• mersi89

Min dotter skrek i 4 h

Hej måste berätta en märklig grej min tjej e 2 år och 5 månader. hon fick halsfluss i fre o dricker penicilinn men mår bra sen söndags o gått på dagis som vanligt. Men idag... Vi gick hem och strx utsnför hemmet så ramla hon inget farligt skrapa upp sig lite på knät.. Därerfter börja hon skrika och gråta hon grät o grät ocg grät till kl sex. Hon vägra äta deicka leka vi erbjöd bad picknik leka ute inne osv allt möjligt INGET dög. Inte ens godis. Vu vet inte varför hon börja gråta förutom att hon va TRÖTT hon fick lägga sig 18.00 utan mat för hon ville inte ha! Ja fråga dagis idag om hon sov dom sa ja men har svårt att tro det nu. Någon som vart med om nåt liknande?

• Svar på tråden Min dotter skrek i 4 h
  • Holma
    mersi89 skrev 2016-05-11 21:02:14 följande:

Hej måste berätta en märklig grej min tjej e 2 år och 5 månader. hon fick halsfluss i fre o dricker penicilinn men mår bra sen söndags o gått på dagis som vanligt. Men idag... Vi gick hem och strx utsnför hemmet så ramla hon inget farligt skrapa upp sig lite på knät.. Därerfter börja hon skrika och gråta hon grät o grät ocg grät till kl sex. Hon vägra äta deicka leka vi erbjöd bad picknik leka ute inne osv allt möjligt INGET dög. Inte ens godis. Vu vet inte varför hon börja gråta förutom att hon va TRÖTT hon fick lägga sig 18.00 utan mat för hon ville inte ha! Ja fråga dagis idag om hon sov dom sa ja men har svårt att tro det nu. Någon som vart med om nåt liknande?

Halsfluss i fredags o dagis på måndagen ?
  • Carambolan

Så är min treåring när han är övertrött. Minsta lilla grej blir en enorm katastrof och han skulle nog skrika i timmar om man inte hittar ett sätt att bryta låsningen. Stryka medhårs och tidigt i säng är allt som funkar.

• Topcom

Hon har ju precis varit sjuk och hade en dålig dag. Låter inte särskilt märkligt i Mina öron faktiskt. Varför går hon på förskolan om hon var sjuk i fredags?

• mersi89

Visste att de skulle få kommentarer men hon mådde jätte bra igår och idag på fm. ( hon går tis-tors bara) Doktorn sa så länge hon inte har feber & verkar må bra är de helt okej ( ja frågade dom OCH förskolan) hon fick peniclinet i fredags feber några dagar innan.

• mersi89

Hon mådde bra och va jätte glad fram tills idag. Vet inte vad som hände mellan 14-18

Topcom skrev 2016-05-11 21:07:46 följande:

Hon har ju precis varit sjuk och hade en dålig dag. Låter inte särskilt märkligt i Mina öron faktiskt. Varför går hon på förskolan om hon var sjuk i fredags?

• mersi89

Ja men alltså egentligen VET dom inte med 100% att de va halsfluss hennes sänka va hög o liite beläggningar på halsmandlarna (hwter de så) men hon fick peniclin ändå för nåt va de ju.

Holma skrev 2016-05-11 21:04:13 följande:

Halsfluss i fredags o dagis på måndagen ?

• Holma
    mersi89 skrev 2016-05-11 21:36:53 följande:

Ja men alltså egentligen VET dom inte med 100% att de va halsfluss hennes sänka va hög o liite beläggningar på halsmandlarna (hwter de så) men hon fick peniclin ändå för nåt va de ju.

Men dumt att lämna på dagis om hon blev sjuk på fredagen
  • mersi89

Varför då om hon mått bra?????

Holma skrev 2016-05-11 21:38:17 följande:

Men dumt att lämna på dagis om hon blev sjuk på fredagen

• Holma
    mersi89 skrev 2016-05-11 21:43:25 följande:

Varför då om hon mått bra?????

Är man sjuk så man får penicillin på fredag bör man vara hemma o vila några dagar även om man är pigg . Mina barn kan vara pigga trots att dom har feber men det betyder inte att dom är friska tex
  • Långbenopluto

Oj, på dagis redan?

Inte konstigt hon skriker i 4 timmar, hon behöver vara hemma och VILA. Hon är uppenbarligen INTE så frisk som du tror.

Svar på tråden Min dotter skrek i 4 h