hjälp.
Hej
Jag har en dilemma. Jag är i stooooor panik, jag blev nämligen utsatt för något extremt
och jag vet inte om jag någon gång kan förlåta honom, brottet mott mitt hjärta är nog för grovt.
Allt började för omkring 5 månader sedan, brottet han gjorde mot mig, kommer
till det strax fick mig att misstänka att han hade något lurt på gång och såg en sida
som inte alls var en del av den man jag blev kär i... dock är detta inte
otrohet. Utan någonting betydligt värre, jag önskade att det var otrohet men icke.
Jag kontakade familjen 2 veckor efter händselsen och fick gå i psykodynamisk terapi. Har gått omkring 1 gång varenda vecka och det har hjälpt mig litegrann, men jag känner att händelsen har
ristats in för hårt i hjärtat. Familj och vänner ger mig full stöd även min mor hamnade i en lättare depression på grund av detta. Men mamma gick vidare rätt snabbt men från tid till tid
påminns hon av känslan till ångesten. Pappa och mamma bor nu isär på grund av detta men är ej skilda, jag hoppas på att detta kommer att lösa sig. Men hur som helst, kontentan är, hur
ska jag gå vidare. Mina vänner kan inte förstå för de har inte ens i närheten varit med om
något liknande. Och jag har försökt att aktivera mig men stunden jag varvar ner så kommer ångesten tillbaka.
Mannen, eller mitt ex lever med sin nuvarnade pojkvän. GE MIG RÅD!