• Lilas

Flyga med spädbarn

Jag har inte varit med om något bolag där bebisar reser helt gratis, det brukar alltid vara en avgift på några hundra, iaf med Ryanair, ving och Fritidsresor mfl.

Jag har heller aldrig varit med om att man får ta med vagn eller bilstol ombord. Lämnas vid incheckningen eller gaten.

Förut har man fått ta med antingen vagn eller babyskydd (att checka in). Det brukar gälla de flesta bolag, men möjligt att de låter en checka in båda gratis ändå, för att vara schyssta.

Till barn under två år (som räknas som infants) kan man inte köpa till eget säte, inte ens om man betalar för det. Säkerhetsfråga.

• Lilas

Var in och läste på wizz airs hemsida nu och tydligen får man ta med en bilbarnstol om man köper ett eget säte. Jag har aldrig hört om det förut, enbart att barn under två år måste sitta i förälders knä.

• Lilas
    Fjärrkontrollen skrev 2016-05-18 07:18:38 följande:
    Hos ving kostar det inget extra. Vi flög med dem förra sommaren med vår 7 månaders och betalade inget för honom. Samma hos norwegian som vi flög med när han var 10 mån.
    Är du säker på det? För vi fick betala 300 när vi flög ned Ving. Det är även vad som står på deras hemsida när jag kollade nu.
  • Lilas

Jag kollade även norwegians hemsida där det står att inrikesflyg är gratis för barn under två år. Vid utrikesflyg kostar det 10 % av en vuxenbiljett.

Svar på tråden Flyga med spädbarn