Drack när jag var gravid , självmordstankar (långt)
Jag fick barn för några månader sen och skulle kolla om det är ok att dricka ett glas när man ammar eftersom en släkting fyllde år. Då kom jag in på en massa sidor om alkohol och graviditet och FAS osv.
Jag har trott hela tiden att ett glas ibland var ok när man är gravid och att det nästan var värre att dricka när man ammar.
Flera kompisar och min dåvarande pojkvän sa det och jag tänkte inte så mycket på det så jag drack ett glas vin ibland (1-2 gånger i veckan , nån gång 3 gånger kanske i första trimestern, mer sällan sen) inte för att jag inte kunde låta bli utan mest för att folk förväntade sig det och för att jag verkligen trodde att det var ok.
Det här är ju ingen ursäkt , jag kunde lätt ha kollat upp det. Det var överhuvudtaget en jobbig situation då , de flesta som visste att jag var gravid och speciellt min kille förväntade sig att jag skulle göra abort och jag visste inte själv hur jag skulle göra , dessutom hade jag blödningar och trodde jag skulle få MF men jag skulle ändå inte gjort nått som jag trodde skulle kunna skada mitt barn.
Jag hade ett jobb där det var meningen att jag skulle dricka med gäster ibland , kan inte säga så mkt mer men ni kanske fattar vilket jobb det var.
När jag drack så drack jag väldigt långsamt och blev inte påverkad , och aldrig mer än ett glas (champagneglas oftast, ibland vinglas).Jag visste ju att det var farligt med alkohol men jag trodde verkligen att ett glas var så lite så att det inte påverkade. Men jag VET att det inte är nån ursäkt.
Nu har jag frågat på Bvc och Mvc , mitt barn verkar ju friskt nu men det går ju inte att säga säkert om det har påverkat. Och kan man se om en bebis har FAS? Det finns ju jättemånga olika tecken på det verkar det som, vet inte om nått stämmer in men det är svårt att se på en bebis.
Iallafall , jag mår så dåligt nu och har så mycket skuldkänslor . Det känns just nu som att självmord skulle vara enda utvägen både för att jag inte förtjänar att leva och för att jag inte kan leva med skuldkänslorna. Om jag tog livet av mig skulle nog min mamma ta hand om barnet. . Jag vet inte om jag verkligen kommer göra det men det känns så nu. Jag vill inte lämna mitt barn , men inget jag gör kan ju ändra på vad jag har gjort. Vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget, förstår att jag kommer få MASSA utställningar . Jag tror inte att jag nånsin kommer kunna förlåta mig själv .. Vad ska jag göra?
Vet inte om det skulle hjälpa att prata med nån men tror inte det för det ändrar ju inte på nånting.