Inlägg från: Anonym (Siri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Siri)

Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?

Anonym (Nina) skrev 2017-11-06 09:29:38 följande:

Tycker inte kostnaden är speciellt intressant. Det jag tycker är viktigt är vilket material man väljer. Silver slits ju inte lika fint som ex. guld. Vill man ex. kunna förstora ringen i framtiden är silver inte heller bra. Det tycker jag är viktigare än pris. Man vill ju att ringarna ska se fina ut även om 40 år.

Precis så! Det snackas lite om "tre månadslöner" eller att man kan lika gärna ha nåt billigt krafs från Guldfynd, men det viktiga bör ju vara att ringarna håller ett tag. Blir ju trist om man känner att man vill byta ut ringen efter bara ett par år för att den är repig eller har blivit missfärgad. När det gäller förlovnings- och vigselringar vill man ju inte vara dumsnål.
  • Anonym (Siri)
    Anonym (Nina) skrev 2021-04-06 15:07:21 följande:
    Ja, alla är ju olika! Har man pengarna tycker jag inte att det är konstigt att lägga en större summa på ett fint smycke som man tycker om och kommer (förhoppningsvis) bära i resten av ens liv. Då tycker jag att det är betydligt mer slösaktigt med såna som köper en ny smartphone för minst 10k varje 12-18 månader då den man har "är för gammal".
    Håller helt med! Ser så många som gnäller över att andra köper "dyra förlovningsringar" samtidigt som få verkar bry sig om att någon uppdaterar sin telefon varje år.
Svar på tråden Vad är "normalt" att lägga på en förlovningsring?