Bara invandrare på förskolan
Japp mitt barn har börjat på en ganska så stor förskola i Malmö. Där finns inte ett enda svenkt barn. De som arbetar, bla två arabiska kvinnor, har ingen utbildning, de är vikarier. De kan inte bra svenska, inte ens sjunga på svenska. De sjunger men säger fel i låten då de inte ens vet vad för ord som finns i texten och säger/sjunger fel. De pratar arabiska med barnen så jag vet inte vad de säger till dem men de är alltid så arga på dem och fyar med fingret mest hela tiden. Man blir mörkrädd. Väntar nu annan förskola men inte förrens augusti kan vi börja.
Barnen är snoriga hela tiden ingen torkar, de äter sand och ingen torkar upp dem där heller. Sist hörde jag av en vikarie när ett barn var ledsen och grät att de inte får lyfta barnen pga deras ryggar!? Kan det stämma?
Det finns ingen lek, ingen av personalen som tar initiativ till att tex ha rollspel, handdocksteater, läsa bok högt osv. Sådant bör väl finnas varje dag på en förskola? Ingen lär sig svenska där. Det är värre än värst. Hoppas nu bara att den nya förskolan är bättre men jag vet inte hur förskolor ska vara, aldrig rört mig där förut så jag har inget bra att jämföra med