• Daniel12

Varför duger inte kycklingklubbor?

Alla ska prompt köpa kycklingfileer, även om de är mer än dubbelt så dyra. Allt för att det ska vara lätt att äta och utan ben. Själv tycker jag det är en del av själva njutningen att gnaga av benen. Är det samma människor som också köper benfria karreer av samma anledning?

Varför ska det alltid lyxas till det trots att folk egentligen inte har råd, "bara för att"?

• Svar på tråden Varför duger inte kycklingklubbor?
  • Daniel12
    EnAnonumius skrev 2016-05-17 15:33:43 följande:
    Daniel12 skrev 2016-05-17 08:45:08 följande:
    Det är ingen jävla trollning. Men folk kommer att fatta den dag Sverige blivit ett U-land och de tvingas avstå från den finare maten och sitta där i sina ghetton och gnaga på ben. Tills dess så verkar det jag säger som goddag yxskaft, men ni kommer få se. Den som lever får se.
    Jag ser att du fortsätter att servera _dina_ fördomar_ som "allmängiltiga sanningar".
    Och sitter och direkt (fast folk har svarat dig) och upprepar felaktigheten att de köper kycklingfiléer av andra orsaker än du voill göra gällande.  Du försöker ju tvinga på folk att leva upp till dina fördomar du har om folks matvanor och varför. För du vägra ju att ta till dig på vad folk egentligen skriver.

En HEL kyckling för c:a 29,90kr/kg (där JAG bor) i ordinarie pris, och köper man en kyckling på1,4kg så kostar det c:a 42kr för dessa 1,4 kg, och jag får ut c:a 1,1kg kött på en sådan kyckling när jag filear den efter tillagningen och då får jag både ljust och mörkt kött och jag gillar båda.

Rensa du kycklingbenen på din påse med kycklingklubbor (alla klubbor) och kolla hur dyrt ditt kött blir då du betalar ju för mer för benen än vad jag. Så hur har du råd att slösa pengar på kycklingklubbor fast du inte har råd, då du betalar mer för benen och mindre för köttet?  Ja det är en adekvat fråga att ställa till dig.

Undra om du kommer att förstå din direkta logikvurpor du gör i dina s.k "matrådar" den dagen när Sverige blivit ett U-land, och inse  hur fel du egentligen har i dina påhopp på folk och deras matvanor, och försöker tvinga dem att rätta sig i leden efter dina fördomar? 
    Jag tvivlar på det iofs att du kommer att fatta detta.
    Jag tror säkert att folk som svarat i tråden är ärliga i sina utgångspunkter, ända tills motsatsen bevisats

Men säkert finns en undermedveten tanke bakom allt att "Vaddå? Kycklingklubbor, fläskkotletter och karreer är ju bara socbidragstagare, pensionärer och luffare som köper" Ska det va' så ska det va' "fileee", kycklingfile, fläskfile, oxfile eller varför inte rådjurssadel, lammragu el. entrecote?

• Jennie med ie

Tills motsatsen bevisats? Du menar tills det bevisats att filéerna man betalt t ex 59kr per kilo för egentligen kostade 120 spänn och tills det bevisas att man inte alls tycker kycklingfilé är gott? Eller vilka motsatser ang folks anledning att köpa dem är det som ska bevisas?

Det finns nog nåt syndrom som gör att man inbillar sig att man vet vad andra människor har för undermedvetna tankar, jag kan bara inte komma på vilket.

Daniel12 skrev 2016-05-17 15:59:24 följande:

Jag tror säkert att folk som svarat i tråden är ärliga i sina utgångspunkter, ända tills motsatsen bevisats

Men säkert finns en undermedveten tanke bakom allt att "Vaddå? Kycklingklubbor, fläskkotletter och karreer är ju bara socbidragstagare, pensionärer och luffare som köper" Ska det va' så ska det va' "fileee", kycklingfile, fläskfile, oxfile eller varför inte rådjurssadel, lammragu el. entrecote?

