Inlägg från: Anonym (Psykolog) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Psykolog)

Drack när jag var gravid , självmordstankar (långt)

TS, du har inte skadat ditt barn med den mängden alkohol du beskriver! Man ska låta bli alkohol helt för vissa kan inte sluta dricka eller tappar omdömet när de gör det men så verkar det inte varit för dig. Ett champagneglas druckit långsamt är ingenting. En pytteliten mängd alkohol gör ingen skada. Det finns i juice och fil också tex.

Det du gör nu däremot kan skada. Älska dig själv och släpp tankarna på att göra dig illa. Att förlora sin mamma förstör ditt barns liv och du vill ju inte skada det! Att älta elaka tankar om dig själv kan också skada barnet för det kan känna på sig att du mår dåligt och bli oroligt. Må bra, ta hand om er och glöm detta med alkoholen. I så gott som alla andra länder än Sverige är det okej för gravida med ett glas vin då och då och anses tom hälsosamt. Sverige har satt en nolltolerans bara för att vara på den säkra sidan. Ditt barn har ju inte FAS och skulle inte kunna få det av dina alkoholmängder heller. Det är barn till missbrukare som kan bli skadade och inte ens då händer det alltid. Oroa dig inte mer nu. Du har inte skadat ditt barn, jag lovar dig. Släpp självmordstankarna för de skadar ditt barn. Ju bättre du tycker om dig själv desto bättre mår ditt barn.

Svar på tråden Drack när jag var gravid , självmordstankar (långt)