• Anonym (Ts)

Hon har haft mycket sex

Hej! Jag kom in på diskussionen om sexpartners igår med min flickvän som jag varit tillsammans med i ett halvår nu och jag har haft 8 st i mitt trettio åriga liv och jag vet ingen exakt siffra för henne men vet att det är mellan 40 och 100 snubbar hon har haft sex med och det stör mig oerhört mycket. Vi hade ett väldigt bra förhållande fram tills nu men efter jag fick reda på detta sjönk hon i mina ögon och jag känner inte samma för henne. Jag vet att detta egentligen är mitt problem och jag undrar om någon annan känner igen sig och har några tips. Känner mig ledsen, deprimerad och har ingen matlust. Sovit dåligt. Jag var nära att tillomed göra slut med henne igår och jag vet själv att det är fel sätt att tänka på.

• Svar på tråden Hon har haft mycket sex
  • Kjell2

Hon har efter allt detta valt dig. Du måste vara en riktig superälskare.

• Anonym (Girl next door)

Förstår dig. När jag fick veta att min kille hade legat med 12 st innan kände jag lika och blev chockad (det är mycket i mina ögon, jag har varit med 6 st och tycker det är rätt mycket). Jag kände mig som en i mängden. Sen pratade vi om det och det visade sig att alla varit ons och inget djupare och då kändes det bättre. Prata med din tjej om vad som skiljer dig från alla hennes tidigare, vad gör att du är speciell för henne.

• Anonym (H)

Gör slut så hon får hitta någon som älskar och respekterar henne på riktigt.

Du är löjlig!

• Anonym (...)

Gör slut och skaffa en tjej med burka istället..

• Anonym (Elena)
    Anonym (Ts) skrev 2016-05-09 09:59:19 följande:

Hej! Jag kom in på diskussionen om sexpartners igår med min flickvän som jag varit tillsammans med i ett halvår nu och jag har haft 8 st i mitt trettio åriga liv och jag vet ingen exakt siffra för henne men vet att det är mellan 40 och 100 snubbar hon har haft sex med och det stör mig oerhört mycket. Vi hade ett väldigt bra förhållande fram tills nu men efter jag fick reda på detta sjönk hon i mina ögon och jag känner inte samma för henne. Jag vet att detta egentligen är mitt problem och jag undrar om någon annan känner igen sig och har några tips. Känner mig ledsen, deprimerad och har ingen matlust. Sovit dåligt. Jag var nära att tillomed göra slut med henne igår och jag vet själv att det är fel sätt att tänka på.

Ojdå. Så du har haft sex med 8 i ditt 30-åriga liv? Jag har haft sex med 3 män i mitt 40-åriga liv. Usch så smutsig du måste vara jämfört5 med mig!
  • Anonym (Tips)

Du vill ha tips. Jag svarar terapi.

• Anonym (Ts)

Jag vet att jag är löjlig och att man inte ska haka upp sig på en sån sak men jag kan tyvärr inte hjälpa det och därför vill jag ha tips om hur jag ska hantera situationen. Tack för tipset tips, jag ska nog prova på terapi om tankarna inte upphör.

• Anonym (Löjligt)

På riktigt? Avslöjligt! Det är män som du som gör att kvinnor inte kan ha ett aktivt och varierande sexliv. Såna som du som gör att vi tjejer inte kan vara uppriktiga om hur många vi varit med och hur vi levt.

Vad spelar det för roll hur många hon legat med? Huvudsaken är väl att hon är en trogen och kärleksfull partner?

Skulle min sambo resonera som du så skulle jag bli lämnad, har nämligen legat med tresiffrigt antal och är 25 år. Inget jag skäms över.

• Haskel
    Anonym (Ts) skrev 2016-05-09 11:23:29 följande:

Jag vet att jag är löjlig och att man inte ska haka upp sig på en sån sak men jag kan tyvärr inte hjälpa det och därför vill jag ha tips om hur jag ska hantera situationen. Tack för tipset tips, jag ska nog prova på terapi om tankarna inte upphör.

Du inser ju att du är löjlig, vilket är positivt.
    Det handlar om känslor, och känslor styr man inte över. Det är ganska naturligt att känna som du, "att du bara är en i mängden".

Fokusera på att det bara är känslor, och tänk på förnuftet. Det är okej att känna som du gör. Låt det gå några dagar och känn att hon faktiskt vill ha just dig. Känslorna släpper snart.
Svar på tråden Hon har haft mycket sex