• sextiotalist

Va!!
    Dina fördomar är häpnadsväckande. Jag förstår inte varifrån du har fått dina fördomar.
    Det är ju mat som så gott som alla jag känner äter, dvs medelklass, boende i villa och tjänar mer än medel i Sverige.
    Dvs fläskkotlett, kycklingklubbor och karréer (eller grishals som man säger här nere). När det är grilldags så lassar vår fina affär, en av de dyrare i Malmö, upp massor av Karréer och de går åt som smör i solsken. Affären ligger dessutom i västra Malmö, där de flesta villorna ligger på minst 4 miljoner.
    Fläskkotlett är ju supergott, det serveras ofta hemma hos oss och är också gott att grilla.

• Jennie med ie

Det äts en hel del karrékotletter här hemma med, trots att det även äts kycklingfilé. Tänka sig.

sextiotalist skrev 2016-05-17 16:13:34 följande:

Va!!

Dina fördomar är häpnadsväckande. Jag förstår inte varifrån du har fått dina fördomar.

Det är ju mat som så gott som alla jag känner äter, dvs medelklass, boende i villa och tjänar mer än medel i Sverige.

Dvs fläskkotlett, kycklingklubbor och karréer (eller grishals som man säger här nere). När det är grilldags så lassar vår fina affär, en av de dyrare i Malmö, upp massor av Karréer och de går åt som smör i solsken. Affären ligger dessutom i västra Malmö, där de flesta villorna ligger på minst 4 miljoner.

Fläskkotlett är ju supergott, det serveras ofta hemma hos oss och är också gott att grilla.

• Aniiee

Hörrö, TS, du kan väl dra en vild gissning om vår ekonomi, matvanor, livsstil osv av den här informationen:

Igår åt vi varmkorv (lithells, om det nu spelar någon roll), utom de som åt grillkorv (den där klassiska, med Dennis på....)

Idag äter vi en rätt på fläskfärs. Den är svensk,

Imorgon ska vi äta kycklingben (Inte klubbor. Ben.)

Torsdag blir det en pastarätt med bacon.

Fredag blir det nötfärs. Svensk. Eko.

Lördag blir det faktiskt hämtpizza.....

Söndag blir det strömming.

You are the creators and the curators of your own lives
  • Jennie med ie

Är strömmingen i form av strömmingfilé? Just filé eller ej verkar vara avgörande.

Aniiee skrev 2016-05-17 17:16:24 följande:

Hörrö, TS, du kan väl dra en vild gissning om vår ekonomi, matvanor, livsstil osv av den här informationen:

Igår åt vi varmkorv (lithells, om det nu spelar någon roll), utom de som åt grillkorv (den där klassiska, med Dennis på....)

Idag äter vi en rätt på fläskfärs. Den är svensk,

Imorgon ska vi äta kycklingben (Inte klubbor. Ben.)

Torsdag blir det en pastarätt med bacon.

Fredag blir det nötfärs. Svensk. Eko.

Lördag blir det faktiskt hämtpizza.....

Söndag blir det strömming.

• Aniiee
    Jennie med ie skrev 2016-05-17 17:27:36 följande:

Är strömmingen i form av strömmingfilé? Just filé eller ej verkar vara avgörande.

Ja, det är den nog. Vet inte än, ska köpa på fredag =)
    You are the creators and the curators of your own lives
  • EnAnonumius

Vadå "motsatsen bevisad"?

Vad är det som skall bevisas?

1) Att det är mindre kött på EN kycklingklubba än på EN kycklingfilé?
    Det går att göra en A och B jämförelse hemma hos dig med i ditt egna kök.

2) Att folk inte bor i samma trakter som dig och betalar DINA hutlösa priser som du hävdar att kycklingfilén kostar?
    Det finns folk som lagt BILDBEVIS i tråden på att du har fel med dina påståenden om prissättningen på kycklingfilen.

Vad fan skall krävas att du skall fatta att du har fel om priserna på kycklingfilé fast folk har lagt fram solida bevis på att du har direkt fel om att de kostar 111-120kr/kg?

3) Att dem som får mest kött för minst pengar på kyckling om man köper hel kyckling?
    Går pissenkelt för dig att kolla att det stämmer genom att själv VÄGA hur mycket kött du får på dina kycklingklubbor (när du benar ur dem). Genom en HEL kyckling som du felear själv. Det kan du kolla själv hemma i ditt kök.

