• hipsterpappan

Grattis Norge på nationaldagen-firar ni sveriges nationaldag?

Säga vad man vill om Norge men där talar vi nationalism och stolthet. Till skillnad mot våran urvattnade nationaldag som mest handlar om att välkomna all världens andra importerade kulturer och den enda dagen det är ok att vifta med svenska flaggan utan att misstänkliggöras för att vara

rasist. Så bara jag som tycker att den riktiga folkliga nationaldagen egentligen är vår midsommarafton.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Grattis Norge på nationaldagen-firar ni sveriges nationaldag?
  • Aniiee

4: Bryr mig inte och är heller inte ledig (skulle inte heller varit....)

You are the creators and the curators of your own lives
  • AktiveraMera

Japp, vi firar (och har så alltid gjort). Men det beror nog mest på Scouterna (varit aktiv i snart 20 år).

• lövet2

Bryr mig inte. Var bättre då Pingstdagen var röd, så det alltid blev en långhelg.

• fluu

Får rösta på alternativ 1.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Popcornet

Fast, alltså, han åkte inte skidor. Han kunde inte. Dessutom så är det inte enbart hans kröningsdag vi firar den 6/6. Ha koll på din historia!

• jenjenfig

bor i Oslo och har haft en sååååå bra dag! Hurra för Norge och takk o lov för o slippa Sverige!

• Voluptuous Shalimar
    lövet2 skrev 2016-05-17 20:48:21 följande:
    Bryr mig inte. Var bättre då Pingstdagen var röd, så det alltid blev en långhelg.
    Håller med. Tråkigt (iaf för dem som jobbar "vanliga kontorstider") att en röd dag är datumbestämd så att den infaller på en redan ledig dag 2 dagar av 7. 
  • K Kalle

Skönt med ledighet. Om den 6:e juni infaller på en helg kompenseras vi med ledighet en annan dag och nästa år blir den 5:e juni klämdag

Om man vill att svenskarna ska fira hade det varit bättre att lägga nationaldagen på midsommarafton.

Svar på tråden Grattis Norge på nationaldagen-firar ni sveriges nationaldag?