• mersi89

Min dotter skrek i 4 h

Hej måste berätta en märklig grej min tjej e 2 år och 5 månader. hon fick halsfluss i fre o dricker penicilinn men mår bra sen söndags o gått på dagis som vanligt. Men idag... Vi gick hem och strx utsnför hemmet så ramla hon inget farligt skrapa upp sig lite på knät.. Därerfter börja hon skrika och gråta hon grät o grät ocg grät till kl sex. Hon vägra äta deicka leka vi erbjöd bad picknik leka ute inne osv allt möjligt INGET dög. Inte ens godis. Vu vet inte varför hon börja gråta förutom att hon va TRÖTT hon fick lägga sig 18.00 utan mat för hon ville inte ha! Ja fråga dagis idag om hon sov dom sa ja men har svårt att tro det nu. Någon som vart med om nåt liknande?

• Svar på tråden Min dotter skrek i 4 h
  • mersi89

Visste att de skulle få kommentarer men hon mådde jätte bra igår och idag på fm. ( hon går tis-tors bara) Doktorn sa så länge hon inte har feber & verkar må bra är de helt okej ( ja frågade dom OCH förskolan) hon fick peniclinet i fredags feber några dagar innan.

• mersi89

Hon mådde bra och va jätte glad fram tills idag. Vet inte vad som hände mellan 14-18

Topcom skrev 2016-05-11 21:07:46 följande:

Hon har ju precis varit sjuk och hade en dålig dag. Låter inte särskilt märkligt i Mina öron faktiskt. Varför går hon på förskolan om hon var sjuk i fredags?

• mersi89

Ja men alltså egentligen VET dom inte med 100% att de va halsfluss hennes sänka va hög o liite beläggningar på halsmandlarna (hwter de så) men hon fick peniclin ändå för nåt va de ju.

Holma skrev 2016-05-11 21:04:13 följande:

Halsfluss i fredags o dagis på måndagen ?

• mersi89

Varför då om hon mått bra?????

Holma skrev 2016-05-11 21:38:17 följande:

Men dumt att lämna på dagis om hon blev sjuk på fredagen

• mersi89

Hade ja märkt nåt konstigt hade ja självklart inte skickat henne till dagis för enl nätet och läkarna ska de ha gått två dagar av antibiotika kuren och vara feberfri samt pigg för att gå på dagis. Hon mådde verkligen super bra. Men imorgon och framöver får hon stanna!!

• mersi89

Vadå dagens föräldrar? Ja har tre barn och ja e människa man får göra fel. Ja gör inte de för att tortera mitt barn jag är en sjukt grym förälder med tvillingar & en tvååring ja ger mitt barn all min tid och energi. Ja e den som sitter med henne/dom på akuten i 14 timmar och sover max 3 timmar totalt på ett dygn. Jag städar betalar räkningar leker & sitter INTE på mobilen 95% av tiden när mitt barn är med mig som majoriteten gör. Vi leker med de ena efter de andra och är ute minst 2-3 timmar varje dag. Mina barn är mitt liv och du sitter och dömmer mig efter detta inlägg. Jag skrev detta inlägg i hopp om hjälp & förståelse eftersom ja inte befunnit mig just i denna sits då vi vart rätt skonade (tack gode gud! Från de mesta. Men de väl som alla sidor/forum på nätet man blir påhoppad direkt för ingen kan skriva ett normalt svar utan "gud vilken dålig förälder" jahap men tyck det då!! Ja vet att ja är en 100% närvarande och grym mamma

Orkide skrev 2016-05-11 22:07:34 följande:

Dagens föräldrar.. Sätter sjuka barn på förskolan för de verkar vara friska och för att barnen säger att de vill till förskolan. En stressig o högljud miljö. Perfekt.

• mersi89

Ja förstår verkligen diig och ja hade henne hemma 3 månader när tvillingarna kom pga rädsla för rs virus. Jag har verkligen INGET EMOT att mitt barn ska få vila upp sig de är självklart. Ja e väldigt mån om att dom ska må bra. Men ibland felbedömmer man och ja e bara människa likaså du så de lugnt. Ja hoppas på lite klarhet för alla dessa faser förvirrar mig. Men hon verkar utvilad idag men får ändå stanna ????

Orkide skrev 2016-05-12 05:57:14 följande:

Jag jobbar på förskola och är rätt less på att föräldrar lämnar sina barn sjuka. Föräldrar är lediga och lämnar barnen 8-9 timmar o förstår inte alls att det är stressigt för barn att befinna sig i barngrupper med 15-22 barn med ca 3 pedagoger och kanske förtjänar lite ledighet. Jag ser föräldrar försöka fuska med timmar vid magsjuka, feber för att sätta tillbaka ungarna innan de ska komma tillbaka.

Du har rätt jag känner inte dig men du fick all frustration från min sida. Inte rätt av mig o jag ber om ursäkt.

• mersi89

Tack de tror jag med!! ??

sextiotalist skrev 2016-05-12 08:51:53 följande:

Du gjorde en felbedömning om hur mycket hon orkade egentligen och då blev det ett bakslag. Sådant händer och även om man är pigg hemma, så kan dagismiljön vara tuff.

När min grabb var liten så var det tre dagar hemma om man gick på antibiotika och om man varit sjuk, en frisk dag hemma (inte feberfri, utan frisk).

Jag tror inte du är en dålig mamma, utan du gjorde en felbedömning av hur mycket din dotter orkade, mänskligt.

• mersi89

Hon e mindre o mindre gnällig nu bara envis men de är hon alltid. Tack för förståelse o tips!?? Vi har faktiskt vart ute igår och idag gick inte att få stopp på henne så mkt som hon lekte men de väl bra:)

• mersi89

Hon e mindre o mindre gnällig nu bara envis men de är hon alltid. Tack för förståelse o tips!?? Vi har faktiskt vart ute igår och idag gick inte att få stopp på henne så mkt som hon lekte men de väl bra:)

Svar på tråden Min dotter skrek i 4 h