• Anonym (Trist)

Min man har olika syn på son och dotter

Låt mg få presentera min man.

Han uppmuntrar vår son att "knulla andra mäns döttrar". Sedan säger han "sätt dina spår i dessa flickor, min son".

Han förbjuder vår dotter att ha sex eller pojkvän. Hon ska sitta hemma enligt honom och vara oskuld tills hon gifter sig. Och då ska han godkänna hennes framtida.

I övrigt är han snäll och väldigt bra. Men ENBART på denna del brister han. Hjälp, vad ska jag göra?

PS. Nej, han är inte utländsk, han är helsvensk. Jag har härt frågan förut på jobbet när jag berättade för min kollega.

• Svar på tråden Min man har olika syn på son och dotter
  • Anonym (Sa)

Och med ENBART menar du att era barns fostran är en minimal del av ert liv, eller?

• MammAmma

Jadu, du skulle inte avlat på den, men nu är det ju försent. Säg åt honom att hålla käften om vilka sonen ska knulla, åsikter får man ha men idiotiska sådana håller man för sig själv.

• Anonym (M)

Jag har så svårt att förstå hur det enbart lan vara detta som felar, att han är helt perfekt i övrigt. Om han har en helt annan människosyn än vad du har hur kan det vara en isolerade företeelse - hur påverkar det inte den han är i övrgt?

Jag menar säger inte hans åsikter något om vem han är, hans personlighet och världssyn?

• athanatos

Nej det gör han, folk säger inte "min son" i vardagliga samtal. Det är något yngre killar brukar använda när dom ska hitta på en dialog mellan far och son.

• sextiotalist
    athanatos skrev 2016-05-14 12:48:29 följande:

Nej det gör han, folk säger inte "min son" i vardagliga samtal. Det är något yngre killar brukar använda när dom ska hitta på en dialog mellan far och son.

Gör dom inte? Jag hör det dagligen och både jag och sambon säger så ofta
  • Anonym (1)

och du då, har du ingen del i uppfostran? 

• sextiotalist

Din man kommer få en verklighetscheck när den tiden kommer. Det blir nog svårt för honom att styra sin dotter

• taquine
    athanatos skrev 2016-05-14 12:48:29 följande:

Eh va? Vad skulle man annars säga ? 

Ts du skriver att din man annars är väldigt snäll och bra...Hur kan du tycka det med den sunkiga syn han har vad gällande era barn ? 
    Hade aldrig tolererat sådant snack från mina barns pappa. Vidrigt.
    Goodness me
  • Inteutanproblem

Har du provat att bli förbannad på honom & när han håller på med sina "föreläsningar" yttra ett par väl valda ord om att hans åsikt är så korkad att du baxnar. Fastnat på stenåldern eller? Typ. Han uppmuntrar ju faktiskt sin son till att se på kvinnor som knullobjekt, och han hotar sin dotter med att hon kommer vara en smutsig & äcklig hora om hon inte kniper igen benen tills hon gifter sig.

Sonen kommer troligtvis bli ett svin mot alla sina framtida flickvänner. Dra på sig en rad olika sjukdomar & göra ett ONS på tjocken. Dottern kan det gå på två vis med. Antingen gör hon revolt mot sin far i detta, och tar för sig rejält sexuellt - och förhoppningvis då inte känner äckel över sig själv för att hon gör det. Eller så sabbar det hennes sexualitet totalt, dömd till ett liv med dålig sex för att hon inte vågar ge sig hän - eller för att hon ser på sig själv som "smutsig" efter sex vilket ger henne ångest. Kan väl säkert bli på något annat vis också, men risken för antingen eller här känns spontant rätt så stor.

Personligen hade jag blivit riktigt läskigt rosenrasande över en sådan här sak. Vissa åsikter är så skadliga att personen utan tvekan ska läxas upp till att veta hut! Och jag hade tagit mig en allvarlig funderare kring hur min man då egentligen ser på mig?! Hans fru. Speciellt om han vet om att man haft partners innan honom.

• athanatos
    taquine skrev 2016-05-14 13:48:09 följande:
    Eh va? Vad skulle man annars säga ? 

Ts du skriver att din man annars är väldigt snäll och bra...Hur kan du tycka det med den sunkiga syn han har vad gällande era barn ? 
    Hade aldrig tolererat sådant snack från mina barns pappa. Vidrigt.
    Har man hängt på flashback i några år och läst alla tonårskillars inlägg så märks det tydligt.
    "sätt dina spår i dessa flickor, min son" luktar så extremt mycket 17åring på flashback att jag inte kan ta det på allvar. Jag kan inte tro att en normal vuxen man skulle uttrycka sig så.
  • MammAmma
    athanatos skrev 2016-05-14 15:18:56 följande:

Har man hängt på flashback i några år och läst alla tonårskillars inlägg så märks det tydligt.

"sätt dina spår i dessa flickor, min son" luktar så extremt mycket 17åring på flashback att jag inte kan ta det på allvar. Jag kan inte tro att en normal vuxen man skulle uttrycka sig så.

En vuxen man som uttrycker sig så är ju inte normal. Så trådstarten är antingen sann och TS drog en nitlott ur genpoolen, eller så är det en pubertal flashbackare vars fantasi inte räcker längre än till "sätt dina spår i dessa flickor, min son." Oavsett så är det en nitlott inblandat här
  • Anonym (Gris)

Vilken vidrig jävla gris han är. Och honom lever du med? Hur tänker du??

• taquine
    athanatos skrev 2016-05-14 15:18:56 följande:
    Ok , då är jag med;) Tänkte mer i sammanhang där man nämnde "min son" , "min dotter".inte när man pratar med dom , 

Lite ot kanske , men Flashback håller väl ganska hårt på sin 18-årsgräns, jag menar jämfört med FL där moppemuscharna står som spön i backen (eller de som vill leka det i varje fall, trots sin medelålder)  
    Goodness me
  • Seven Costanza

Är det ingen nu för tiden mer än jag som kan se var trådarna ligger? Den här ligger i sandlådan, så nu vet ni det.

• Inteutanproblem
    Seven Costanza skrev 2016-05-15 09:01:50 följande:

Är det ingen nu för tiden mer än jag som kan se var trådarna ligger? Den här ligger i sandlådan, så nu vet ni det.

Du har kanske inte tänkt på att *trumvirvell* tråden har blivit flyttat dit utav en moderator? Och att folk således hunnit svarat i den _innan_ den hamnade i sandlådan.
Svar på tråden Min man har olika syn på son och dotter