Inlägg från: Anonym (Nog ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nog ok)

Drack när jag var gravid , självmordstankar (långt)

FAS kan barn till alkoholister få, låter osannolikt att din konsumtion som ändå låter rätt låg skulle leda till det. Tänk barn som föddes på typ 50-talet, då var det inga konstigheter för en gravid kvinna att ta sig en drink och tom. röka ibland. Det är ju inte en FAS-skadad generation. I södra Europa är det vanligt att gravida kvinnor dricker nåt glas vid ibland. Det är klart att det inte är BRA att dricka alkohol som gravid, men i Sverige är det rätt mkt skräckpropaganda angående det...

• Anonym (Nog ok)

Jag tror inte du skadat ditt barn, men tänk vilken irrepabel skada du skulle orsaka ditt barn om du tig ditt liv... En sådan sak är något som barnet skulle fundera över hela sitt liv. Du visste inte bättre då, och ditt barn verkar må bra idag. Vissa vet ju inte om att de är gravida fram tills barnet föds och lever som vanligt, kanske festar rejält ibland. De barnen brukar det inte vara fel på. Sluta läs sådant som gör dig ledsen, du kan ändå inte förändra det som varit och ditt barn mår ju bra. Det är nuet som räknas!

• Anonym (Nog ok)
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-05-25 02:19:04 följande:

Tror jag behöver hjälp.. Kan verkligen inte släppa det här. Man säger ju att självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem men det här är ju inte alls tillfälligt. Jag kan ju inte ändra på vad jag har gjort och om jag har skadat mitt barn så är det ju permanent. Vet inte om det är förlossnings/ amingsdepression också.

Jag har fått prata med en kurator genom Mvc och jag har sagt att jag mår dåligt och är orolig pga det här men jag kan ju inte säga att jag inte vill leva mer.

Ja sök hjälp! Ingen skam i det. Du har fastnat i tvångstankar och ältande. Kbt kanske vore nåt?
Svar på tråden Drack när jag var gravid , självmordstankar (långt)