Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
Jag läste några andra trådar om just förlovningsringar och blev intresserad utav vad som är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
Jag läste några andra trådar om just förlovningsringar och blev intresserad utav vad som är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
Du menar kostnad?
Beror ju på plånboken. Paret Beckhams förlovningsringar är klart mycket dyrare än min var.
Det handlar ju helt om inkomst och livsstil. För en som är student/ lågutbildad/ ung så kan ju 2000kr vara mycket pengar. För någon annan är 20000kr lika mycket pengar som 2000kr är för den fattiga.
Behöver man snåla/tömma sparkontot /låna till en ring så är den för dyr. Min vännina la 1000kr på sin och vi la mer på vår.
Sedan handlar det ju om vilken vigselring man ska ha. Det blir kanske dyrt om man lägger mkt på förlovningsring och bara ett år senare ska lägga pengar på bröllop och vigselring.
Vi la 10000 kr på enkla förlovningsringar. Sedan la vi krutet på min vigselring istället :)Och självklart så prioritetades även bröllopsfesten.
Jag känner ett par som köpte två ringar för 150kr gifte sig när kyrkan hade dropp in sen så gick dem å käka pizza. Så man kan ju komma undan jävligt billigt om man vill
Det är inte prislappen på ringen som är viktig.
Du säger att en ring på 5000 "duger" det enligt mig är fel.
Det är inte prislappen på ringem som bekräftar kärlek utan hur man behandlar varandra.