Inlägg från: Anonym (Mamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamman)

Gå ner från 85 till 55 utan att få löst skinn?

Jag är på en viktresa... Jag har som mest vägt 85 kilo och är nu nere på 79. Ska fortsätta ner till 55 kilo som är min "ursprungsvikt". Har kostrådgivare och PT. Ev. hamnar jag något över 55 kilo eftersom jag är äldre nu och har fött barn. Men, hur som helst, kan man gå ner 25-30 kilo utan att få löst skinn? Nån som gjort samma resa? Hur lång tid tog det? Hur ser skinnet ut?

• Svar på tråden Gå ner från 85 till 55 utan att få löst skinn?
  • Anonym (Mamman)
    Anonym (syster) skrev 2016-05-11 14:17:30 följande:

Min syster har gjort samma resa. Hon gick ner från 95 kilo till 70 kilo. (hon är rätt lång) Hon säger att styrketräning har hjälp hennes hud. Hon blir hårdare av det och musklerna fyller ut, då märks inte den lösa huden lika mycket.

Men det tog tid för hennes hus att komma ikapp. Viktnedgången tog ett år, huden tog två år till på sig. Hon var 20 år då hon gick ner, det hjälpte säkert också till.

Tack för ditt svar! :) Vilken resa hon har gjort, inspirerande!

Min ålder är tyvärr ganska mycket högde, jag får väl vänta och se helt enkelt. Min PT kör hårt med mig och styrkeövningarna. Han påstår att skinnet kommer hänga med men jag ser skräckbilder framför mig där det inte gör det.

• Anonym (Mamman)
    Anonym (Från 110kg - 52kg) skrev 2016-05-11 14:26:46 följande:

Det kommer nog gå jättebra TS! Jag har ingen lös hud, däremot lite bristningar på brösten men tror det kommer från då jag fick barn och brösten växte jättesnabbt. 

Jag gjorde som du, fast utan PT, men började träna och äta rätt. Det tog nog 1,5 år med vissa "viktplatåer" där emellan. 

Jag har hört att det här med lös hud är har mycket med genetiken att göra. Har en bekant som gått ner från ca 150 till under 100 på ganska kort tid, 40+ och han har ingen lös hud heller.

Wow, vilken nedgång! Bra jobbat! :D Härligt att höra om det du berättade om både om dig själv och din bekant! Tack för att du delade med dig!

Ja, det har säkert helt klart med genetik att göra. Får väl vänta och se som sagt :)

• Anonym (Mamman)
    Anonym (hmmm) skrev 2016-05-11 15:50:12 följande:

Det beror mycket på hur din hud ser ut och vilken kvalitet den har. Jag misstänker att om du är äldre så är det svårare att slippa lös hud då huden blir mer oelastisk.

Ja, du har nog rätt på båda. Just nu är den rätt följsam, men det dallrar ju rätt friskt där under ;) Är 37 år, så jag misstänker en viss tendens för lös hud...
Svar på tråden Gå ner från 85 till 55 utan att få löst skinn?