt tappade fotfästet och insåg att man aldrig behöver någon annan igen. 

• Anonym (beror på)
    Anonym (Ts) skrev 2016-05-09 11:23:29 följande:

Jag vet att jag är löjlig och att man inte ska haka upp sig på en sån sak men jag kan tyvärr inte hjälpa det och därför vill jag ha tips om hur jag ska hantera situationen. Tack för tipset tips, jag ska nog prova på terapi om tankarna inte upphör.

Beror på hur mycket du faktiskt tycker om henne. Om du vill va med henne så sök hjälp och red ut din osäkerhet.

Min man hatade att jag hade vart med 20 st innan honom. Han kunde inte alls hantera det. Och han lät mitt förflutna förstöra vår framtid. Det var en av orsakerna till att jag lämnade honom. Jag orkade inte känna att jag skulle ha gjort nått fel, eller att jag var en hora och smutsig, bara för att han inte kunde hantera att jag haft ett liv innan honom.

Idag är vi skilda och han springer fortfarande efter mig. Han talar ofta om att han älskar mig och oavsett hur många gånger jag avvisar honom så försöker han igen. Han älskar mig, jag älskar honom, men han förstörde vårt liv tillsammans, pga av saker som hände innan jag ens kände honom och som inte har nått att göra med vårt liv tillsammans att göra. Löjligt. Tråkigt.
  • generic

Älta en dag och gå sedan vidare. Det som är gjort är gjort. Jag har legat en del med random killar, och skulle min partner ha problem med det så skulle jag bli förvånad. Han fanns ju liksom inte med då. Istället får han njuta av mina av erfarenhet förvärvade skills, och så lär det vara för din del med? ;)

• Anonym

Där har vi ett jämlikhetsproblem. Kvinnor och tjejer i allmänhet har en möjlighet att leka runt som de flesta män inte har. Terapi eller inte, du kommer alltid att bli jämförd med alla de där andra killarna, varav många i fysiskt hänseende varit bättre och mer felfria än dig på många olika sätt.

Eftersom din tjej haft möjlighet att leka av sig och fått nyfikenheten och de behoven mättade , så har hon lämnat den utlevande fasen bakom sig och söker något annat än det sexuella. Nu när hon lagt det sexuella levernet bakom sig är hon istället ute efter en trygg och bekväm livsstil som ger henne status, gott rykte och möjlighet att ägna sig åt andra intressen och då är du fundamentet som ger henne de resurserna.

• Anonym (Dagisfröken)

Du säger att du haft sex med 8 stycken. Känner du nått för dom nu? Varför hade du sex med dom? Om hon hade varit oskuld och känt som du gör nu, hur hade du svarat henne?

Du måste få in i ditt huvud att den hon varit, det hon gjort, inte över huvud taget har med er att göra. Att ens släpa in sånt i ett förhållande är totalt meningslöst. Du har målat upp en bild av henne och allteftersom tiden går kommer den spricka, hon är inte den du tror att du vill att hon ska vara. Du kommer få veta fler saker som inte passar med den bild du har av henne, men det är faktiskt inte hennes fel utan ditt eget, eftersom du ser henne på ett "fantasisätt".

Så gör alla, man blir kär och målar upp en bild som sen brister. Du måste öppna ögonen och se det på ett annat sätt än det du fastnat i nu. Terapi kanske faktiskt inte är så dumt, hatar att folk använder det som skällsord. Även om det tar slut mellan er är risken stor att nästa partner också varit med många, eller åtminstone fler än dig.

Varför har du inte varit med fler? För att du inte velat, eller för att du inte haft möjlighet? Du kanske känner dig sämre, mindre åtrådd än henne? Det kan vara omedvetet, men då måste du inse det och förstå att det i grund och botten kvittar eftersom HON vill ha dig, och det borde vara det enda viktiga nu.

Det här bottnar i osäkerhet hos dig själv och kommer visa sig på många fler sätt om du inte gör nått åt det.

• Anonym (Dagisfröken)
    Anonym skrev 2016-05-10 00:35:09 följande:

Där har vi ett jämlikhetsproblem. Kvinnor och tjejer i allmänhet har en möjlighet att leka runt som de flesta män inte har. Terapi eller inte, du kommer alltid att bli jämförd med alla de där andra killarna, varav många i fysiskt hänseende varit bättre och mer felfria än dig på många olika sätt.

Eftersom din tjej haft möjlighet att leka av sig och fått nyfikenheten och de behoven mättade , så har hon lämnat den utlevande fasen bakom sig och söker något annat än det sexuella. Nu när hon lagt det sexuella levernet bakom sig är hon istället ute efter en trygg och bekväm livsstil som ger henne status, gott rykte och möjlighet att ägna sig åt andra intressen och då är du fundamentet som ger henne de resurserna.

Haha wow, vad baserar du det här på?
  • Zombie von Rymmen
    Anonym (Löjligt) skrev 2016-05-09 11:25:06 följande:

På riktigt? Avslöjligt! Det är män som du som gör att kvinnor inte kan ha ett aktivt och varierande sexliv. Såna som du som gör att vi tjejer inte kan vara uppriktiga om hur många vi varit med och hur vi levt.

Vad spelar det för roll hur många hon legat med? Huvudsaken är väl att hon är en trogen och kärleksfull partner?

Skulle min sambo resonera som du så skulle jag bli lämnad, har nämligen legat med tresiffrigt antal och är 25 år. Inget jag skäms över.

Wow. Helt seriös fråga: hur hinner man?
Svar på tråden Hon har haft mycket sex