• Anonym (Förbannad)

Psyka en psykopat

Jag har en kollega som är psykopat. En till synes jävligt charmig person som inte har någon verklighetsförankring, grandios självuppfattning som tror han är Guds gåva till vår arbetsplats. Han terroriserar mobbar och har ingen empati. Inget görs mot honom. Jag är en känslomässigt person som har försvarat honom flera gånger fallit för hans charm och förmåga att lyfta upp och ge komplimanger. Nu fan har jag förstått vad han är för typ. Efter en hel del handling och vägledning har jag förstått att vi har med en psykopat att göra. Jag funderar på om man skulle köra med samma medel tillbaka. Vara kall och psyka den jävla människa. Hånflina tillbaka som han gör och förstora upp sina egna talanger. Förminska honom och visa honom att jag ser honom för den han är. Psyka på så sätt att spela med och spela psykopat på samma jävla kalla känslomässiga sätt han gör. Och hoppas på att han slutar på jobbet. Jag vägrar tro att man inte kan sätta dessa typer på plats. Ni tänktes säker ät att jag inte är bättre själv om jag kör med samma kort. Men människan har inte förmågan att känna därför måste jag få honom att inse att han inte har förmågan att överta som han har haft hittills. Han vinner inget på vår relation.

• Svar på tråden Psyka en psykopat
  • Anonym (seth)

Är han en riktig psykopat så går inte det.

• Anonym (Falsk)

Är han en psykopat,så akta dig.Dom har inte empati.

• Anonym (Förbannad)

Jag har också funderat på den risken. Men överväger att ta den risken. Vi har pratat om detta arbetskollegorna mellan. Och vi är medvetna om att han kan sätta igång och vilja hämnas verbalt så som han är grym på att göra. Det gäller ju verkligen att alla är medvetna om detta och inte går i fällan. Fysisk hämnd vet jag inte om han är kapabel att utföra. Jag har kännedom om hans privatliv och om att han varit otrogen. Han säger att han är rädd om sitt anseende och mådde skit när det uppdagades att han varit otrogen med en kollega som Inte längre jobbar hos oss. Överväger att hota med att han ska lämna oss i fred annars går jag till hans fru. Usch jag mår så jävla dåligt av det här. Mår dåligt att jag ens behöver tänka på att psyka honom för det ligger inte i min natur. Men det är detta eller att sluta på jobbet och byta jobb. Jag känner ett visst ansvar gentemot mina kollegor.

• Anonym (Varning!)

Om det är en psykopat ni har att höra med så måste du vara beredd på att han kommer se dig som en fiende som måste elimineras och ta alla chanser och möjligheter för att du blir den som går förlorad ur striden. Hur medveten är cheferna om vad som pågår? Och framför allt , är du säker på att dina arbetskamrater ställer upp på dig vid en möjlig öppen konflikt även inför chefen?

• Zarch

Är du en timid, positiv och glättig person så kan ju en väldigt cynisk typ som är förbannat trött på sitt jobb och "bihanget som jobbar där" framstås som råpsykopat. Låter lite som att kollegan är en mobbartyp som borde bytt jobb för längesedan?!

Fast om diagnosen är ställd och kollegan verkligen ÄR psykopat så är det nog snarare dags för dig att börja glutta på platsbankens hemsida. Det förstnämnda kan man komma åt men ingen kan "tugga i sig" Hannibal Lecter.

• Anonym (...)
    Anonym (Förbannad) skrev 2016-05-18 21:22:12 följande:

Jag har också funderat på den risken. Men överväger att ta den risken. Vi har pratat om detta arbetskollegorna mellan. Och vi är medvetna om att han kan sätta igång och vilja hämnas verbalt så som han är grym på att göra. Det gäller ju verkligen att alla är medvetna om detta och inte går i fällan. Fysisk hämnd vet jag inte om han är kapabel att utföra. Jag har kännedom om hans privatliv och om att han varit otrogen. Han säger att han är rädd om sitt anseende och mådde skit när det uppdagades att han varit otrogen med en kollega som Inte längre jobbar hos oss. Överväger att hota med att han ska lämna oss i fred annars går jag till hans fru. Usch jag mår så jävla dåligt av det här. Mår dåligt att jag ens behöver tänka på att psyka honom för det ligger inte i min natur. Men det är detta eller att sluta på jobbet och byta jobb. Jag känner ett visst ansvar gentemot mina kollegor.

Bästa sättet att psyka en psykopat är att förnedra personen på ngt sätt, de är extremt lättkränkta. Det räcker med att kritisera. Och att öva in ett mentalt tillstånd där du är totalt immun mot alla härskartekniker psykopaten kör med.. 
  • Anonym (vil bara hjelpa)
    Anonym (Falsk) skrev 2016-05-18 21:22:04 följande:

Är han en psykopat,så akta dig.Dom har inte empati.

Kanske snel psykopat?
    Man kan klapa snel psykopat?
  • PadimeP

Acceptera bara att han är sjuk och håll dig undan. Det är bara dumt att spela mot en psykopat, de är gränslösa, charmiga och trovärda . Det kommer bara bita dig i röven. Om du vill "hämnas" på honom var bara kall och ge honom INGEN uppmärksamhet, varken positivt eller negativt, då all uppmärksamhet bara bidrar till att han känner sig viktig

Svar på tråden Psyka en psykopat