• Anonym (Lisa)

    Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?

    Jag läste några andra trådar om just förlovningsringar och blev intresserad utav vad som är "normalt" att lägga på en förlovningsring?

  • Svar på tråden Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?
  • Birgitta02

    Du menar kostnad?
    Beror ju på plånboken. Paret Beckhams förlovningsringar är klart mycket dyrare än min var.

  • Anonym (Lisa)
    Birgitta02 skrev 2016-05-18 15:10:18 följande:

    Du menar kostnad?
    Beror ju på plånboken. Paret Beckhams förlovningsringar är klart mycket dyrare än min var.


    Ja, kostnad.

    En sån ring är nog inte många som har. Därför jag skrev vad som är "normalt".

    Är 10 tusen normalt? Eller 15 tusen? Eller 5 tusen?
  • Birgitta02
    Anonym (Lisa) skrev 2016-05-18 15:16:01 följande:
    Ja, kostnad. En sån ring är nog inte många som har. Därför jag skrev vad som är "normalt". Är 10 tusen normalt? Eller 15 tusen? Eller 5 tusen?
    Beror ju fortfarande på plånboken. Åtminstone i min värld.
  • Anonym (Olika)

    Det handlar ju helt om inkomst och livsstil. För en som är student/ lågutbildad/ ung så kan ju 2000kr vara mycket pengar. För någon annan är 20000kr lika mycket pengar som 2000kr är för den fattiga.

    Behöver man snåla/tömma sparkontot /låna till en ring så är den för dyr. Min vännina la 1000kr på sin och vi la mer på vår.

    Sedan handlar det ju om vilken vigselring man ska ha. Det blir kanske dyrt om man lägger mkt på förlovningsring och bara ett år senare ska lägga pengar på bröllop och vigselring.

    Vi la 10000 kr på enkla förlovningsringar. Sedan la vi krutet på min vigselring istället :)Och självklart så prioritetades även bröllopsfesten.

  • Anonym (N)

    Jag tror att våra ringar ihop kostade ca 6000 kr, det är dock ca 7 år sedan. Vi hade kunnat lägga betydligt mkt mer, men tyckte att de var fina. Min vigselring kostade ca 10.000

  • Anonym (Förlovad)

    Vi köpte släta ringar i vitt guld. Sedan satte vi in ett antal diamanter i min.Prislappen för båda ringarna låg på strax under 30 000.
    Vi satsade på dessa av anledningen att vi inte ska gifta oss utan då kostade vi på det lite extra.

  • Anonym (5000)

    Vi la 5000 kr på min förlovningsring. Vi bestämde att köpa matchande vigselringar i stället för förlovningsringar. Dessa kostade kanske 3000 var.

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Olika) skrev 2016-05-18 15:23:06 följande:

    Det handlar ju helt om inkomst och livsstil. För en som är student/ lågutbildad/ ung så kan ju 2000kr vara mycket pengar. För någon annan är 20000kr lika mycket pengar som 2000kr är för den fattiga.

    Behöver man snåla/tömma sparkontot /låna till en ring så är den för dyr. Min vännina la 1000kr på sin och vi la mer på vår.

    Sedan handlar det ju om vilken vigselring man ska ha. Det blir kanske dyrt om man lägger mkt på förlovningsring och bara ett år senare ska lägga pengar på bröllop och vigselring.

    Vi la 10000 kr på enkla förlovningsringar. Sedan la vi krutet på min vigselring istället :)Och självklart så prioritetades även bröllopsfesten.


    Eller någon som har pengar men som inte vill prioritera ringar finns också... Finns nog många sånna personer. 

    Jag var bara nyfiken på vad folk brukar lägga på förlovningsringar :)
    Men jag antar att det är olika och att man gör som man själv vill!

    Min kommer förmodligen att kosta någonting mellan 10000-15000 efter att ha kollat på de modeller jag gillar. Men en ring för 5 tusen skulle duga också antar jag, men jag vill ha en riktigt hållbar ring samtidigt som den är riktigt fin.
  • Mickeliina

    Vi lade 40tkr på båda förlovningsringarna och 25tkr på vigselringen. Idag hade vi förmodligen lagt lite mer då vi har större ekonomi.

    Men allt är ju relaterat till ens ekonomi, Hr mycket MA sparar och prioriterar. Inget är rätt eller fel.

    I vårt fall blev det den prislappen då vi inte ville kompromissa om kvalitén på stenarna.

  • Linnis92

    Min ring kostade 9000, i vitt guld och tre små stenar. Sambons kostade 3000 i vitt guld. Då fick vi hans för halva priset då de hade en kampanj. Annars hade den kostat 6000.

    I priset är även gravering med, ca 100 kr per ring

Svar på tråden Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?