• JonSvD

SvD skriver om familjeliv...

I dag skriver Svenska Dagbladet om Familjeliv.se. Frågan varför alla tycker så illa om familjeliv ställs av vår kulturreporter. 

Det vore kul att höra vad ni tycker om reportaget, länken hittar ni här nedan =)

http://www.svd.se/varfor-tycker-alla-sa-illa-om-familjelivse/om/svds-kulturmagasin

/Jon, redaktör SvD.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-15 10:55
    Testa om den här länken fungerar: www.svd.se/varfor-tycker-alla-sa-illa-om-familjelivse/
  • Svar på tråden SvD skriver om familjeliv...
  • Anonym (Julia)

Länken fungerar inte.

• lövet2

Artikeln var intressant och speglar nog ganska mycket mina egna åsikter. Det är ganska typiskt att "tjejgrejer" möts av förakt, och jag minns inte att det någonsin varit riktigt rumsrent att säga något positivt om FL offentligt.

• Tecum

Intressant artikel men analysen att "männens arena är offentligheten, kvinnans hemmet", känns hur gammalmodig som helst.

Jag vill påstå att orsaken till att vissa personer ser ner på FL är ungefär den motsatta, man skriver om sådant som berör alla. Sex, relationer, graviditet, föräldraskap, det gäller alla, det är verkligheten och vardagen. Känsliga saker ventileras och vem kan inte känna igen sig i något? Men alla VILL inte känna igen sig, det kommer för nära och då reagerar man med löje och nedlåtenhet,"sån är ju inte jag", eller "sånt är väl inget att skriva om".

• Anonym (8)

kanske också handlar om att det ofta blir så många dåliga trådar där folk bara förstör och tramsar sönder seriösa ämnen

• Tecum
    Anonym (8) skrev 2016-05-15 11:36:11 följande:
    kanske också handlar om att det ofta blir så många dåliga trådar där folk bara förstör och tramsar sönder seriösa ämnen
    Jo det stämmer. Jag skulle vilja se en aktivare moderation där admin gick in och stävjade dumheter på ett tidigt stadium och inte bara väntar in anmälningar.

Därmed inte sagt att alla trolltrådar ska bort, en del skapar givande debatter.
  • Flash Gordon
    JonSvD skrev 2016-05-15 10:46:07 följande:
    I dag skriver Svenska Dagbladet om Familjeliv.se. Frågan varför alla tycker så illa om familjeliv ställs av vår kulturreporter. 

Det vore kul att höra vad ni tycker om reportaget, länken hittar ni här nedan =)

familjeliv.se" href="">www.svd.se/varfor-tycker-alla-sa-illa-om-fami...

/Jon, redaktör SvD.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-15 10:55
    Testa om den här länken fungerar: www.svd.se/varfor-tycker-alla-sa-illa-om-fami.../
    Så en redaktör för SVD lägger in en reklam-länk för sin egen artikel som i sin tur kräver att man betalar för att läsa den?

Är det rätt uppfattat?
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-05-15 12:11:09 följande:
    Så en redaktör för SVD lägger in en reklam-länk för sin egen artikel som i sin tur kräver att man betalar för att läsa den?

Är det rätt uppfattat?
    Nej, artikeln är skriven av Jenny Damberg men det krävs att man har ett abonnemang på SvD för att man ska kunna läsa den.

Ganska oförargligt tycker jag att lägga in länken - och rätt ärligt att inte göra det anonymt av redaktören.

För övrigt är SvD en av Sveriges i särklass bästa tidningar och kan fungera allmänbildande om så vitt skilda ämnen som amerikansk politik som svenskt strandskydd.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • JonSvD
    Flash Gordon skrev 2016-05-15 12:11:09 följande:

Är det rätt uppfattat?
    Hej Flash!

Jag tänkte att artikeln kunde vara intressant för forumet. Om länkningen strider mot forumets regler får en moderator gärna ta bort den. 

På SvD tillämpar vi en betalningsmetod som gör att man kan läsa ett visst antal artiklar gratis varje månad. Den här artikeln är gratis så länge man inte läst "för mycket".

/Jon
Svar på tråden SvD skriver om familjeliv...