Bara invandrare på förskolan
Man kan ju se ut som en invandrare utan att vara invandrare, som jag själv tillexempel. Dålig attityd finns ju bland svenskar också.
Man kan ju se ut som en invandrare utan att vara invandrare, som jag själv tillexempel. Dålig attityd finns ju bland svenskar också.
Att människor från förorten skulle vara chanslösa och ha stora svårigheter i arbetslivet och med utbildningen är dock inget jag sett. Det är ju jätte många tillexempel turkiska tjejer (födda i och utanför Sverige) som jobbar på sjukhus och vårdcentraler och många iranier som jobbar som tandläkare, läkare och kirurger. Flera av de jag gick i skola med här i förorten jobbar på vårdcentraler, på apotek och på banker.
Ja det är ju inte så konstigt att du sett arbetande invandrare eftersom arbetslöshetem bland invandrare inte är 100%-ig.
Det finns hur mycket statistik som helst ang detta. Den behöver man inte bo i förorten för att ta del av. F ö räcker det att slå på nyheterna på tv med jämna mellanrum
Visst, men det jag menar är att statistik (tex % arbetslöshet i olika grupper) är mer tillförlitligt än enskilda personer upplevelser av hur det är. Det är ju som att säga att jag rökte/drack under graviditeten och jag tycker mitt barn ser friskt ut, alltså är det inte farligt att röka/dricka under graviditet.