Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?

Jag läste några andra trådar om just förlovningsringar och blev intresserad utav vad som är "normalt" att lägga på en förlovningsring?

• Svar på tråden Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
  • Anonym (Lisa)
    Birgitta02 skrev 2016-05-18 15:10:18 följande:

Du menar kostnad?
    Beror ju på plånboken. Paret Beckhams förlovningsringar är klart mycket dyrare än min var.

Ja, kostnad.

En sån ring är nog inte många som har. Därför jag skrev vad som är "normalt".

Är 10 tusen normalt? Eller 15 tusen? Eller 5 tusen?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Olika) skrev 2016-05-18 15:23:06 följande:

Det handlar ju helt om inkomst och livsstil. För en som är student/ lågutbildad/ ung så kan ju 2000kr vara mycket pengar. För någon annan är 20000kr lika mycket pengar som 2000kr är för den fattiga.

Behöver man snåla/tömma sparkontot /låna till en ring så är den för dyr. Min vännina la 1000kr på sin och vi la mer på vår.

Sedan handlar det ju om vilken vigselring man ska ha. Det blir kanske dyrt om man lägger mkt på förlovningsring och bara ett år senare ska lägga pengar på bröllop och vigselring.

Vi la 10000 kr på enkla förlovningsringar. Sedan la vi krutet på min vigselring istället :)Och självklart så prioritetades även bröllopsfesten.

Eller någon som har pengar men som inte vill prioritera ringar finns också... Finns nog många sånna personer. 

Jag var bara nyfiken på vad folk brukar lägga på förlovningsringar :)
    Men jag antar att det är olika och att man gör som man själv vill!

Min kommer förmodligen att kosta någonting mellan 10000-15000 efter att ha kollat på de modeller jag gillar. Men en ring för 5 tusen skulle duga också antar jag, men jag vill ha en riktigt hållbar ring samtidigt som den är riktigt fin.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (lol) skrev 2016-05-18 16:02:34 följande:

Jag känner ett par som köpte två ringar för 150kr gifte sig när kyrkan hade dropp in sen så gick dem å käka pizza. Så man kan ju komma undan jävligt billigt om man vill

Haha ja, allt funkar!
  • Anonym (Lisa)
    Maria 434 skrev 2016-05-18 16:02:00 följande:

Det är inte prislappen på ringen som är viktig.

Du säger att en ring på 5000 "duger" det enligt mig är fel.

Det är inte prislappen på ringem som bekräftar kärlek utan hur man behandlar varandra.

Varför är det så många som köper dyra ringar för då?

Jag är ute efter en väldigt hållbar ring som jag även tycker är fin. Så jag letar efter den mest prisvärda fast med dom kriterierna. Det verkar vara svårt att komma undan jättebilligt då även om man hade velat.
  • Anonym (Lisa)
    RalleTralleLa skrev 2016-05-19 18:38:53 följande:
    Förlovningsringar dvs
    Tror inte det är vanligt att lägga så mycket. Jag känner faktiskt knappt ingen som gjort det. Varken unga eller äldre. Finns någon enstaka. Kanske 5000:- är vanligare. Sjukt att en så liten sak kostar så mycket.
Svar på tråden Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?