• Daniel12

Varför duger inte kycklingklubbor?

Alla ska prompt köpa kycklingfileer, även om de är mer än dubbelt så dyra. Allt för att det ska vara lätt att äta och utan ben. Själv tycker jag det är en del av själva njutningen att gnaga av benen. Är det samma människor som också köper benfria karreer av samma anledning?

Varför ska det alltid lyxas till det trots att folk egentligen inte har råd, "bara för att"?

• Svar på tråden Varför duger inte kycklingklubbor?
  • gbgumman

Det beror väl på vad man ska äta. Vi ska göra fajitas ikväll. Jobbigt om man ska skära bort från ben först.

• Sisisisi

Kycklingfilé är ju inte direkt dyrt så jag skulle knappast kalla det för att lyxa till det ;) Jag hör till dem som alltid köper kycklingfilé, detta gör jag eftersom jag tycker att det är betydligt mycket godare än hel kyckling. Karré köper jag inte öht, tycker inte om. Köper jag kotlett är det benfri kotlett. Dessutom - blir det verkligen så mycket dyrare tro du? Köper du med ben får du ju betala massa för benen och måste slänga typ hälften.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Daniel12
    Sisisisi skrev 2016-05-15 12:33:47 följande:

Kycklingfilé är ju inte direkt dyrt så jag skulle knappast kalla det för att lyxa till det ;) Jag hör till dem som alltid köper kycklingfilé, detta gör jag eftersom jag tycker att det är betydligt mycket godare än hel kyckling. Karré köper jag inte öht, tycker inte om. Köper jag kotlett är det benfri kotlett. Dessutom - blir det verkligen så mycket dyrare tro du? Köper du med ben får du ju betala massa för benen och måste slänga typ hälften.

Oj, förlåt. Glömde ju att majoriteten på FL är höginkomsttagare och därmed har ribban högre. Ibland tänker man sig inte för.

Tycker det är tillräckligt med kött på klubborna ändå så man blir mätt.

Godare och godare, det där inbillar man sig nog mest för att fileerna är utan ben, så kycklingsmaken framträder mer, men det är ju knappt någon skillnad alls i smak på kycklingens olika delar.
  • gbgumman

Brukar förr ibland roa mig med att kolla kilopriset på karré när jag själv tagit bort benet. Testa.

• Sisisisi
    Daniel12 skrev 2016-05-15 12:39:48 följande:
    Oj, förlåt. Glömde ju att majoriteten på FL är höginkomsttagare och därmed har ribban högre. Ibland tänker man sig inte för.

Tycker det är tillräckligt med kött på klubborna ändå så man blir mätt.

Godare och godare, det där inbillar man sig nog mest för att fileerna är utan ben, så kycklingsmaken framträder mer, men det är ju knappt någon skillnad alls i smak på kycklingens olika delar.
    Jag tycker at det är jättestor skillnad på smaken på kycklingens olika delar och jag inbillar mig inte. Förövrigt är jag verkligen inte höginkomsttagare utan fattig student med två barn vv och kan meddela att inte ens studenter anser att det är lyx att köpa kycklingfilé.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Aikido

Vad är billigare än vissa sorters lågpris, vattenfyllda, frysta kycklingfiléer? Överkörd Fasan?

• Tecum

Jag föredrar kycklingklubbor framför filéer, det mörka köttet är mkt godare än det ljusa torra på filéerna.

• Daniel12
    gbgumman skrev 2016-05-15 12:44:33 följande:

Brukar förr ibland roa mig med att kolla kilopriset på karré när jag själv tagit bort benet. Testa.

Möjligt, men jag känner mig lite som en panchis om jag käkar benfritt. Som någon tannalös gammal gumma som måste ha allt mört och mjukt. Jag tycker det hör till med ben.
  • Lady Di

Jag klöks av tanken på att äta köttet från benen därför äter jag bara filéer. Barnen äter gärna klubbor så de brukar dom få då.

• myskmalva

Jag tycker att klubborna är godare, men med tanke på hur stor del av dem som är ben kan inte prisskillnaden per kilo kött vara så värst stor.

Svar på tråden Varför duger inte kycklingklubbor?