Blev du sur för att du är nog förmodligen är den som betalar mest pengar för minst kött så att du försöker att hävda att du inte är "motbevisad".

Vem som helst i denna tråden som kan matematik, vikt och vad man äter på en kyckling kan nog intyga på att det är egentligen minst ekonomiskt att köpa kycklingklubbor och/eller kycklingvingar och det som är mest ekonomiskt är att köpa en hel kyckling.

Finns ingen jävel i denna tråden som har sagt så.
    Det är en direkt lögn från din sida med detta.
    Så bara för att du inte får höra det DU vill höra, och att du inte KAN få dina direkta fördomar  som sanningar, så skall du sitta och direkt ljuga nu i stället.

Vad vill du nå med att sitta och direkt ljuga?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Jennie med ie skrev 2016-05-17 16:07:13 följande:
    Det finns nog nåt syndrom som gör att man inbillar sig att man vet vad andra människor har för undermedvetna tankar, jag kan bara inte komma på vilket.
    Ja för det är ju säker lögn och "photoshoppat" bakom Aniies inlägg där hon hämtade priser från Coop", för det går ju inte att dubbelkolla själv att de är bara vanligt "skärmklipp" där inte. 

Att du lämnar fram 3 tjugor när du köper en kycklingfilé påse är bar ett "mind trick" från någon elak stadshäxa som vill jävlas med dig, egentligen så  står det ju 120kr på prislappen och du lämnar fram 3 femtiolappar.
    Jennie med ie skrev 2016-05-17 16:07:13 följande:

Jag gissar på att det är ditt undermedvetna som hindra ditt minne att komma ihåg detta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Daniel12
    EnAnonumius skrev 2016-05-17 18:01:26 följande:
    Vadå "motsatsen bevisad"?

Vad är det som skall bevisas?

1) Att det är mindre kött på EN kycklingklubba än på EN kycklingfilé?
    Det går att göra en A och B jämförelse hemma hos dig med i ditt egna kök.

2) Att folk inte bor i samma trakter som dig och betalar DINA hutlösa priser som du hävdar att kycklingfilén kostar?
    Det finns folk som lagt BILDBEVIS i tråden på att du har fel med dina påståenden om prissättningen på kycklingfilen.

Vad fan skall krävas att du skall fatta att du har fel om priserna på kycklingfilé fast folk har lagt fram solida bevis på att du har direkt fel om att de kostar 111-120kr/kg?

3) Att dem som får mest kött för minst pengar på kyckling om man köper hel kyckling?
    Går pissenkelt för dig att kolla att det stämmer genom att själv VÄGA hur mycket kött du får på dina kycklingklubbor (när du benar ur dem). Genom en HEL kyckling som du felear själv. Det kan du kolla själv hemma i ditt kök.

Blev du sur för att du är nog förmodligen är den som betalar mest pengar för minst kött så att du försöker att hävda att du inte är "motbevisad".

Vem som helst i denna tråden som kan matematik, vikt och vad man äter på en kyckling kan nog intyga på att det är egentligen minst ekonomiskt att köpa kycklingklubbor och/eller kycklingvingar och det som är mest ekonomiskt är att köpa en hel kyckling.

Finns ingen jävel i denna tråden som har sagt så.
    Det är en direkt lögn från din sida med detta.
    Så bara för att du inte får höra det DU vill höra, och att du inte KAN få dina direkta fördomar  som sanningar, så skall du sitta och direkt ljuga nu i stället.

Vad vill du nå med att sitta och direkt ljuga?
    Jo jag har sett bilderna. Men tänker också att eftersom jag startat en tråd som många tagit för lite provokativ så måste man ändå hålla linjen på något sätt, för att inte framstå som helt bortgjord. Fenomenet att folk köper dyrare/finare mat för att verka förmer än fattiglappar existerar ju bevisligen. Men okej okej, vi kan väl radera just kycklingfile från listan, då jag faktiskt fick reklam från Netto igår där man sålde kycklingfileer för endast 39kr/kg.

Svar på tråden Varför duger inte kycklingklubbor?