Inlägg från: kairoso |Visa alla inlägg
  • kairoso

Mina uträkningar stämmer inte med ul, någon som har lust att hjälpa/förklara?

Vi är i exakt samma situation, förutom att jag ligger lite drygt två veckor före dig. 

Mens 29 september - 3 oktober, sex 8 oktober och 15 oktober. 

Enligt mens skulle jag haft BF 4 juli, enligt UL är jag beräknad 27 juni (en vecka tidigare). Vilket innebär att jag hade ägglossning 5-9 oktober enligt läkare, alltså 6-10 dagar efter mensens första dag. Mycket tidigare än jag trodde var möjligt då jag har ens menscykel på 27-30 dagar oftast.

• kairoso
    Melissenta skrev 2016-05-12 15:50:43 följande:

jag var på VUL idag och fick besked om att jag är 6+3 istället för 7+3 enligt senaste mensen, men barnmorskan kunde inte ge mig något tydligt svar om det är beräknat från befruktningsdatum.. för att om det är så så blev jag befruktad en vecka efter att mina mens började..vilket låter knappt möjligt nog.. Men kan det vara så att bebisen växer för lite då?

Hur menar du nu? När var din sista mens första dag?

Om du är i 6+3 idag så hade du alltså mens den 28 mars istället för den 21 mars, om man ska gå efter "14 dagars ägglossningsregeln".

Om du plussat nära efter din mens borde du varit omkring 8+3 istället.  

• kairoso
    kairoso skrev 2016-05-12 16:50:49 följande:

Hur menar du nu? När var din sista mens första dag?

Om du är i 6+3 idag så hade du alltså mens den 28 mars istället för den 21 mars, om man ska gå efter "14 dagars ägglossningsregeln".

Om du plussat nära efter din mens borde du varit omkring 8+3 istället.  

Menade inte plussat, jag menade om du blivit befruktad nära din mens :) 
Svar på tråden Mina uträkningar stämmer inte med ul, någon som har lust att hjälpa/förklara?