Inlägg från: Anonym (syster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (syster)

Gå ner från 85 till 55 utan att få löst skinn?

Min syster har gjort samma resa. Hon gick ner från 95 kilo till 70 kilo. (hon är rätt lång) Hon säger att styrketräning har hjälp hennes hud. Hon blir hårdare av det och musklerna fyller ut, då märks inte den lösa huden lika mycket.

Men det tog tid för hennes hus att komma ikapp. Viktnedgången tog ett år, huden tog två år till på sig. Hon var 20 år då hon gick ner, det hjälpte säkert också till.

• Anonym (syster)
    Anonym (Mamman) skrev 2016-05-11 14:22:30 följande:

Tack för ditt svar! :) Vilken resa hon har gjort, inspirerande!

Min ålder är tyvärr ganska mycket högde, jag får väl vänta och se helt enkelt. Min PT kör hårt med mig och styrkeövningarna. Han påstår att skinnet kommer hänga med men jag ser skräckbilder framför mig där det inte gör det.

Skulle inte huden hänga med är det ju inte hela världen. Det går att operera, jag har inte sett det i verkligheten, men på TV har jag sett personer som lyckats få det riktigt snyggt.

Märker du att huden på magen börjar hänga finns det jättebra underkläder på de flesta större kedjor som är till för att platta till och jämna ut. Det finns både trosliknande plagg och gördlar. Det hjälper förstås inte huden men det ser snyggare ut då du har kläder på dig och huden hålls på plats. Jag använde det efter jag fött barn.
Svar på tråden Gå ner från 85 till 55 utan att få löst skinn?